Køb dansk - vi har brug for det. {{forumTopicSubject}}
Jeg synes det er noget lort så mange der vælger at bruge penge på udenlanske hjemmesider. Ja det koster 20-? % mere at handle i Dk og hvad betyder det egentlig.
Vi er glade for når lortet bryder sammen at en lokal butik kan hjælpe her og nu. Men butikken, værksteder kan ikke overleve af venlighed, de skal da også tjene penge. Ja, lige som din arbejdsplads også skal således du har et job. Kom nu, støt op og køb lokalt. Det skaber job og dermed også vores egen sikkerhed for job. For mange af os er MC jo egentlig luksus legetøj, så i det samlet budget er det små penge at ofre lidt mere i en dansk butik. Bare min mening om en kedelig udvikling vi har gang i.
Og så det rigtige positive - vi er over halvvejs igennem den kolde tid.
maj 2010
Følger: 14 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 556
Når du handler dagligvarer, er kødet, mælken og brødet så også dansk?
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 84 MC-er: 3 Emner: 44 Svar: 1.421
+ Jeg får det leveret lige til døren...
For mig er det dejlig simpelt.. Udbud og efterspørgsel...
Præcis som Brix ™. Så har jeg også haft flere negative oplevelser i de danske MC butikker / forhandlere herhjemme, end jeg har haft positive......
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.926
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
Hvis folk i tyskland kan sælge mig en udstødning til min bil til halv pris (inkl fragt) af hvad den billigste koster i Dk, så er der kraftedme noget galt med de danske butikker. Det kommer i bund og grund fra samme producent, i den så globaliserede verden vi lever i.
Og så længe scenariet er som ovenstående, køber jeg i udlandet.
Danmark er ikke så exceptionelt som nogen prøver at gøre det til. Tværtimod er vi bare en minimal prik i det store hele.
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.610
Kom nu med nogen eks på at en alm ting som en styrthjælm eller 5 l olie eller en brugt forlygte eller 1 dæk koster mindre end 10 x dansk pris
Synes man skal tænke sig lidt om når man handler, vi gør det sku ikke nemmer for os selv, men den dag chefen siger nu kan vi ikke bruge dig mere fordi , der står en polak uden for døren der gerne vil XXX for ½ pris og du kommer og siger du også vil have ferie
Men det er sku et stort problem det ved alle, bare se på slagteri arbejder, de koster ca 360 kr brutto pr time i Dk , og i Tyskerland ca 140 kr , ja hvor kører bonden hen med sine svin ? for at bringe dem hjem til DK igen ? *
Lort med Lort på, er det hvad det er
apr 2005
Følger: 19 Følgere: 25 MC-er: 13 Emner: 51 Svar: 588
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 1.421
jun 2009
Det kan jo ikke passe at samtlige danske forhandler, der har proppet mange penge i deres forretning ikke ved hvad der er op og ned, om det er Mcer eller legetøj kommer jo ud på et
Man skal lige tænke på at der kører flere Mcer rundt i Hamborg end i Danmark, det er mængden der gør at priserne kan sænkes
var det ikke lige Louise, der nu nu også må dreje nøglen under trykket
jun 2009
hvor lang tid har du studeret økonomi ? eller arbejdet med økonomi i ordet forstand, udover din egen
Jeg har været selvstændig i 31 år, men dog ikke inden for Mc verden, selv om de fleste penge går til Mcer , og helst til danske forhandler, hvor jeg så også selv synes jeg har et godt navn, og helst ikke spørger om priser, og tror sku kun jeg er blevet snydt eller forsøgt snydt 1-2 gange
jun 2009
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Hvis de ikke kan få skidtet til at køre rundt på grund af konkurrencen fra webshoppe, så er det sgu nok fordi de tager for meget for det og at folk af den årsag vælger at købe online i stedet for - det er sådan det frie markede fungerer; og jeg kunne godt gå ind i en længere samfundsøkonomisk forklaring af hvorfor det netop bør være sådan, da det udelukkende er på forbrugernes bekostning at man vedligeholder butikker som ikke kan konkurrere - men prøv eventuelt at læse lidt her:
http://www.econlib.org/library/Topics/Details/comparativeadvantage.html
Eller se https://www.youtube.com/watch?v=OkN5yog3dvQ - Og ja, det er her tale om et teoretisk økonomisk eksempel som omhandler told, men du kunne tilmelde dig Økonomiske Principper faget på KU - det koster ca 250 kr, og så vil du hurtigt opdage at det ikke er muligt at styre mængden af arbejdspladser ved hjælp af en reducering af import.
