1.814 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Honda vs Kawasaki"
Honda vs kawasaki
har brug for lidt kloge ord og meninger... vil skifte min dejlige viffer ud med en tungere maskine, og ser pt på Honda cbr 1000 og kawasaki zx 10... årg 88-91 da det er der min pengepung rækker.. er ...
har brug for lidt kloge ord og meninger... vil skifte min dejlige viffer ud med en tungere maskine, og ser pt på Honda cbr 1000 og kawasaki zx 10... årg 88-91 da det er der min pengepung rækker.. er ...
Skrevet af: Allan L (Holbæk ) - 16. nov 2009
kawasaki vs honda
hvad ville i vælge. kawasaki zx636r ninja eller honda cbr 600 f? er ved at overveje at købe en af dem sprit ny men er helt vild med begge 2
hvad ville i vælge. kawasaki zx636r ninja eller honda cbr 600 f? er ved at overveje at købe en af dem sprit ny men er helt vild med begge 2
Skrevet af: michael m - 11. apr 2007
Spar penge på din forsikring
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 19 Emner: 49 Svar: 610
Der er så mange parametre og folk vægter dem forskelligt! Eksempelvis skulle jeg ud og have mig en sports mc for et par måneder siden, jeg udelukkede ret hurtigt Honda, ikke fordi de ikke laver driftsikre MC`er, de laver måske endda de mest driftsikre, statistisk set over en bred karm - Men jeg synes de var for kedelige! Suzuki udelukkede jeg på grund af kvaliteten er deres Mc`er, synes klart der manglede de sidste 10% der skulle til for at få dem op på siden af Honda, Yamaha og Kawasaki! Så var der Yamaha og Kawasaki tilbage, Yamaha røg på grund af nogle helt specifikke problemer med gearkassen på den model jeg overvejede og så fordi de bare ikke har den drengerøvs aura over sig som kawa har! Så jeg endte med en Kawa maskine!
Er det så den bedste - Måske, det er den for mig! Er det den mest driftsikre af dem jeg kiggede på, måske ikke! Er det den der kører bedst, hmmm, nej det er ikke den der er lettest at køre, den tilfalder konkurrenten fra Honda, men min Kawa er mange gange sjovere og mere udfordrende og langt mere sporty
Og sådan kan man så blive ved at sætte allesammen op med hinanden på uendeligt mange parametre! Kort sagt, hvis du vil være sikkert, så skal du ud og prøve dem begge og gøre dig klart hvad du søger og hvilke egenskaber/parametre du vægter højest!
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 655
Det er sgu da et svært spørgsmål, da det kommer helt an på dine præferencer...
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 29
Skal ikke bruges til bane
Kun til fritid
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 19 Emner: 49 Svar: 610
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
Du skal sikkert handle brugt, så der skal du kun lægge vægt på at vedligeholdelsen er lavet korrekt og i tide, og at ejeren har styr på det.
Forvent ikke at folk tager den slags specielt seriøst. De fleste vil hellere bare køre til lortet sprænger i luften, og så reparere det.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Når man så begynder, at skille den ad for at skifte ting på den opdager man hurtigt den nok ikke kun har kørt 50 timer! (Ventiler, hjemmelavede pakninger, ødelagte pakninger, ødelagt gevind/dårligt gevind) ovs.
Hvis du leder efter en ældre model, skal man nemlig være 100% sikker på hvad den har kørt og hvad der er blevet skiftet inden køb.
Men vil så sige at en 4,5 ikke behøves at have skiftet ventiler eller stempel ved 50 timer, men det kommer igen an på hvor hårdt man kører. Min har nok kørt omkring 80 timer og stemplet er ikke engang sodet til på selve stempeloverfladen.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 29
Kawasaki er fra 2007
Honda fra 2008
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
en KXF 07 og en CRF 08 .. jeg havde helt sikker valgt CRF´en ..klart pga holdbarhed .. men som Casper siger man skal være MEGET sikker på hvor meget den har kørt .. Rigtig tit bliver der sagt ; den har lige fået service, Nye ventiler osv ..
SE kviteringerne !! .. et service ved ventil skift på en 250´er skal omfatte, pakningssæt, nyt stempel, knastlæde, ventiler, og på kawa´en nok også en plejlstang hvis den har fået lidt gas. Indsug ventilerne som er titanium, kan ikke slibes, så derfor skal der være en kvittering på afretning af ventil sæder også ..
Hvis nogen "bare" har sat Nye ventiler I, uden at få slebet sæderne på et cylinderservice værksted, kan du godt regne med at de ikke holder ret længe
Har lige lavet en CRF 250´ 2013 som IKKE havde overholdt service, og havde smidt plejlstangen .. resevedels pris, 13.000kr .. der er BARE ikke plads til løse dele I sådan en motor !!
men kan du finde en cykel fra omkring 08 I god serviceret stand, er de top grineren .. fantastisk legetøj ...
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 7 Svar: 29
Honda vs Kawasaki