{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.289 visninger | Oprettet:

HJÆLP til Forsikring !!! {{forumTopicSubject}}

ringer & ringer men ingen vil forsikre motorcykel på mit navn smiley

Hej alle sammen. jeg er en Gut på 24 som har taget stor Mc-kort.
Har i planerne i at købe enden en Honda Cbr 1000RR VS Suzuki Gsxr 1000. Men når jeg ringer til forsikringselskaber får jeg afvide at en superbike ikke kan forsikres til unge under 25,?? dette forstår jeg ikke, man kan ta kortet til det, men ikke køre på det ?? Giver simpelthen ikke mening. Så har brug for jeres hjælp, om i ved om man kan forsikre det et andet sted, :((

Har fundet 2 cykler, men kan ik købe dem før jeg finder et sted smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til Forsikring !!!
  • #1   2. okt 2014 Google "forsikring mc", start fra en ende af og vær klar til at betale det samme i forskikring om året, som du skal give for maskinen i indkøb. Desværre smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #2   2. okt 2014 Hvem har du ringet til?

• #3   2. okt 2014 Sajmon.

nu kan jeg ik helt rigtig huske dem alle men, Mondux - DFA kan jeg huske, de ville ikke under 25. smiley

LB-

haha ja du kan tro man gør det, prøvede at regne cirka pris på nettet, jeg siger dig får en pris på 85,000kr og op efter smiley

er helt chokeret.

• #4   2. okt 2014 hvornår bliver du 25 år.

tænker på vinter osv osv .

mvh

• #5   2. okt 2014 Til august ;/ næste år

• #6   2. okt 2014 pis .

• #7   2. okt 2014 Ja det nedren :/men tænkte på. kan man egentlig godt tegne forsikring på en andens navn som ikke har Mc-Kort??

• #8   2. okt 2014 jeg mener at de i princippet ikke må nægte at forsikre, men de vil så til gengæld skrue prisen i vejret. smiley

• #9   2. okt 2014 ja. det kan godt lade sig gøre .
    at
    der kan være en ejer af motorcyklen, fx din mor, der ik har kørekort til mc.

og
    så dig som bruger, med kørekort.det mener jeg bestemt.

mvh

• #10   2. okt 2014 det spurgte jeg også om & sagde at de så skulle give mig en pris svarende til mit alder. men næ nej, Det stod på deres hjemmeside fik jeg så afvide. da jeg så var inde for at læse dette, stod der. dette---

Særlige vilkår på sportscykler (superbike): Minimums alder 25 år og der skal kunne dokumenteres 5 års anciennitet på MC

• #11   2. okt 2014 Prøver at ringe igen imorgen, prøver at se om det kan lade sig gøre. så kan jeg være brugren og Mor/Far som ejer. smiley

Men det vildt. for tænker skal jeg betale 100tusind til Cyklen eller for forsikring smiley

• #12   2. okt 2014 måske du kan finde nogle svar her .

mvh

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?sort=4&search=mc+forsikring+25+%C3%A5r

• #13   2. okt 2014 Formoder det er kasko du søger? Hvis det kun er ansvar burde det ikke være et problem til en ok pris.

• #14   2. okt 2014 også to rigtige gode begyndercykler du har fundet dig der!! Uanset hvilken en du vælger skal du dog være opmærksom på at du hurtigt bliver meget træt af dem / vokser hurtigt ud af dem så vil anbefalde zx14r eller hayabusa, bare for lige at ha power nok så du ikke skal sælge så hurtigt... ellers vent til ninja H2

• #15   2. okt 2014 Nej søger Ansvars forsikring, ved at kasko forsikring er helt oppe at flyve smiley
    Hvis i kender nogen steder som tegner ansvar's forsikring til rimelige penge, må i meget gerne skrive smiley

Elias.
    Det har været drømme cyklerne siden man lige havde fået kørekort, så har Kun ventet på at blive de 24 også ta kortet med sådan nogle cykler.
    Så vil ik andet end dem smiley Ellers pænt af dig smiley

• #16   2. okt 2014 GF er billige hvis det bare er ansvar. Jeg har ved tjenestemændenes forsikring, dem kan du prøve.
    Forvent kasko koster 15000 kr. +++ for en i din alder på en 1000 ccm

• #17   2. okt 2014 Det kan godt betale sig at spørge rundt. Kaskoen for min faldt med 3k efter mit skifte fra TopDk.