Jeg følte mig personligt krænket da jeg ringede til den lokale Suzuki forhandler, da de ville have 1500 kr for en ensretter som jeg endte med at købe på ebay for 680 kr.
jun 2009
Hvor lang tid tror i at AP.Møller /Lego/Larsen osv er på Danske hænder 10 år , jeg tror det ikke ?
Velkommen til Dronninglund
Og jeg køber stadig 9 kasser Royal med hjem fra grænsen når turen går forbi, misforstå mig ikke
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 24 Svar: 117
Som Steffen (Fjelstervang) tidligere så for flot afmystificerede markedsøkonomiens spil:
En rig kvindelig turist gik ind på hotellet i en lille by. Hun lægger en 1.000 kr. seddel i receptionen og går op for at kigge på værelset. Hoteldirektøren tager
straks de 1.000 kr. med sig og løber hen til slagteren og betaler sin regning.
Slagteren tager pengene og betaler bondemanden for det kød, som han har købt
på klods. Bonden tager pengene og betaler sin regning på benzintanken, hvor han har tanket på kredit.
Bestyreren af benzintanken går til den lokale luder og betaler sin gæld på 1.000 kr. Luderen går hen på hotellet og betaler hvad hun skylder med 1.000 kr. sedlen. Hoteldirektøren lægger sedlen på disken.
Turisten kommer tilbage til receptionen. Hun bryder sig ikke om værelset og tager sine 1.000 kr. tilbage.
Ingen har tjent så meget som en øre, men hele byen er gældfri og alle ser fremtiden an med sindsro.
Og sådan endte finanskrisen.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 9 Emner: 40 Svar: 1.062
Nu vil A, P møller nok blive på danske hænder, noget længere end du regner med
det vil bare ikke have hovedesæde i dk ret meget længer
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
Det er IKKE til ulempe for det danske samfund at nogle arbejdspladser bliver overladt til udelandet.
#17 - Nej, for hoteldirektøren havde købt en Tysk/fransk/italiensk/amerikansk bil - og pengene kom aldrig tilbage til Danmark. Eller gjorde de? Jo, for tyskeren som han havde købt bilen af havde nemlig behov for sit insulin - som bliver produceret af Novo Nordisk - og fragtet af Mærsk og senere skyllet ned med en øl fra Carlsberg, som sikkert har brugt enzymer fra Novozymes.
Markedsøkonomien hænger ikke sådan sammen, at vi bare kan lukke for udelandsk handel - dette vil kun komme nogle danske producenter til gode, på bekostning af forbrugerne.
Desuden ville man ikke bare kunne løse finanskrisen ved at ordne likviditetsproblemerne.
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 966
Syntes tit de er rimelig konkurence dygtige i div sager.. Til gengæld har jeg intet problem med at handle online når det er billigst..
Har lige bestilt et GoPro 3+ Black fra England, 600kr lige i foret, og så kom der endda en til salg, ny, til 2400kr!!! Det er 1000kr billigere, det er der sku ingen undskyldning for!
Er også bleve præsenteret for 4 pakninger til bundkar i karbs, 400kr (!!!), det kan du jo fandme købe alle 4 karburatore brugt for Ö
Så gider man sku ikke handle dansk, og desværre er dansk service ved at være i restordre rundt om i butikkerne
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
Hvis dette tankeeksperiment skal lykkedes, skal vi jo selv producere alt her i DK, og så ville prisen på varerne være en helt anden.
