{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du positive erfaringer med gul vest?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
    #1   8. okt 2014 Temmelig negativ. Jeg havde en masse oplevelser med biler der kørte ud foran mig fra sideveje - vel fordi de forvekslede mig med knallert folket, som jo bevæger sig i et noget mere adstadigt tempo.

Problemet er jo at alle bruger dem, så deres betydning udvandes. Nu kører jeg med Vibra lys - det dur i særdeleshed til at få folk til at kigge en ekstra gang.

• #3   8. okt 2014 J R. Lige nøjagtig ??

• #5   8. okt 2014 Køre med gul hjelm, om det hjælper, jae tror jeg, men ligger mest mærke til synligheden fra andre mc ister der kommer 400-500 meter væk, at man hurtigt ser dem.
    T

• #6   8. okt 2014 Du kan da ikke undgå at der kommer holdninger til sådan et spørgsmål.

• #7   8. okt 2014 Man vil nok møde nogle der vil sige jeg kører med Gul vest og jeg lever idag, omvendt kører jeg uden gul vest, og jeg lever også idag.....

Jeg tror nærmere at det ville virke bedre hvis man købte en Yamaha, i hvid, med store sidetasker og lidt blå og gule stafferinger, samt sort dragt og en hvid hjelm... SÅ ser de dig...

• #8   8. okt 2014 Så mangler der bare en grøn mælekasse bag på ...

• #9   8. okt 2014 Når jeg kører bil, ser jeg hurtigere en person på et 2 hjulet køretøj, hvis vedkommende har vest gul eller grøn på, d.v.s at jeg virkelig lægger mærke til at det første jeg ser er den gule/grønne farve, jeg har bemærket det flere gange, men jeg kører ikke selv med nogen,,,, men når jeg skal vælge tøj hjelm o.s.v prøver jeg at vælge noget som har lidt forskelige farver på/i, overvejer en grøn vest.....

• #10   8. okt 2014 Det er falsk sikkerhed for mcister
    ofte når man ser en gul vest forbinder man det med en som arbejder på vejen eller en scooter DVS folk som bevæger sig Langsomt....

• #11   8. okt 2014 Keld

det er vel når du kommer bagfra og vil overhale smiley

• #12   8. okt 2014 Synes det ser åndssvagt ud. Men det øger synligheden.

• #13   8. okt 2014 Jeg har ingen gul vest, men jeg har en jakke med gule paneler i, og jeg mener faktisk, at den hjælper. Hjelmfarve har givetvis også betydning. For nogle år siden kom der en ny model Schubert C3 frem. Jeg ville have haft fat i en neongul en, men ved en fejl fik jeg en hvid.

Jeg fandt meget hurtigt ud af, at denne nok var det allerbedste sikkerhedsudstyr, der kunne købes for penge. Den skaffer mig simpelt hen så meget plads!!

Tankevækkende - de øvrige trafikanter er åbenbart bange mere for en bøde end de er for at skade andre livsvarigt!!!

• #14   8. okt 2014 Gul vest giver uden tvivl større synlighed.
    Hellere blive set end overset.
    Selv om man måske kan blive forvekslet med en vejarbejder, så er man da blevet set.
    Jeg har endnu ikke hørt om én eneste der er blevet påkørt fordi han have gul vest på. Men jeg kender et par stykker der er blevet dræbt fordi de blev overset. Havde de haft gul vest på, så var det måske gået anderledes.
    Om man er for eller imod gul vest er egentlig ligegyldigt. Føler man sig bedst til mode med eller uden, så gør som du selv synes.
    Jeg bruger vest og bliver ved med det, uanset hvad andre mener.

• #15   8. okt 2014 haha,bo, der ser jeg dem slet ikke,,,,,,

• #16   8. okt 2014 Nogle går op i at se smarte ud på en MC. Fint nok.

