8.813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 46 Svar

Saphe MC Saphe MC

Hejsa.

Er der nogen der køre med saphe på deres MC eller person ?

Tænker lidt i om man skulle få en sat inde i hjelmen under hvor visiret lukker til, både for at den ikke får vand, man kan se dioderne og man kan høre den.
PS: Høre musik når jeg køre, så derfor ville jeg placerer den der smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Saphe MC
  • #1   9. feb 2018 Du skider da i læderdragten, når den bibber amok ved uheld smiley

• #2   9. feb 2018 Tænkte selv smide en under front viseret ved speedo ved MC men det bare mange penge hvis den ikke kan klare fugten i det vejr vi har. Min MC står i upopvarmwt garage

• #3   9. feb 2018 Falsk tryghed .har selv en Bibber i tiden og utide + flere på markedet. Oh no. Og der kommer nok flere. Har smidt min ud. Da jeg måtte gasse ned unødvendigt flere gange på en tur smiley Hold øje og gi gas..

• #4   9. feb 2018 Jeg har en i både min og konens bil, og den har redet os begge to mange gange. Jeg tænker over at lave en beslag der kan bruges i bil og på mc så den kan flyttes
    .
    .... Og ja man kan bare køre efter reglerne smiley

• #5   9. feb 2018 Har sat den ved speedometeret. Har brugt velcro, så den er nem at ta af

• #6   9. feb 2018 Har også en og køre meget værd dag, Fungere fantastik og har aldrig opblevet det som hc nævner.

• #9   9. feb 2018 Hans Henrik er du en af dem der altid kører efter reglerne?

• #10   9. feb 2018 Jeg har igennem flere år nu brugt app'en trafik alarm.
    Via Bluetooth mit headset i min Schubert C3 hjelm, det fungere 100%, og så du jo os mulighed for at have glæde af den når du kører bil hvor den os upåklageligt fungere med samtlige Bluetooth anlæg.

Et abonnement koster kun 199,- om året og så bliver også informeret om kø, vejarbejde, osv osv. den benytter ligeså samme info/netværk som Saphe.

• #12   9. feb 2018 Vi kunne jo også tage bussen.

• #13   9. feb 2018 Suk det er op ad bakke

• #14   9. feb 2018 I ved godt man kan slå alarm for ulykker og biler i nødspor fra I appen så det kun er fartkontrol

• #15   9. feb 2018 Ved ikke om Freddy S har smidt håndklædet i ringen angående en løsning til mc folket...eller om han bare har tjent nok , på salg til bilisterne... smiley , men der har været stille længe nu om det....
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/281219-saphe___undgaa_fartboeder

• #16   9. feb 2018 I know..

• #17   9. feb 2018 #16... https://www.youtube.com/watch?v=a0x6vIAtFcI ?

• #18   10. feb 2018 Vent en månedstid. Saphe er næsten færdig med at udvikle den til mc.

• #19   10. feb 2018 Er det nødvendigt, hvis det kun er for fartkontrol?
    Syntes ikke det var så lang tid siden, at jeg så et videoklip, hvor en betjent sagde, at de ikke kunne tage motorcykler.
    Jeg har personligt aldrig fået en bøde fra en fotovogn, når jeg har kørt mc. Men jeg kan have været heldig?

• #21   10. feb 2018 #20 Nu er indslaget jo fra 2015 smiley og presset på at få borgere i meningsfyldt aktivering vokset..så mon ikke snart de bemander begge kameraer i Atk vognene, så de både kan skyde forfra og bagud... smiley ...ikke at vi savner det selvfølgelig smiley

• #23   10. feb 2018 Mit motto er.. kører der 12-15 biler pænt efter hinanden er der noget galt

• #24   10. feb 2018 #18 Hvor har du det fra ? Jeg skrev med Freddy S sidste år og der skulle den også være klar til maj smiley ( 2017)