Den bedste løsning er at de danske butikker tilpasser sig hvis de vil overleve, for internettet forsvinder nok næppe igen..
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
På disse sider kan vi meget ofte læse om mc-ister, der ærgrer sig over at de ikke har forhandlere/værksteder herhjemme, hvor de lige kan få ......eller få lavet.....
....samtidig med at de samme beklager sig over att de ikke længere har næget problem med at benytte hans service - f.eks. prøve hjelm- for derefter at bestille varen over internettet for at spare nogle kroner.
Det hænger simpelt hen ikke sammen!
jan 2012
Jeg har mest indtryk af at folk ikke kan få lavet de til de gerne vil have, til den rette pris for dem selv..
Der er rigtige mange dygtige håndværkere i DK, men der er virkelig mange mennesker der ikke kan sætte pris på godt håndværk.
(der er også mange som er dårlige håndværkere, men det bruger folk jo også MC galleri til at undersøge.. )
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Alle der skal betales for at røre ved det, man køber skal betale halvdelen til staten og hver gang man køber noget så går den første 5 del til staten i moms.
Der er noget helt galt med det system og en dag vælter det.
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 187
Jeg ved at flere og flere importører selv opretter webshops, for at holde liv i deres egne forretninger, og det gør det så bare endnu sværere for den lokale butik at overleve.
Hvis tingene var gået en lille smule anderledes i 1945, så havde vi slet ikke haft denne diskussion.
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 185
sep 2007
Jeg aner naturligvis ikke hvad han tjener på det. Men de skulle bare bestille hjem, ikke montere eller andet. De bruger muligvis 10 min på at udfylde en blanket/selv skrive til en hjemmeside om bestillingen, så er der ikke mere arbejde i det for dem. Hvis det er muligt for mig, at finde et sæt nye dæk til 1300kr med levering, så får de dem nok endnu billigere et andet sted fra. Hvis jeg skulle have samme sæt som jeg ville bestille fra nettet skulle han have 2700kr, så begynder det altså at blive noget af en besparelse for mig.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
jan 2012
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 710
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 61 Svar: 215
Det tog lidt længere tid, men endte med at betale ca. 18.000kr på en motor importeret fra USA i stedet. 27.000kr sparet! Det kan ikke passe at en alm. civil kan finde dele så meget billigere end en motorimportør som ikke laver andet.
Med sådanne episoder i bagagen, er det svært at holde handlen indenfor DK's grænser.
maj 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2194130.ece
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
1) Jeg bestiller noget olie til Suzukien i en dansk webbutik, og som tydeligt fremgår værende på lager, og modtager dagen efter en automatisk ordrebekræftelse, at olien er afsendt. Sørme om jeg ikke samme dag modtager en mail, at den desværre ikke er på lager alligevel og der forventes 2-3 ugers leveringstid.
2) Selvsamme dag (d. 5. januar) bestiller jeg et oliefilter ved en anden dansk webbutik. Idag modtager jeg en mail, at det er sendt. Altså 8 arbejdsdage senere er det SENDT. Og der blev også oplyst, at det var på lager.
3) Jeg har lige ringet til det nærmeste dækcenter ifht. arbejdspladsen og forhørt mig på dækpriser til bilen: små 900 kroner pr. dæk plus montering. Jeg kan gå hjem og bestille præcist samme inkl. forsendelse til 540 kroner. Det er små 100% oveni for at støtte et danske firma - nixen bixen.
Èn ting er, at priserne er dyrere. Det kan jeg indenfor 10-15% acceptere. Men når man ikke er stand til, at kunne overholde den leveringsfrist, der bliver stillet i udsigt, så opgiver jeg bare. Den nemmeste løsning er, flytte handlen til Ebay og/eller England. Så kunne jeg have haft hele lortet i løbet af et par arbejdsdage og skal ikke nu sidde og ærgre mig over, at jeg har valgt at støtte danske butikker. Og oveni det en god besparelse.
Synd for de danske butikker? Jeg mener, at de bør kigge indad!