Jeg går op i synlighed, da det er min erfaring, at en del bilister må være svagtseende. Der er ikke noget der kunne rage mig langsommere, end hvordan jeg tager mig ud på en MC, set med andres menneskers øjne. Så istedet for en hypersmart jakke, har jeg nu anskaffet mig denne (på basis af mine personlige erfaringer, med og uden gul vest):

profilbillede
  • #17   8. okt 2014 Vi er meget enige JH.
    Jeg var selv ved at ville købe en lign. jakke som din. Men da jeg har set et par stykker der falmer ret meget i den gule farve, så valgte jeg at fortsætte med en vest.
    Håber din jakke er et nummer bedre end de andre.

• #18   8. okt 2014 Det eneste gør der dig 100% synlig i trafikken, er en hvis yamaha fj med hvide kufferter og en hvis klap hjelm.

• #19   8. okt 2014 Jeg køre altid med gul vest, en af de tætsiddende fra thansen, hvilket er perfekt da man så ikke behøver skifte tøj når der er party i provinsen smiley

Hvorvidt jeg ville være blevet dræbt hvis jeg ikke havde haft den på er nok tvivlsomt, men jeg har i hvert fald endnu ikke oplevet at blive overset af bilister fra sideveje eller følt at folk så mig som en langsom trafikant.
    Jeg har muligvis bare været heldig, men mine erfaringer har i hvert fald ikke fået mig til at smide vesten endnu...

• #20   8. okt 2014 Jeg har valgt at køre med gult lys.

• #21   8. okt 2014 Kører af og til med vest, er ikke blevet kørt ned endnu, hverken med eller uden.
    Jeg er ikke i tvivl om at man bliver set bedre - men som Sajmon siger kan der være lidt bummelum ved at man ser veste på scootere, ældre på cykel osv - således at man ikke bliver vurderet korrekt.

• #22   9. okt 2014 Køre med vest... Men den er i hvert fald ikke gul! smiley

Den øger sikkert synligheden en anelse, men de folk som overser dig uden en gul vest, vil også være de folk som overser dig MED vest.

Det bedste er altid selv at være på dupperne, og forudse situationen.

• #23   9. okt 2014 Forstå mig på den måde, at de folk som køre direkte ud foran en motorcykel, de har SLET ikke set sig ordentligt for til at starte med.

Kan man overse en hel motorcykel med lyst, fører med farverig hjelm osv... Såoverser man sku også vesten.

• #24   9. okt 2014 Da jeg kørte vinterkørsel på mine DT175/125 havde jeg en gul vest med refleks, udover min rygsæk. lyset er dårligt nok i forvejen på en DT´er og man ligner en tosse i forvejen med en flyverdragt på.

• #25   9. okt 2014 Milling, du kommer med nogle udsagn du med garanti ikke kan bevise!

• #26   9. okt 2014 Hmmm, det er vel noget med kørestil at gøre? eller hvad.

profilbillede
  • #27   9. okt 2014 noget på billedet stemmer ikke helt og det er vist ikke noget med den gule vest at gøre.

• #28   9. okt 2014 http://www.klikk.no/motor/mc/article275582.ece
    Her er et godt svar på gul vest

• #29   9. okt 2014 Det er forventeligt at der en del "modstandere" af brugen af gul vest, der er klar til at gribe fat i enhver dokumentation for, at den gule vest er en falsk tryghed. Den norske artikel er, som jeg læser den, blot en vurdering fra en erfaren motorcyklist, der heller ikke kan lide de gule veste.

Det er vigtigt at have tre ting for øje:

1) Der er ikke lov-påbud om brug af gul vest når man kører på MC. Det er helt frivilligt.

2) Der findes ingen undersøgelser der underbygger og dokumenterer påstanden om at det er farligt at bruge gul vest når man kører MC. Men heller ikke det omvendte.

3) Man må aldrig læne sig op af den gule vest som en decideret og "stand-alone" sikkerhedsfaktor. Den bedste sikkerhed man besidder, sidder mellem ørerne og trigges ved brugen af almindelig sund fornuft.

Men kan den gule vest henlede en en bilists lidt tvivlsomme opmærksomhed på ens tilstedeværelse, så er pengene givet godt ud.