• Daddy
    Daddy Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
    #18   2. okt 2014 Prøv lige at ringe til Sønderjysk forsikring, har (hørt)!! det koster 1500 fuldfede danske kroner for en ansvar.Jeg giver lige under 4k for ansvar og kasko.

• #19   2. okt 2014
    Mystisk..

Tog MC kort i August / September i år, fik det i første forsøg.
    Købte mig en Yamaha R6 fra årg 2000 og ringede til GF.
    Det var ingen problem selvom jeg ingen erfaring har med MC.
    Slipper med 1900 kr,- HEL årlig forsikring (Ansvar)
    Skal ikke stille den ind nu og frem til Marts / april, bestemmer selv smiley

Og tager jeg ikke meget fejl så indgår en R6 også under Supersport.
    Dog bare lidt mindre smiley

• #20   2. okt 2014 En ganske almindelig ansvarsforsikring, som er lovpligtig, kan intet forsikringselskab vel nægte, at tilbyde dig - at de alligevel så "bare" sætter prisen så højt, at du selv siger nej er sikkert bare en nuance.

Google. Tag den slavisk fra en ende. Tag det billigste (jeg har desværre ikke et godt bud på hånden udover den slaviske metode).

• #21   2. okt 2014 Hvis du forsikrer den i en andes navn, med dig selv som bruger er du lige vidt, for det er brugeren prisen beregnes ud fra.

Og hvis du forsikrer den med en anden som bruger, for at slippe billigere, så er det forsikringssvindel. Du risikerer fængsel, bøde og at stå uden dækning.

Kan ikke anbefales.

• #22   2. okt 2014 Prøv nogle af de større selskaber. F.eks. Topdanmark. Er man medlem af MCTC, så giver det samtidig rabat ved Topdanmark.

• #23   2. okt 2014 Har kunne få ansvar på alle mine superbike, har haft siden jeg var 21 år, har brugt Gf. Mange tager ikke med kasko eller så har de en høj pris.

• #24   2. okt 2014 Som andre siger så beregn prisen for din kommende cykel på gf's hjemmeside. Burde ikke koste alverden - 2000 ca

• #25   2. okt 2014 Helt normalt at unge ikke kan forsikre mange HK .. Eller ihvertfald til sindsyge priser..

Samme ved biler .. Du må jo som 18 årig gerne køre en 300hk´s audi .. Men prøv lige at få den forsikret

• #26   2. okt 2014 De SKAL ansvar forsikre, de kan så sætte prisen latterlig høj hvis de passer dem.

• #27   2. okt 2014 Tryg

• #28   2. okt 2014 # 19
    nu er en r6 jo kun en 600ccm 120-125hk og de andre er 1000ccm 170-180hk

• #29   3. okt 2014 Elias .

Sjovt man kan næsten snart spille penge på af du kommer med dit pisse misundelige engle indlæg ,

Når en ung gut opretter et emne om en fed/ hurtig cykel som start maskine .

Sune

• #30   3. okt 2014 Sune

....

Elias

• #31   3. okt 2014 Mondux? Eller bor man på Jylland Himmerland forsikring

• #32   3. okt 2014 Køb en mindre mc. Du kan med et nyt kort i lommen alligevel slet ikke udnytte de kræfter en 1000 har ( sådan er det bare) men det kan du efter et par sæsonner og en stak banedage på en 600 smiley

• #33   3. okt 2014 Holder nu også på at du hurtigere bliver en meget bedre køre ved at start på en 600rr da den ikke er så tung at smide rundt meget muligt du ikke bliver helt så god til at ligge og køre lige ud med 250 men så er det altså heller ikke sjovere i længden

• #34   3. okt 2014 Puhaaa brian og kjj92 sikke skide misundelige i dog er!!! hvor vover i! smiley

• #35   3. okt 2014 Nej jeg ville hellere havde en r1 smiley

• #36   4. okt 2014 Har aldrig helt forstået hvorfor det er et krav for mange af for af eje en 1000ccm f.eks

Så skal man kunne udnytte alt den kræft den har .
    Så i mener af man skal kunne kører den hårdt som på bane ??