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
for en universal bagskærm når jeg kan en tilsvarende skærm ved Bikeline.se for 650kr. Det gir sku ikke meget mening.
Hvis ikke de kan holde kunderne i butikken, så gør de noget forkert eller sælger for dyrt. Og så er det helt fint med mig at de lukker.
Vi benytter jo også netto fakta osv istedet for at gå ned i den lokale lille købmand for at betale ekstra.
aug 2011
nov 2008
nov 2008
aug 2005
Vi har et af verdens højeste tryk af skat og afgift!
Vi har en af verden allerhøjeste levestandarder
Vil DU sænke din indkomst????
---hvorfor skulle MC-pusheren så????
jeg sidder hovedrystende og kigger på denne tråd - I vil fandeme allesammen have, men vil I give????
Vi skal allesammen ned i levestandard - bare ikke mig vel????
aug 2011
" I vil fandeme allesammen have, men vil I give????"
Ja jeg får også helt ondt i nakken af at ryste på hoved af den salgs udtagelser..
Vi betaler og giver jo nettop riiiigeligt i forvejen som du jo så flot selv skriver.! + et point for den!
Vil vi så have vores MC udstyr eller andet legetøj for de hårdt optjent sparepenge. Hvad er problemet så helt præcist i at folk vælger at spare en mindre formue og købe fra udlandet.!?!?!?
Som der allerede er gjort klart! Kan forhandlerne ikke være konkurrence dygtige. Må de jo finde sig noget andet at tage sig til..
Hvis du så læser et par tråde. Ville du også kunne se at flere har haft dårlige oplevelser med kundeservice eller lign. Hos de danske forhandlere.. Hvorefter du så stadig forventer vi skal ligge 20% og opefter i den butik...
AAAAV min nakke.....
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
moral og etik... jeg tror godt vi alle sammen er klar over at det er bedst at støtte lokalt men når det så er sagt så har jeg også været i mc gamet i et par år efter hånden og der er sku ikke ret mange fordel ved at købe lokalt med mc ting.
men nu triviler jeg meget på at mc marked i danmark kan rykke noget som helst i den dansk økonomi.
mar 2011
synes nu jeg giver rigeligt, faktisk mere end halvdelen af min løn
aug 2005
aug 2005
Det er jo desværre ikke bare MC-Markedet, der lider under det her.......
....mange bække små.....
mar 2011
hvor i denne sætning står der vi ????
jeg sidder hovedrystende og kigger på denne tråd - I vil fandeme allesammen have, men vil I give????
aug 2005
"Vi skal allesammen ned i levestandard - bare ikke mig, vel?"
aug 2005
Jeg vil da gerne være fair - i langt de fleste forretninger får man den service man beder om! Jeg bliver helt generelt behandlet meget fint i danske MC-forretninger, og som oftest køber jeg da også noget der - men der er en eller to i Københavnsområdet, jeg ikke taler med mere.
Jeg shopper også på nettet af og til - oftest når jeg simpelthen skal kende en leveringstid - det betyder så sjældent noget hvor lang den er.
Har jeg en mistanke om, at jeg kan få brug for garanti, handler jeg altid lokalt!
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
Sidst jeg skulle have nyt fordæk på cyklen ringede jeg til værkstedet og spurgte om de kunne give en god pris.
Det var kun 150 kr.mere end hvad prisen var ved reifen.de
Det ville jeg aldrig tænke over i 10 sekunder. afsted på cyklen til værkstedet.
Ligeledes har jeg tusindevis af kr, på div, udstyr købt ved den lokale udstyrs butik.
Synes det er fedt at kunne stå med grejet i hånden istedet for at se på en skærm.
Selv om det ikke er produceret i Danmark så bliver den avance forhandleren tjener på varen jo genbrugt iform af ejeren selv skal ud og købe ting personligt. Det er jo alt fra håndværker timer, mad, tøj osv. og det er her det gavner os alle.
Vi skal alle tjene penge og hvis der ikke er kunder i butikken så bliver det svært at få samfundet til at hænge sammen.