Men går man (som rigtigt mange MC'ister gør) mest op i at se smart ud på geden, så kan jeg godt forstå aversionen mod den gule vest. Den er ikke fiks at se på. Men det er stadig frivilligt at have den på.

• #30   9. okt 2014 Jeg syntes det godt at følge jeres erfaringer, der er ikke meget der peger på jeg skal ud at købe veste

• Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #33   9. okt 2014 Arh, ærlig talt så er man nogle gange ved at dø af grin over de der latterlige veste.....
    Sort motorcykel (helst mat-sort), sort læddertøj, sort styrthjelm og gud døde mig også sorte hansker. Og så tager man en vejarbejdervest på for at blive set.......
    Lidt kulør på mogabikken og påklædningen er efter min mening mere passende.
    Fri os for de der helsefanatikere der mener at vi skal klædes ud som Juletræer i sikkerhedens hellige navn. Den største sikkerhedsfaktor er trods alt det der er inden i styrthjelmen.
    Det første jeg ser, når der kommer en anden mc'ist er forlygten (hvis det er en modkørende, altså) og så styrthjelmen........

• #35   12. okt 2014 Jeg ser sådan på det, at hvis heldet er ved at slippe op, så hellere se usmart ud i gul vest og måske blive set og derved undgå ulykken, - end i stedet risikere at komme i pænt tøj 6 fod under jorden.
    At tro at et kørekursus kan redde enhver ulykke, er nok naivt.

• #36   12. okt 2014 Helt enig Matthies, man skal gøre det man i en given sammenhæng er tryg ved

• Gert B
    Gert B Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 42
    #37   12. okt 2014 jeg har flere gange som bilist tænk at jeg nemmer kunne se en mc køre med gul vest, derfor har jeg anskaffet mig en, spcielt når jeg køre på min gammel Triumph fra 1958, køre sjælent med lys om dagen, da den ikke lader helt nok.

• Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #39   13. okt 2014 Hej igen igen

Min gode Mathias. Nu er du altså ved at bringe mit urin op i temperatur (bringe mit pis i kog).
    Ét eneste kørekursus, vil rede flere liv end 20 gule veste. Hvis du kan udtale dig sådan som du gør, så er det helt tydeligt, at du burde tage på kursus så hurtigt som muligt. Alle bliver bedre af et kørekursus. Og du bliver aldrig god nok. Jeg var på mit første kørekursus engang i '70erne. Det hed "Defensiv køreteknik". Det viste sig, at det at køre defensivt, absolut ikke betød morfar-kørsel. Tvært imod. Det drejede sig især om, at få sig plasteret, så man blev set. Det er måske der, det halter mest. Man bliver sgu ikke set, når man ligger i den forankørendes blinde vinkel. Det uanset om man er malet skrig gul over det hele og har fået monteret vibra-lys med videre.
    Så er det for resten også ret morsomt, det man bliver udsat for på diverse kurser smiley

• #40   13. okt 2014 Henning M:

Med fare for at bringe damptrykket for dine kropslige sekreter i vejret . du blander altså tingene sammen.

Kørekurser drejer sig om MC-ister - gule veste om dere trafikale modparter!

Skæg for sig og snot for sig - så går det hele meget bedre

• #41   13. okt 2014 Henning, du tager fuldstændig fejl af mig. Jeg er stor tilhænger af kørekurser og har efterhånden deltaget i ret mange. Det seneste her i foråret.
    At påstå at kørekurser kan forhindre stort set alle ulykker er naivt.
    Mange af de ulykker der sker, er hvor andre trafikanter er indblandet. Bliver man overset og bilen kører lige ind foran dig, så vil et kørekursus ofte være ligegyldigt, når du ikke har tid til at reagere.
    I et sådant tilfælde kunne en gul vest måske have gjort gavn. - Måske var du blevet set.
    Jeg peger ikke fingre af andre og for min skyld kan i køre med eller uden vest som i lyster. Mange er kun modstandere af vesten på grund af udseendet. Fint med mig.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.699
    #42   13. okt 2014 Jeg er kun modstander af den fordi den ikke virker positivt.

Kommentér på:
Har du positive erfaringer med gul vest?

Annonce