{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.875 visninger | Oprettet:

MC sat i ind lugter af benzin {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har sat min MC indenfor i en opvarmet garage , men der lugter virkelig af benzin når man åbner døren, er det fordi der stadig er benzin i tanken ? Det virker ik som om noget er utæt , hvad kan det ellers være , og hvad skal jeg gøre smiley ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC sat i ind lugter af benzin
  • #1   8. okt 2014 Hej Ronni. Hvis din mc er med karburAtor så skal du huske at lukke helt af for din benz tilførelse fra tank til motor. Ka ik lige se hva årgang og hva du kører på. Mvh john

• #2   8. okt 2014 Hmmm jeg har en gl HD hvor jeg aldrig har lukket for bz. Af den simple årsag at det bz der er i kab fordamper : Tørre pakninger, svømmer der hænger . Så jeg lukker ikke af.

• #3   8. okt 2014 Det er en Suzuki gsx 600 f fra 1994

• #4   8. okt 2014 sidder der ikke også en aftapningsskrue på bundkaret?

• #5   8. okt 2014 Nu er jeg lidt ny i MC verden, men hvor er det smiley

• #6   8. okt 2014 Det lugter altid den første uges tid - så ro på.
    smiley

• #7   8. okt 2014 har nu aldrig problemer med at min den lugter og den ryger i kælderen lige efter den har været ude at køre

• #8   8. okt 2014 De første dage lugter de fleste MC lidt af benzin ved opstald. Men ellers kan du tømme svømmehusene på din kaburator for benzin (som typisk er med en skruetrækker i bunden af karb,), og så løber der lige en deciliter benzin ud af hver.

• #9   9. okt 2014 Jeg skal vel også tømme tanken for benzin ?

• #10   9. okt 2014 Nej, det behøver du ikke - kun en uges tålmodighed.
    Nu har jeg nok haft mindst 20 cykler i stuen gennem årene, hvor det eneste jeg har gjort er at sætte tape over udstødningen...og ikke andet. Den kan godt komme til at lugte lidt surt.
    smiley

• #11   9. okt 2014 Hej Ronni. Jeg ku se du skrev det var en gxr 600 og a lidt ældre model. Prøv nu at drej den benzin tilførelses knap på den venstre side når du sidder på mc,n på off sluk og paspå den ik kommer over på reserve tank så den er helt åben. På ældre motorcykler med karburator sidder de on off og res knapper på siden og de sidder der ikke kun fordi man så ka lukke hvis tanken skal løftes af til service. Har selv mc mekaniker uddannelse så alt det pjat hva folk tror fordi de bare selv ik gider at slukke for tilførelsen. Værste pjat jeg læste en ha de skrevet med så blev hans pakninger smurt karburatorerne. Du lukker selvfølgelig for benzinen når du ik kører i længre tid. Ellers ka opstart også blive et problem efter vinter når den har stået åben og fyldt dine svømmerhuse så den nærmest er druknet af at stå tændt. Den er der af samme grund den knap. Og var i starten da jeg begyndte at køre helt normalt man lukkede hver gang man stoppede maskinen dermed opstod der ingen problemer. Så vil din lugt derefter som andre rigtigt skrevet har forsvinde efter en lille uges tid når den benzin der er tilbage i dine karburatorer og svømmerhuse er fordampet og så behøver du slet slet ikke tømme din tank. Undgå enda helst på ældre maskiner at kører helt tør eller tømme tanken MEDMINDRE DU vil tage din tank af og vende bunden i vejret på den og få alle bly rester og grums og snavs ud ad tanken. Det er nemlig sådan at det grums flyder ovenpå din benzin derfor mange har problemer med at starte op hvis mc,n har været væltet fordi de tit har kørt tanken helt ned i stålet så ligger alle grums rester i dine svømmerhuse og vælter din mc så eller af anden årsag gør at dine svømmerhuse ka komme op i dine spjæld åbninger ja så ka de simpelthen sætte sig i åben eller lukket tilstand pga snavs og så skal du ned til din mekaniker og ha dine karburatorerne rengjordt med trykluft osv. Så benz på. Og sluk for den hane der er der af samme årsag og så ik flere råd fordi folk har været heldige at deres har Startet og de ik har stået i så luft tætte rum at de er brændt over vinteren. Sæt du den på off syntes du den fortsat lugter starter du den lige i off og så slukker den selv når svømmerhuse og resterende benz i slangen er brugt tager max 3 min hvis du står og gasser lidt op. Så er den 10-4.

Kommentér på:
MC sat i ind lugter af benzin

Annonce