1.830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Vinterkørsel, hvorfor? Vinterkørsel, hvorfor?

Hej, der er noget der har undret mig længe, hvorfor vælger nogen at køre vinterkørsel på deres Mc? Jeg forstår godt at man måske vælger at få dækning på sin Mc i vintermånederne, så man kan trille en tur, hvis det bare er en smule koldt, men ellers tørt og sne/is frit!

Men hvad jeg derimodi kke forstår, er hvorfor nogen ligefrem kører i sne, isglatte veje mv?

Jeg kom til at tænke på det, fordi der var en der søgte deciderede vinterdæk til sin MC, lameldæk der kunne klare kørsel i sne mv!

Men altså, hvorfor? Det er jo mega risikabelt, uanset hvor dygtig en Mc kører du er!?

P.s. Ovenstående er spurgt fordi jeg undrer mig og det er jo fuldt lovligt, kunne blot godt tænke mig at høre hvorfor og om folk måske har en Mc udelukkende til vinterbrug, går man glip af nogen helt specielt, eller kan nogen bare ganske enkelt ikke vente på foråret! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinterkørsel, hvorfor?
  • #1   25. sep 2014 Fordi det er megafedt at ligge og pløje sidelæns igennem svingene med en vifte af sne efter sig mens borgerskabet sidder og snorksover i deres madkasser. En frisk tur i en sneklædt skov er også uden sidestykke. 'nuff said.

• Jyden
    Jyden Tilmeldt:
    jan 2014

Emner: 15 Svar: 80
    #2   25. sep 2014 En ung mand, er jf. forsikringsselskaberne bare en stor dreng, derfor kan jeg ikke forsikre en bil for "menneske penge"
    Men jeg kan sagtens forsikre en mc, for nogle er det legetøj, for andre er det et køretøj.
    At man så kan komme sjovere på job end i bilen, det er bare en bonus.

Nogle vælger også at cykle, selvom det er mere komfortabelt at køre bil.

• #3   25. sep 2014 Er man en gniertype (som mig) kan der også være en betydelig sjat penge at spare i forhold til en bil, oven fornøjelsen ved at køre. Nu er jeg så godtnok blevet for magelig de sidste par år, men jeg kunne sagtens se en vinterged i mit liv igen.

• #4   25. sep 2014 En fredag morgen på vej på arbejde og snart weekend, en relativ tør vej og frostklart vejr, så ved du hvorfor.

• #5   25. sep 2014 Fordi du på 2 hjul stadig kan komme frem når madkasserne giver op

Alt efter 2 hjuleren self .. Tror ikk en R1 kommer igennem mere se som en madkasse

• #6   25. sep 2014 flere nimbus ejere har 2 maskiner, en til vinterkørsel og en til sommerkørsel og ja, det er fedt at ligge bred i svingende med sidevogn smiley og balancen er jo ikke noget problem smiley

• #7   25. sep 2014 vrøvl, R1 er en fin vintercykel...

https://www.youtube.com/watch?v=OX_weIUwd_o

• #8   25. sep 2014 Fordi jeg simpelthen ikke kan lade være.....

• #9   25. sep 2014 Hvem tager i sommerhuset om vinteren??
    Dem der har lyst.... og fordi de kan.
    T

• #10   25. sep 2014 Simpelt, omkostningerne ved at have bil er for høje - Og nu er det jo heller ikke mere drabeligt end man gør det til, kør efter forholdene smiley

• #11   25. sep 2014 Køre om vinteren fordi jeg kan smiley og fordi jeg har en mc som stort set kun kommer ud om vinteren.

STOP STOP Jamen for H.... den står jo stille længere end sommercyklen, og køre på de samme dæk som IKKE er løftet fra gulvet, der er heller ikke kommet mere luft i, der er heller ikke skiftet olie FOR SATAN da også det kan jo nærmest ikke lade sig gøre.........
    Joo den er nemlig ikke lavet af sukker og husblas, så den er ikke gået i stykker

• #12   25. sep 2014 Skifter selv til 2-hjul her i vinter smiley dog i form af en knallert 45...men det er da stadig 2-hjul!

Damen skal bruge bil her i vinter...og jeg nægter selv at køre bus/tog, så det bliver en 2-hjuler i stedet. Det er trods alt NOGET billigere end en ekstra bil.

• #13   25. sep 2014 En bil nummer to kun til vinterhalvåret er for dyrt. Derfor kører jeg 2-hjulet, også om vinteren (nu på 17. År). Det handler også om at have grejet til det. Det må ikke være for fint til at kunne lægges ned hvis det bliver aktuelt (og tøjet skal kunne klare kulden.
    Det kan give nogle "spændende" oplevelser, men at køre på de "gode" vinterdage med klar frost og fine veje, det er KONGE !!!

• #14   25. sep 2014 Ja jeg skal køre på min r6 når der slf ikke sjap på vejen

• #15   25. sep 2014 altsåå, jeg havde sådan en Dt 175 til daglig transport både vinter og sommer, mit første år smiley Det er fandme sjovt at køre forbi en eller anden gammel krampe i sin alto der kører 40 i en 80 zone, også køre forbi ude på marken ved siden af med 60-70 stykker og køre på vejen længere henne når man har overhalet smiley Deres reaktioner er episke!

• #16   25. sep 2014 Kører om vinteren af samme grund som om sommeren ; Kan simpelthen ikke undvære det. Men ,har nu også kun kørt 35 sæsoner...........så måske det aftager med tiden ?.
    KIM

• #17   25. sep 2014 Når der er udgangs varsel I nyhederne, snestorm, og ingen kan komme frem, så tager man sin lille off roader, og så kører man ud og SKAMprygler den I et par timer til man nærmest er frosset af cyklen ... hvad fanden skulle man ellers bruge vinteren til ??

• #18   26. sep 2014 Minus 17 grader, smukt vejr, 40 km, så var jeg mæt, og lykkelig igen.

Ang knallert 45, er du sikker på at det er billigt nok?
    Kikkede på knallert 45 for nogle år siden, mener jeg skulle give 970kr i ansvar.
    Købte dt 125, 640kr i vægtafgift og mener 500-900kr i forsikring, fordi den er under 175 ccm, så var det lidt sjovere med en offroader der kunne køre 90km/T
    T

profilbillede
  • #19   28. sep 2014 Fordi det R for fedt, og hvorfor sku man lade være..? smiley
    Haft to bikes i nogle år nu, og solgte min bil sidste år da den blot stod og trak skind smiley
    Sidste vinter havde jeg kun 10 dage hvor man ikke kunne køre pga. Af is på vejen.. Selvom det er frostvejr, - er vejene jo ofte tørre og fine alligevel..
    Og nu om stunder kan man jo stort set have smoking på inde under køredragten så den del er jo ikke noget problem..

Sikkerheds mæssigt har jeg i alle årene taget et køreteknisk om året, - man lærer altid noget nyt.. smiley
    De sidste to år har jeg prøvet svenske klub kurser, - trial og utførs, med gode instruktører. smiley (utførs = alle typer underlag den svenske natur kaster efter dig.. Super sjov.. Og zindzygt lærerigt..!)

Jeg er nødt til at rulle 25 kilo om året, så hvorfor ikke have det sjov med hver eneste km...?? smiley

Ses derude..

Kommentér på:
Vinterkørsel, hvorfor?

Annonce