• #25   10. feb 2018 Fra deres kørende sælger, så skulle være færdig "klar", og der manglende "kun" de sidste små ting. Men man skal jo ikke altid stole på dem smiley

• #26   10. feb 2018 #25 Muligvis sælgeren siger det , men Freddy S, som har konseptet, har ikke slået så meget som en skid herinde, efter de sidste kommentarer på det andet opslag jeg har linket tidligere..sååå har mine tvivl smiley

• René S
    René S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #27   14. feb 2018 Saphe system virker kun hvis den næste som kører forbi også trykker på uheld,, nødsporer eller fartmåler,
    Fejlen med for de mange bipper, skylder at det er svært at trykke på den røde tast i præcis 1 sek. når der holder een i nødsporet, Hvis man trykker for lidt kort bliver det sat som ulykke. og for lidt for længe, slukker den saphen (3 sek)

• #29   14. feb 2018 De er alle sammen en sovepude. Man er afhængig af en bil eller mc længere fremme. Har sådan en dims. Og at han har samme model.og om han gad og trykke. Og dem der trykker for sjov. Eller de er trætte af folk kører for stærkt lige på deres vej. Tilbage til blink med lys og håndtegn. Istedet for 16 nye.

• #30   14. feb 2018 Jeg er den lykkelige ejer af sådan en " Saphe " og den virker meget fint, men det var ønskeligt om folk dog lige ville sætte sig ind i hvad man gør når dit og datten.
    Meget tit viser den at der er " ulykke på vej XXX " og så viser det sig at der bare holder en bil i vejsiden....
    Hvis du monterer sådan en, så skal den jo sidde sådan at du kan betjene den når du ser en ulykke eller fartkontrol.
    Hej

• #31   14. feb 2018 Kør efter reglerne eller betal ved kasse 1, det er det nemmeste.

• #32   14. feb 2018 HVORFOR bruge penge på den dims?? Jeg atter det ikke.
    Den kommunikerer jo bare med Fartkontrol.nu serverne igennem et program på telefonen PRÆCIS som Fartkontrol.nu appen...

Min Fartkontrol.nu app starter automatisk når jeg tænder for Bluetooth i hjelmen og giver fint alarm i headsettet.
    Det samme sker i bilen så hvad er ideen overhovedet med den dims??

• #33   14. feb 2018 Hvad er en "saphe"? Har aldrig hørt om den.

• René S
    René S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #34   14. feb 2018 https://www.youtube.com/watch?v=WoYmQuG_QNQ

• #35   15. feb 2018 Holder nu med #30 , har en i bilen og det fungerer bare...connecter selv , når bilen begynder at rulle smiley

• #36   15. feb 2018 Saphe trækker på oplysninger fra Fartkontrol.nu Jeg har appen på min mobil, som er koblet til mit intercom i hjelmen. Uanset hvad eg lytter til så lyder der en sirene hvis jeg er indenfor den radius jeg selv har bestemt af en fartkontrol, eller et vejarbejde eller hvad nu nogen har indberettet til Fartkontrol.nu. Jeg har en anden app, som starter fartkontrol.nu appen hver gang min mobil bliver forbundet til mit headset, hvilket også sker automatisk når jeg tager fat i mi Nolan hjelm, da Nolans intercom starter op, når hjelmen bliver bevæget. Da hjelmen også slukker igen af sig selv, skal jeg aldrig tænke på det her, det virker bare. Så sent som i går på motorvejen over Sjælland.