Så hvis budskabet er at butikkerne skal ned i pris for at kunne være med de udenlanske butikker med lavere moms og timelønninger, tja så er der kun en vej ud af det og det er ind til mester og tilbyde at gå ned i løn.
Mit budskab er svært at komme igennem med. Ingen har lyst til at bruge flere penge end nøvendigt, men krisen i samfundet er jo delvist skabt af os selv. Generalt har vi penge og antallet af arbejdsløse er lavt sammenligned med syd for os.
Men alle er bange for at bruge bare 10% mere. PENGE som vil komme i omløb og skabe vækst og dermed fjerne den utrykhed der er for mange.
sep 2007
jun 2013
Følger: 18 Følgere: 11 MC-er: 6 Svar: 510
Kender en i københavn, han skulle have nyt bagdæk, på hans Yamaha bt1100.
Samme fabrikat osv. 3000 dask i københavn.
Det kan sku ikke passe siger jeg, jeg ringer straks til mit lokale BMW / Kawasaki værksted i sønderjylland.
For 3000kr fik han nyt for og bagdæk monteret, og der var stadig til benzin til hele turen.
Så jeg kan godt forstå, at nogen handler i udlandet, hvis man oplever sådan noget, ved en mc forhandler.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 28 MC-er: 9 Emner: 27 Svar: 71
og rigtig mange gider kun at sælge tøj og olie,
den lokale forhandler som jeg startet med i 1979 han havde alt.
Nu
4 stk tændrør til en gammel norton,
efter at rykke flere gange svar du kan kun købe en kasse de fås ikke løse hm
ok skal også købe benzin slange, hvilke model er det vi skal bestille hjem først.
og mc nøglen har forhandleren meldt sig ud af ;-(
så jeg bruger med held per ringsted motor rigtig rigtig dyrt, men flink og skaffer alt og har meget...støt din lokale mc butik en gang imellem så har vi stadig nogne om 10 år
jun 2012
Men jeg har købt meget ved en butik i Stor københavn. Lokaler på første sal og ikke ud til hovedstrøget. Fair priser og super betjening. Det er måden man kan gøre det på. Ligeledes findes der masser af små værksteder der på samme måde bor i små lokaler og dermed kan tilbyde god service og fair priser.
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Men når jeg oplever 2-3 gange så høj pris herhjemme som i feks tyskland så er det ikke de 6% moms og lønforskellen vi snakker om, mit rådigheds beløb i md er ikke 3 gange højere end en tysker i samme stilling det er helt sikkert!
Min gamle golf kunne feks godt bruge et nyt svinghjul samt kobling,
Pris for kobling alene i thansen=2400kr mærke?
Pris for hele gildet, svinghjul, kobling komplet, stræk bolte, udrykkerleje og fedt ca 3200kr
Mærke org. Sachs.
Kunne jeg få det hele for en 3600-3800kr herhjemme gad heg slet ikke spilde tiden på nettet.
Ja det er den onde onde stat og deres moms! Men hov hvordan er det muligt: (link fjernet)
Manden har værksted/butik!
Det er jo under halv pris af hvad thansen kan sælg det til: http://www.thansen.dk/product.asp?c=10238981818&n=-496471173&pn=-495911366 og nåååå ja så får man jo også lige en liter mere ved landberg!
Leveringstid 1 dag, jeg har bestilt der en del gange og det har aldrig slået fejl.
Han må jo betale dansk skat da han bor i dk, han må betale dansk moms/afgifter da det sendes fra dk, ved levering dagen efter kan det ikke være et tysk lager.
Prisen på olien er ca 10% mere end i tyskland og det betaler jeg med glæde!
Jeg skulle for et par mdr siden bruge bruge en ny automatsikring til huset, han kigger på nettet og finder den jeg skulle bruge, jeg ser prisen er 239kr, han siger det self det er hans pris. Fair nok 239+ moms er 298,75+ besværet osv er nok en lille plov, men nej 850kr plus montering!!! Og håndværkeren var ikke polak eller lønnet som en!