Hold kæft der er mange mennesker som burde skille sig af med deres sports biler f.eks .

Hvorfor dog eje en Audi r8 hvis man ikke kan udnytte alle kræfterne og undervognen .

Alle jer som kører sv1000 for af tage en populær mc. Hvorfor pokker købte i ikke en sv650 ?

Lad mig gætte ?
    Det er federe med mere bundtræk
    Federe lyd
    En smule udsende
    Osv ?

Hvis man kan lide designet bedre, og bundtrækket på en 1000 ccm .
    Og smilet er større når man sidder på sin 1000 ccm

Hvorfor pokker skulle man så tage en 600 ccm ??

• #37   4. okt 2014 Det er nu ikke at krav men folk brokker sig over de er for dyre i forsikring og det er bla fordi fejl er nemmere at rede på en lettere mc og en lettere mc er næmmere at manøvre ja der er mere moment på en 1000ccm
    og SV er jo så ikke i super sports klassen han ville formegengtligt heller ikke havde problemer med at forsikre sådan en
    Men på rr modellerne er der næsten ingen (ikke noget et langsomt gear skift ikke kunne ødelægge for 1000ccm'en) tidsforskel til 200kmt

• #38   5. okt 2014 Nu snakker jeg slet ikke om forsikring .

Men om det typiske svar med af man ikke kan udnytte kræfterne .

• #40   5. okt 2014 @Donatello

Langt de fleste vil ofte køre hurtigere på en sv1000 ifht en sv650. Langt de færreste køre hurtigere på deres r1 1000er end de ville kunne gøre på en r6.

Ingen tvivl om at 1000eren er hurtigere, men har du ikke rutinen så så kan du ikke tøjle disse kræfter når vejen drejer ( det kan også være et stort problem på en R6)

Og vi snakker ikke køre hårdt på bane. Hvis du tager et ganske almindeligt køreteknisk kursus, så vil du se de unge 600/1000 knejter i den helt skarpe læderdragt med titan på albuer og støvler. Have utrolig svært ved at hænge på den gamle rotte på sin gamle sport touring mc.
    Man går glip af så meget MC hvis man kun er dygtig til at køre ligeud smiley

• #41   5. okt 2014 smukt!!!

• #42   5. okt 2014 Brian

Så jeg siger igen .

Handler det hele om af man ikke må eje en fed 1000 ccm.
    Kun fordi af gamle far på hans chopper kan kører fra en ?

Så hr lotto vinder byde ikke købe en Audi r8
    Fordi af ham den dygtige kører i hans rally civic kan kører fra ham ?

Kan slet ikke følge den Jante lovs tanke gang .

Hvis folk har råd og fornuft til af kører en fed 1000 ccm .
    Så burde de ikke fordi de kan få røv af en 600 ccm.

Det logik !!!

• #43   5. okt 2014 Brian .

Vi er helt enige om af giver du den maks gas frem mod et sving en km længere henne .

Så kommer du ind i svinget hurtigere på en 1000 ind f.eks 600

Og faren kan være større .

Men hvad pokker har det med af gøre af man ikke byde eje noget hvor man ikke kan udnytte hver enkel hk ?
    Det er og bliver da forskelligt fra person til person hvad lykken ved mc kørsel er .

