3.712 visninger
|
Oprettet:
hjælp!! tysk import:-( {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Håber i kan hjælpe mig.
Jeg står i det problem jeg har hentet 2 stk xs 400 i tyskland.
Har den ene toldsynet og synet, men synsmand gør mig opmærksom på jeg mangler 2 del af reg attesten. Den del hvor vægten står på. Fik ham overtalt til at gøre det alligevel, men han siger skat ikke godtager den mangler når jeg skal have den indreg? Hvad gør jeg nu? Kan ikke få fat sælger i tyskland. Har ringet til skat som siger den bliver afvist når den 2 del mangler..
jan 2009
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 26 Svar: 129
Er ikke klar over om det er muligt at kontakte en form for motorkontor i Tyskland og prøve at få fat i del 2 den vej rundt eller fortsætte med at prøve at få fat i sælger.
Hvis det ikke er muligt at skaffe del 2 er cyklen som udgangspunkt ikke sig meget mere værd end at sælge i dele.
Har hentet et par biler førhen i UK, der mener jeg at der var en grøn og en lilla del af reg. attesten.. havde man ikke begge dele med til Skat var der intet at gøre og bilen var ubrugelig.
Så jeg ville virkelig prøve at kime sælger lidt mere ned.
/Kasper
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Bare surt at være den der ikke har styr på papirerne
Nu er det jo tyskland, så hvis du sender kopi af slutseddel og del 1 af reg attesten til det rette kontor så er jeg sikker på du kan få den sidste del tilsendt - hvis ellers der ikke er ugler i mosen. Det tyske politi eller det danske skattevæsen burde kunne vejlede dig i hvad og hvor du skal sende det hen.
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
3) Den udenlandske registreringsattest eller anden dokumentation for køretøjets
udenlandske registrering, hvis køretøjet er indført brugt fra udlandet. Toldattest
kan ikke anses som dokumentation herfor. Hvis dokumentation ikke kan fremskaffes, skal der vedlægges tilladelse fra SKAT til at syne køretøjet uden at
fremlægge dokumentation for tidligere registrering.
For køretøj med EF-registreringsattest består dokumentation ved syn for tidligere registrering af den originale EF-registreringsattest (del I). EF-registreringsattesten
består enten af to dele (mærket del I og del II) eller af én del (uden angivelse af del). EF-registreringsattesten skal bl.a. angive navnet på den udstedende medlemsstat med tilhørende kendingsbogstaver, samt - på den udstedende medlemsstats sprog - udtrykket »Registreringsattest (- del I/II)« og udtrykket »Det Europæiske Fællesskab« eller »Den Europæiske Union«.
Til orientering kan oplyses, at EF-registreringsattesten – del II – ikke skal indeholde alle de køretøjsdata som kræves på del I, og at EF-registreringsattesten – såvel del I som del II hvis udstedt – skal afleveres ved anmeldelse til registrering.
Kravet om tilladelse fra SKAT gælder også for køretøjer, der i udlandet ikke
kræves registreret.
Anden registreringsattest (end EF-registreringsattest) skal foreligge i original eller
i original genpart.
Alternativt kan foreligge en kopi af registreringsattesten, bekræftet af den udenlandske myndighed med stempel og underskrift.
Visse lande udleverer ikke den tidligere registreringsattest (bortset fra EF-registreringsattest),
og fra disse lande anses følgende dokumentation som tilstrækkelig,
såfremt den forelægges i original:
- Fra USA: »Certificate of Title«.
- Fra Italien: »Certificato cronologico« fra PRA.
- Fra Tyskland: »Fahrzeugbrief« (påført registreringsnummer og dato for første
registrering).
- Fra England: »Certificate of permanent export«.
Dokumentation for tidligere registrering kan også være et brev fra den udenlandske registreringsmyndighed, der bekræfter køretøjets tidligere registrering i det pågældende land
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Ja for jeg regner dig ikke for at være småt begavet eller meget ung - selvom jeg ikke kan se din alder på din profil.
Hint: Indlæg #4 lyder meget plausibelt, måske skulle du starte med at prøve der
Ellers har der aldrig været noget galt i at prøve lidt selv :-b
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
Ikke specielt pænt skrevet. Men jeg vil blot forhøre om der er andre der har stået i samme problemstilling som mig.