Da jeg var i nød måtte jeg jo vende røven til og lade elektrikkeren arbejde det bedste han havde lært, og jeg ønsker slet ikke at vide hva såda en automatsikring står i i tyskland!!
Igen handler jeg helst i danmark og betaler gerne 10-15% mere, men ikke 200-300% mere
Mvh
nov 2008
Og det kan nok også godt tænkes, at jeg ikke gider handle der en anden gang af selvsamme årsag.
aug 2011
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 601
Jeg syntes bare det er flot han har så gode priser, så støtter jeg gerne herhjemme, men 3 uger er sku længe og for dårligt.
Det skulle jo hekst ikke tage længere tid end man selv kan få det fra tyskland.
maj 2010
Sidst da jeg skulle have læderdragt tog jeg til forhandlere, netop fordi jeg gerne ville prøve inden jeg købte. Men jeg skulle købe dragten inden de kunne få dem hjem så jeg kunne prøve. Hvis dragten så ikke passede var det bare surt for mig.
Så vil jeg hellere bestille over nettet, prøve sende tilbage bestille en ny og stadig have penge til gode.
Jeg endte dog med at betale mine forældre for at låne deres bil, jeg kørte fra århus til kiel, prøvede dragter og fik en med hjem. På vejen hjem handlede jeg ved grænsen, og alt i alt havde jeg stadig sparet penge i forhold til de danske priser.
Efter den episode er der butikker hvor jeg ikke kommer igen.
aug 2005
Køber vi i virkeligheden noget vi ikke har råd til?
sep 2007
aug 2011
Om jeg fik kastet 10 mili direkte i hoved.. Ville jeg stadig gå efter de steder jeg kan få tingene til en bedre pris. Samt ofte bedre service..
Behøver ikke at have at gøre med om vi har råd eller ej.. Men almindelig sund fornuft!
sep 2005
Følger: 17 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 300 Svar: 1.820
Der er ingen som ville have råd til at købe en motorcykel, hvis det samtidigt betød de forpligtede sig til at handle de dyreste sted efterfølgende.
maj 2010
Er spørgsmålet så ikke om han skulle finde et levebrød som han er god til?
aug 2005
Har I aldrig hørt om djævelens advokat???? Han er ellers til stede her:-)
Jeg køber selv ind overalt i verden, men bortset fra de to narrerøve der er i alle brancher, så får jeg generelt en fin behandling hos MC-pusherne her i landet.
Og har de sager som jeg kan prøve, eller få demonstreret, ja så betaler jeg også gerne hvad det koster! Og det synes jeg faktisk oftest er tilfældet.
Det synes jeg faktisk, også at jeg har skrevet.
Det ændrer jo ikke ved at trådstarter har helt ret i sine betragtninger:
Hvis vi vil have et serviceniveau her i landet, så må vi holde op med at undergrave deres forretning!
maj 2010
apr 2013
Følger: 1 Svar: 3
Vi har som virksomhed 8 medarbejdere der skal lønnes, vi har et lager på 6 millioner der skal forrentes, vi har husleje, El, gas vand varme osv osv. Vi skal betale importtold på alt hvad vi henter uden for EU og min chef vil gerne tjene lidt penge.. hvis vores virksomhed skal løbe rundt unden underskud SKAL vi tjene minimum 25%.. for den fortjeneste får kunden en personlig service, aftersale bistand gode råd omkring hans investering, og hvis uhelddet er ude, mulighed for låneudstyr og ekspress rep af hans købte udstyr...
Kunden kan også vælge at købe de samme varer i f.eks England.. Her sidder en forhandler der sælger papkasser via nettet, dvs han skal ikek rådgive omrking hans produkt, han skal ikke yde service og ofte har han ikke andet end en compute og et lagerhotel og han har ikke samme beskatningsregler som i Dk.. han kan nøjed med en avance på 5-10 %.. hvrodan skal jeg nogensinde kunne konkurrere mod dette ?
Nu er pundet heldigvis steget meget på det sidste, og det hjælper lidt, for min skyld må især pund og dollar gerne stige 50% mere...