• #37   15. feb 2018 Jeg har nogle gange læst om fartkontrol, så den app har jeg lagt ind men jeg syntes ikke at den kørte ordentlig, og selvom jeg holdte stille så viste den at jeg kørte med 8 km/t så den er slettet igen, og jeg fortsætter med min " Saphe "
    Hej

• #38   15. feb 2018 Trafik alarm er langt mere pålidelig og opdateret hvis du abonnemere på den end trafik kontrol er, har selv prøvet op til flere og de sølle 200,- kr om året er godt givet ud.
    Ulempen ved "Saphe" er man jo ofte montere/installere fast i bilen, hvilket ikke hjælper hvis man skifter og kører i forskellige biler.
    Ligeledes på mc fungere app'en "Trafik Alarm" helt perfekt, især hvis du vel og mærket har investeret i en god hjelm med et ordenligt headset monteret.
    Har selv brugt den i flere år nu, og er altid blevet informeret om fartkontrol, vejarbejde osv til en stor hjælp og både mange penge og omveje er sparet.

• #39   15. feb 2018 Samme kan fartkontrol som sap he burger. Også fartkontrol der har flest brugere.

• #40   16. feb 2018 #39..logisk nok , da den er gratis smiley

• #41   16. feb 2018 Jeg skrev lige med Saphe på facebook.
    De oplyser at de faktisk er mere eller mindre klar med modellen til MC, men de har fundet nogle fejl som de vil have rettet inden de sætter den til salg.

• #42   16. feb 2018 Der kommer en Saphe mini på marked i marts måned til Mc.

• #43   16. feb 2018 Ruben
    Så vidt jeg ved så er de begge gratis, men man kan så betale et beløb om året så appen kan køre i baggrunden hele tiden uden at sku åbnes.

• #44   16. feb 2018 Marcus, Jeg har både Fartkontrol.nu og købte en Saphe sidste år. Fartkontrol.nu er gratis og i starten kunne man donere et beløb og få låst en " grisegrynt" lyd op som alarm i stedet for sirenelyden. Nu kan man så for ca. 120 kr /årl , få hutigere data..overvåge ruter og tjenesten virker uden appen skal tændes, samt flere alarmtyper e.t.c.
    Købet af Saphe,n hos mig var for den gør hvad den skal , hverken mere eller mindre og kan nemt flyttes med til en anden bil, hvis behovet er for det ( har monteret min med velcro på instrumentbordet).
    Jeg vil helt klart investere i en model til MC, hvis udvikleren kan magte opgaven med hensyn til størrelse og brugervenlighed. Ps bruger ikke Bluetooh i hjelm og kommer ej heller til det smiley
    P:S Bauhaus kører denne uge tilbud på Saphen, hvis nogle skulle mangle en sådan , stadigvæk...og nej ...kender ikke sælger/ opfinder eller andre der arbejder inden for Saphe konceptet smiley

• #45   16. feb 2018 Saphe og abs. Ødelægger spændingen ved at kører mc.. smiley

• #46   17. feb 2018 Neeej hc...fuld rulle til Saphe hyler og blinker blåt... og så lettes der på højre rulle smiley

• #47   30. mar 2018 Hej MotorcykelGalleri,

Tusind tak for jeres input de sidste mange måneder. Vores designer og ingeniører har været hårdt i gang med at bygge den bedste Saphe løsning til jer. Vi kan nu afslører at den kan fås inden for få uger.

Følg os på Facebook for at få mere info om den præcise dato (vi forventer det bliver midt-slut april): https://www.facebook.com/saphe.dk/

Mvh,
    Freddy S (Indehaver af Saphe)

profilbillede
  • #48   30. mar 2018 Altid Facebook. smiley

• Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #49   1. jun 2019 He. Du skriver at man med en trafikalarm er afhængig af bilen foran, har trykket på knappen. Sikke en gang sluuder - sæt dig lige ind i tingene inden du plaprer løs smiley

• #50   1. jun 2019 Så du opretter simpelthen et bruger for at svare på en et år gammel tråd?

• #51   1. jun 2019 Næ har nok ikke sat mig ind i det. Kører efter den gammel tommelfinger regel, er der 5-6 køretøjer foran mig, som køre ekstra pænt, er der ugler i mosen.

Kommentér på:
Saphe MC

Annonce