• #44   5. okt 2014 #42
    han må da godt eje en 1000ccm fx sv men forsikringen vil jo ikke kaskoforsikre den
    og man bliver næmmere overrasket på en 1000ccm og har som sagt sværere ved at rede den ved en fejl og måske bliver han endda lidt bange for at det skulle ske igen så derfor miste lysten til at køre

der er jo stadig en grund til f1 køre starter i en gokart smiley

nu er hr lotto vinder jo nok sjælent første gangs køber og har nok lidt kørselserfaring i for vejen ellers vil han også blive fra rådet det køb

ja vis du kan styre den og føler dig tryk ved det formegentligt jo lige indtil du bremser ned og bliver over halet af ham der har kørt 2 år på hans 600 smiley

ja men er det lykken at køre lige ud så sæt et bil dæk på smiley

• Rene V
    Rene V Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 15 Følgere: 15 Svar: 2
    #45   5. okt 2014 Jeg gav 5800 for ansvar ved topdanmark som 21 årig sidste år.. kunne ikke finde noget i nærheden andre steder smiley

Og det var som "nybegynder" dvs 0 ancinitet

• #46   5. okt 2014 På hvilken mc

• Rene V
    Rene V Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 15 Følgere: 15 Svar: 2
    #47   5. okt 2014 #46 godt spørgsmål! Det havde jeg da helt glemt at skrive
    Det var en GSXR 1000 K8

• #48   5. okt 2014 Prøv alm. Brand.
    Jeg gir 5300,- for min fireblade med kasko. Er 32...
    Dog har jeg 6 andre forsikringer hos dem...

• #49   5. okt 2014 Sune sune sune... du tænker helt forkert det har intet med janteloven at gøre! Det har derimod noget at gøre med en simpel ting kaldet "læringskurve". Man lærer bare ikke at køre mc som ny på en 1000cc. Man får mange feder mc år i starten ved at starte småt og bygge op.

Herudover kommer en anden væsentlig ting, nemlig at det er fucking farligt...
    En Audi R8 som er mere computerstyret end menneske styret (just sayin), er en sikkerhedsbobbel af kvalitet omkring sig, airbag, abs, esp, traction control.... osv osv osv osv osv. er det ældre gsxr / cbr har de intet... INTET. kun et simpelt bremse system, en kobling og en motor m. gearkasse. Det er vandvittig farligt for en ny at lærer på en 1000, for uanset hvad vil der komme en fartdjævel op før eller siden i laaaaaaaangt de fleste tilfælde.

Vi er ikke jaloux.... Vi anbefaler bare manden en bedre maskine at starte på, så han kan blive en dygtig mcist med mange sjove år, uden at maximere den allerede store risiko der er ved at køre mc..

og stop nu med at sammenligne bil med mc please...det er ikke det samme! En nybegynder er meget sikre i en R8, og det er pisse let at køre sådanne biler i forhold til en 1000cc.

-men skulle dog ikke undre mig du køre mc som var det en bil, hvis du selv startede ud på en 1000. smiley

• #50   6. okt 2014 De fleste ville ikke ansvar/kasko forsikre min 847cc naked bike (til rimelig penge) ....
    good luck... smiley

• #51   6. okt 2014 Stammer du også når du skriver ?

Eller er du også misundelig på mit navn ?

Og jo har alt med Jante loven af gøre .
    Fordi sjovt nok kommer disse svar med af han ikke UDNYTTE kræfterne fra folk som selv ikke har 1000 ccm maskiner .

Hvis du havde haft mindre travlt med af sidde og tænde over mit navn , og faktisk læst det jeg skrev til Brian .

Så kunne du læse af jeg er helt enig i af maskinen er farligere ind 600 ccm .
    Men det er igen føreren som bestemmer hvor farlig det skal være .

Det jeg syntes er så åndssvagt af folk her inde altid kommer frem med er af folk ikke kan udnytte kræfterne .

Og derfor ik burde kører 1000ccm .

Jeg kunne jo være flabet og sige af alle med 1000 ccm racere burde tage med mig op og kører bane , og hvis jeg kommer først på min 600 ,
    Så kan de bare stille maskinen til mig ?

Fordi de kan jo ikke udnytte kræfterne da de taber til en 600 .

Manden som lavede det her indlæg spurgte ikke jer om i syntes han burde vælge en anden mc hvor han kunne "udnytte" kræfterne .
    Men han spurgte ind til forsikring .

Så hold dog alle disse standart kommentarer for jer selv.

Må da være fordi Jante loven er brændt dybt ind i hovedet .