Så kære venner.. Køb hellere end gerne jeres stumper på nettet, men slug kamelen selv hvis lortet I bestiller ikke fungerer...
PS.. vi forhandler bla GoPro og jeg vil da gerne oplyse at vores indkøbspris som er prisen med maks rabat fra importøren er 2.251,64 + moms.. da modellen sælges i DK for 2795 + moms (3.495,00 med moms) kan man vel nok regne ud at det ikke er den fedeste forretning...
jun 2009
Eller tror i at de forsøger på at få en tilfreds kunde, så de får en fast kunde
At en forhandler ikke kan matche en net pris er jo ikke lig med at han forsøger på at snyde eller svine en til , kort og godt
Synes sku godt i kan være bare lidt retfærdige over for forhandler
Lige 2 hurtige fra hoften
1 skulle over til Bille Mc i Skanderborg og have et nyt bagdæk på min gade mc , fordi vi i klubben skulle ud på de små veje og lege en aften og jeg var førerhund
Du skal fanme ikke køre på en Honda, straks blev den nye Vmax rullet frem , det er i din i aften, benzinen må de selv betale og den er tørstig
2 skulle bruge en speciel pakning til min Dragbike Asap op til Pitværkstedet , den var ikke på lager, men jeg tror min kammerat der kørrer RR har en , jeg beder ham lige sende den så du har den i morgen, og ja den lå der
Ved i hvad, den service er jeg sku glad for, og vil gerne betale den stang wienerbrød og den kasse isvafler jeg tit tager med nede fra brugsen , når jeg besøger dem
Ja selv kaffe og rundstykker har jeg fået oppe ved Frankies
bliv nu gode venner med jeres forhandler, du og ham lever sku af hinanden
jun 2009
Og i dag kan man så læse
http://epn.dk/brancher/foedevarer/ECE6409961/danish-crown-fyrer-472-ansatte/
I morgen er det måske Søren P , der får et lille brev !
Vi er sku alle udsat, hvis vi bliver ved med at være så egoistiske
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
nov 2008
Så er det måske også dem, der råber højest, når de føler, at forbrugerne vælger dem fra. Kan de andre gøre det billigere, ja så er det de vilkår, man må acceptere i et frit marked.
Har man en netbutik, så skal man eddersparkme også levere den service, der forventes, eller kan man lige så godt kaste håndklædet. Kunst/kultur og landbrug, der holdes kunstigt i live ved hjælp af EU-støtte, er heller ikke levedygtigt.
Så ja. Vi kan godt blive enige om, at der ikke bare er sort/hvidt.
jun 2012
At en enkelt butik vælger at sælge med meget lille avance og dermed tage kunder fra andre og så leve af mængden er jo ikke en holdbar løsning. Så er vi ude i en priskrig hvor ingen tjener penge til sidst og ja er der så råd til at have ansatte til høje lønninger. ?
Jeg kan supplere historien med mkn hverdag. Jeg har en virksomhed som sælger maskintilbehør og spåntagende værktøjer til industrien. For nogle år siden sad eksportchefen fra min største leverandør og jeg for sjov og regnede på hvor mange af et bestemt skær en af deres egne sælgere skulle sælge kontra en af mine sælgere for at tjene sin egen løn. Kun omkostningerv til løn, bil,,tlf og resten de omkostninger der er til en sælger. vores sælger skulle sælge ca 55% flere skær kontra den tyske sælger. Så at sige butikker og virksomheder bare kan sælge billigere er jo nemt at sige. Hvem herinde vil stå frem og sige at de gerne går ned i løn så virksomheden kan sælge sine vare billigere,? Husk nu at vi ikke alle sammen kan sælge billigere og tjene mindre og stadig betale høje lønninger. problemet er jo at hvis alle sætter priserne ned kræver det jo at alle sælger mere for at få samme indtjening i kassen. Altså skal forbruget stige tilsvarende og det gør det ikke. Den samme reservedel går jo ikke istykker tilsvarende gange bare fordi vi har købt den billigt.