Det var jo en del nemmere hvis der var en der lige havde svaret. Jeg beklager selvfølgelig hvis jeg har generet dig med mit indlæg.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
"For køretøj med EF-registreringsattest består dokumentation ved syn for tidligere registrering af den originale EF-registreringsattest (del I)"
"såvel del I som del II hvis udstedt – skal afleveres ved anmeldelse til registrering"
Dvs. at man kan syne/toldsyne en cykel med del I, men man kan ikke få den reg. uden man også har del II.
Det er ikke synshallen som kan give dig lov. Du skal have tilladelse fra SKAT eller skaffe dok. for tidligere reg. fra den udenlandske myndighed.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Jeg kørte i synshallen med den del af attesten jeg havde samt den export erklæring der var med. Denne erklæring er ret vigtig, for den udgør dokumentation for at maskinen ikke er stjålet blandt andet. Det var også data om vægt der var problemet for mig og den manglende del selvfølgelig, så synsmanden ville ikke røre ved den. Som han sagde: Jeg kan da godt tjekke den er mekanisk i stand - og vurderer den til Told - med Skat vil ikke indregistrer den uden del 2. DETTE er usandt: Det er synshallen der laver Teknisk Syn og også Told Syn - OG det er dem der opretter maskinen til at eksistere med Dansk Registrering. Synshallen opretter et reg. nummer som man skal bruge når man så Told/Værdifastsættelses ansøger hos SKAT.
Så jeg måtte hjem med en spildt prøveplade - en spildt tid i synshallen samt køreturen, selv om den nu var hyggelig nok.
Fik læst og fundet dokumentation om det fra FØR 90. Ny plade, ny tid i synshallen og en ny køretur. Snakkede lidt med ansvarlig i synshallen og viste ham dokumentationen. Han ringede til en eller andet - og Bingo - ganske rigtigt. Maskinen blev så undersøgt og testet og vurderet, og jeg fik et registreringsnummer som skal bruges når man værdiansøger hos SKAT.
Hjem og på nettet og ordne værdiansøgningen på maskinen. SKAT vurderer en pris og jeg fik et beløb som jeg kørte til SKAT og betalte for at få pladen straks. (Bemærk, du må ikke have gæld til det offentlige, for så vil de ikke lade dig betale på stedet; men betaler du over nettet kan du godt. Så får du en kvittering og kan så hente en Nummerplade på et Nummerpladeudleveringssted. Min brøde var en biblioteksbøde, som jeg så skulle betale først - Sjovt nok)
Og SÅ Fik jeg en nummerplade og måtte køre hjem
Men som sagt - Min maskine er fra Holland - Måske er det anderledes når den er Tysk.
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.325
Bliver bare nemt irriteret på uhjælpelige folk der hellere vil bruge timer på at skrive det ene indlæg efter det andet istedet for at prøve det der allerede er foreslået
Hvis du føler dig stødt over det - so be it
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
For køretøj med EF-registreringsattest.
Det er den tyske.
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 2.856
"Den udenlandske registreringsattest eller anden dokumentation for køretøjets
udenlandske registrering, hvis køretøjet er indført brugt fra udlandet. Toldattest
kan ikke anses som dokumentation herfor"
§ 32. Ved fremstilling til syn af et køretøj, der ikke tidligere har været registreret her i landet, eller som senest har været registreret efter de særlige regler om forsvarets eller redningsberedskabets køretøjer, skal fremstilleren aflevere:
3) Den udenlandske registreringsattest eller anden dokumentation for køretøjets
udenlandske registrering, hvis køretøjet er indført brugt fra udlandet. Toldattest
kan ikke anses som dokumentation herfor. Hvis dokumentation ikke kan fremskaffes, skal der vedlægges tilladelse fra SKAT til at syne køretøjet uden at
fremlægge dokumentation for tidligere registrering.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
Jeg har fået indregget flere. Der har skat ikke bedt om kopier eller de originale attester, da det hele ligger digitalt fra toldsynet. Medmindre jeg husker helt forkert!
Jeg har ihvertfald et par tyske og svenske regattester liggende
Så er den toldsynet, burde du kunne få en pris..
Du søger om en afgift via dit nemid...
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 89
Og det mener du fordi Holland (Nederlandene) ikke var medlem af EF ? De var medlem fra 1952. Og som jeg skrev, så stod det IKKE i synshallens manual - at der var andre regler for maskiner fra før 1990. Som sikkert indeholder det samme som det du har kopieret fra. Og "tal" så lige ordentligt! Det er jo skrevet i bedste mening for at hjælpe manden. Og har jeg ret..... så forlanger jeg en undskyldning og en øl i lufthavnen hvis vi engang mødes der
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 18
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
hjælp!! tysk import:-(