• #52   6. okt 2014 Du er simpelthen for barnlig at diskutere med. smiley Her kan du finde ligesindet: http://www.scootergalleri.dk/

• #53   6. okt 2014 Er jeg for barnlig ?

Ja det er også en måde af ankende man måske ikke havde noget godt modsvar .

Nu var det jo sjovt nok dig som startede med af ændre tonen i denne samtale ,
    Ved af være pisse arrogant af startede med af skrive Sune Sune Sune .

Havde du sagt sådan til mig i en Live diskussion så havde du fået afvide af du skulle ændre din tone meget hurtigt overfor mig hvis vi stadig kun skulle snakke !!

Klovn !

• #54   6. okt 2014 sune sune sune... beklager da jeg gjorde dig ked af det?

og beklager denne tråd nu er nået til endnu et barnligt punkt nemlig "DET VAR DIG DER STARTEDE" Punktet... men hvis vi virkelig skal så lad os scrolle op og se hvem der startede smiley

"Sjovt man kan næsten snart spille penge på af du kommer med dit pisse misundelige engle indlæg ," -er det en pæn tone???

nåh at snakke med dig er under min standard, så sidste indlæg herfra til dig. hej hej smiley

• #55   6. okt 2014 Så meget under din standart var det vidst heller ikke .

Nu husker jeg af du startede med et meget nedgørende og arrogant svar på tråds starters emne .

Er svar som ikke havde andet formål ind af virke arrogant og "sjov "

Men tak for snakken Elias .

Ser frem til dine fremtidige arrogante svar og indlæg på spørgsmål som slet ikke fortjener sådan svar eller slet ikke er det som er emnet .

Sjovt nok samme standart og Tone over for trådstarter som er til af finde på scootergalleri som du så fint henviste mig til .

Der er det nok også mere passende af bruge udtrykket * popcorn *

• #56   6. okt 2014 6000kr fik jeg tilbud fra GF Forsikring for en ansvars forsikring.
    så må jeg tage sådan en hvis ik jeg kan tegne kasko i sådan en ung alder. smiley
    Jeg siger tusind tak for alt alle sammen. Har hjulpet mig rigtig rigtig meget smiley

vh

• #57   6. okt 2014 nu er det jo ikke det eneste augment SUNE og syndes ikke du har svaret mig ??

V-Gfb
    giv gas Men ikke for meget det kan sku gøre ondt smiley og kør som om ikke ingen ser dig heller ikke de bagfra kommene smiley

• #58   6. okt 2014 Kj

Har læst dit indlæg igennem .

Hvad skal jeg svare på ?

Tror jeg har slået mit syns punkt fast nok i mine åbenbart barnlige svar til Elias.

Gider ikke blæse det her op igen.
    Men for af skrive MIN holdning fast igen .

Vi er enige om af en 1000 ccm er hurtigere ind 600 og derved farlige for en ikke fornuftig kører .
    Men nu kender jeg ikke trådstarter så uden noget grundlag af tro han ikke er fornuftig syntes jeg ikke hører til .

Manden er 24 år jo ikke 17-18 år .
    Vi aner ikk hans fortid og erfaring fra andre steder .

Så af begynde straks og belære ham om han burde starte på noget mindre og gøre det på en arrogant og flabet måde syntes jeg ikke er ok !!

Jeg er ik enig i af man skal kunne udnytte cyklen 100% til det som den er skabt til , for af eje den .

Så tror jeg sku de ville stoppe med af lave zxr10 . Fireblade osv fordi de ville sælge så få.

Kør fornuftigt og køb den cykel som du smiler mest ved af eje . !!

• #59   6. okt 2014 en af grundene til vi skriver det er jo også at den(600) ville han formegentligt kunne forsikre med kasko for meneske penge og havde lige så sjovt på

• rene J
    rene J Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 26
    #60   6. okt 2014 du kan også prøve aros forsikring smiley

• #61   6. okt 2014 Kør nu bare på det du har købt - sæsonen er snart slut.

• #62   6. okt 2014 Fedt du fik forsikret V-Gfb........ Og sikke mange gode råd du også har fået med oveni..

Kommentér på:
HJÆLP til Forsikring !!!

Annonce