jun 2009
Ja gu er det noget vrøvl
godt skrevet Thomas
jun 2009
jeg har købt min sidste krølle bølle is
aug 2005
En stump til 460 +118 i forsendese giver en landet costpris på 568 kr. Er man forhandler, begynder man først at have en avance, hvis man sælger varen dyrere end det beløb. Skal man så lagerholde den, kommer der en forrentning af en kapital på 568 kr til. Så skal der betales løn, husleje, sociale omkostninger med videre. Det beløb er her i landet(distributionsomkostninger) tyypisk 17-20 % hvor det i England/Tyskland er 10-12 %. Dvs. at forhandleren her i landet faktisk først laver en avance fra måske 660 kr og op. Dvs aat varen kommer til at ive en netto avance på 33%, hvis han sælger den til 990, og så må ingen af stumperne ligge på lager(lagerrente er ikke med i regnestykket). Skal man sikre sig mod den fejl der sker ved at visse dele havner på forhandlerens lager(aldrig bliver hentet af kunden) , tja - så bliver slutprisen meget let 1100 kr.
Og læg så lige mærke til at der slet ikke er moms med i dette regnestykke,
Den store "dræber" i mekanikken er forskellen i distributionsomkostninger . altså din og min løn og skat her i landet. Hvis vi vill ændre på dette, kommer vi tilo ikke bare at stille krav mod detailleddene men også mod vor egen velfærd!!!
aug 2005
" hvis butikker ikke omstiller sig, lukker de" det er jeg ikke uenig i, men kig lige på det her først:
Hvis butikker ikke tjener penge - lukker de,
aug 2009
Seneste punkt jeg ikke er helt enig med dig i, er at det går ud over velfærden.
Der er også velfærd i andre lande end DK, og vil da mene at Sverige ligger på velfærds højde med DK.
Der er for meget bureaukrati. For mange kolde hænder, for at holde det moderne.
aug 2005
Det har du da ret i, men det er fo mig at se en helt anden snak. DJØF-iseringen er et problem, men et problem VI selv har valgt!
aug 2005
jan 2012
Nu er vi ikke konkurrencedygtige overfor udlandet, og i stedet handler folk udenfor DK. Det er et stort selvmål!... Ingen vil gå ned i løn uden kamp, derfor må forretningerne lukke..
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 37 Svar: 675
eks dysser til min bil koster 3500kr stk i dk. på ebay kan de skaffes til 1500kr. pr stk. sku jeg smide 8000kr i hovede på en dansk sælger eller bruge de penge på at dække mit brændstof i 4 måneder
aug 2005
Det skal du heller ikke, men så skal du lade være med at pibe over manglende service herhjemme - retfærdigvis ved jeg heller ikke om lige du har pebet.
aug 2009
Er ligeglad med at skulle have det samme antal kr. ud, men bare jeg kan få det samme antal mælk om måneden, for det jeg står med i hånden den 1.
aug 2009
Kan ikke få ind i mit hoved, hvordan nogen politikere i tidernes morgen, kunne syntes at 50% beskatning ville være gavnligt for samfundet, og derefter skulle betale 25% moms af det man køber for de sørgelige rester af ens løn.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Hvis det skulle forholde sig sådan, at det er svært at drive en MC forretning i DK, så undre denne historie mig virkelig:
http://www.magacin.dk/motorcykler/teknisk-konkurs-og-ny-virksomhed/ar5127/
nov 2008
Jeg brækker mig over den slags manøvrer.
jun 2009
100 % som alle de Byggemestre tømmer og murer har gjort de sidste 10 år for at slippe uden om garantier osv.
Jeg er selv kommet i klemme 10-15 gange i de sidste 5 år
Jeg vil gerne sælge fakturaer for 5 % af pålydene , du skal bare selv kradse pengene ind
Og ja det er til at brække sig over , men Jesper og Søren det er en hel anden polimik
dec 2003
jun 2009
dec 2003
jun 2009
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 45 MC-er: 4 Emner: 242 Svar: 1.414
apr 2013
Følger: 1 Svar: 3