{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.869 visninger | Oprettet:

Vinterkørsel - The real shit! {{forumTopicSubject}}

Hmmm... ved ikke med jer, men jeg bliver nu altid vildt imponeret når jeg ser mc'ister med fuld oppakning fra fjerne egne midt om vinteren.

Så fx en Yamaha XT660 på Italenske(!) plader i dag og tænkte - hmmm hvorfor holder min mc i vinterhi, når han kan køre hele vejen fra Italien til dk om vinteren?
- Nåh jo, fordi det både sner, blæser og regner på samme tid... smiley

Sidste år så jeg en gl vespa på engelske plader midt i snevejret og så endda på motorvejen! Det var friskt!

Har I set andre lign tilfælde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterkørsel - The real shit!
  • #1   1. feb 2008 For 2 uger siden mødte jeg en midaldrende mand på en bike iført tennissko og joggingbukser og jakke på vej over intet mindre end storebæltbroen i regnvejr

• #2   1. feb 2008 I december for et år siden kørte jeg bag en XJ600 ca.20km på motorvejen oppe ved Randers i -2 grader.....

Han havde boks bag på og havde trafikvest på og lå så der med 100-120km/t som om det var det mest naturlige i verden.

Jeg sad i bilen og tænkte mit for det skiftede hele tiden mellem slud og regn og det blæste i øvrigt godt.

Jeg prøvede at overbevise mig selv om, at han var på vej hjem fra forhandleren, men det var kl. ca. 7.30 om morgenen.........

Det er nok os andre det er galt med........

• #3   1. feb 2008 Tjae, hvis min cykel kun havde kostet 1/3 del af prisen, så ville jeg sgu ikke betænke mig ved at trille rundt om vinteren også, vejret har jo været fint i rigtig mange dage. Det må sgu godt snart blive marts så dækker forsikringen igen =) og så lige af med salten, så er vi kørende =)

• #4   2. feb 2008 Hmm.

Vinterkørsel er da det mest naturlige, der skal man jo også på arbejde. smiley og træf i ny og næ.

hehe

• #5   2. feb 2008 Jo til og fra arbejde, skole etc. det har jeg også gjort (på scooter godt nok...) både under den ene og anden snestorm for et par år siden, Meget mere end 20-30 km i 0 til -5 grader er ikke fedt, men at køre hele vejen fra Italien med fuld oppakning midt om vinteren, det giver jeg sgu respekt for!

• #6   2. feb 2008 Tja, min scooter har da slæbt mig igennem slud, storm, hagl og snevejr med 90-100 km/t da jeg var i lære det første år. Husker specielt én eller to uger engang hvor det frøs omkring 12 grader. Op på scooteren og køre 15 km. på arbejde kl. 7.00. Det værste var sådan set ikke at det frøs så meget, men at jeg var nødt til at have visiret slået op pga. det duggede/frøs til på indersiden ellers. Så jeg kom på arbejde med istapper fra øjenlågene og hvide øjenbryn. smiley

Så ku jeg lige stå og tø op 10 min. inde ved fyret før jeg sku igang hehe.. Man var rimelig hårdkogt dengang. Nu pisfryser ejg bare ved at sku hente en bil på parkeringspladsen.

• #7   2. feb 2008 Jeg kører året rundt. Det koldeste jeg har oplevet var for nogle år siden hvor jeg kørte fra Karup til Århus. Da jeg startede ud i Karup var det -15 men temperaturen steg heldigvis til - 10 i Århus. Meget af min vinterkørsel er dog transport hvor jeg ville have foretrukket at side i glas og ramme men noget af det er dog også ren fornøjelse når vejret er til det og det kan hjælpe med at holde abstinenserne nede indtil sommercyklen kommer på gaden - og så skal man jo heller ikke glemme hvor sjovt det er at køre hvis der en sjælden gang kommer sne smiley

Jo vinterkørsel kan godt anbefales.

/Marck

• #8   2. feb 2008 Mødte i forgårs en gut i træningsbukser på en Honda MVX 250. Det ene bukseben var krøbet halv op om læggen, så den bare hud var synlig ....

Det var vel 3-4 plus grader - *shock* ...

• #9   2. feb 2008 uha der er mange af jer der ville fryse ihjel hvis i møder mig,jeg kører stadig i et par joggingbukser,en t-shirt og en fleecejakke og sommerhansker(købt i silvan til 30 kr).

• #10   2. feb 2008 Ja, jo - men det er jo mere, hvis man skrider ud og vælter ... smiley

• #11   2. feb 2008 Du lærer hurtigt at håndtere en udskridning hvis du jævnligt kører vinterkørsel, jeg har en billig kineser at køre på om vinteren, så græder man ikke så meget snot hvis den skulle komme ned og ligge, har dog ikke prøvet at det kom så vidt endnu..

• #12   2. feb 2008 Nærmere mig de 4000 km vinterkørsel nu.
    Det er ikke så slemt, pånær når det bliver et par minus grader, den kulde bidder sig sgu igennem alt det tøj jeg kan klemme mig i.

• #13   2. feb 2008 ja det er slet ikke så slemt at kører om vinteren,jeg har både været ved mariagerfjord,ved gl.estrup og i Kalø.

• #14   2. feb 2008 Sjovt emne. Kører selv året rundt,selvfølgelig på en dertil anskaffet vintercykel ( Kineser ).
    Men en ting forstår jeg ikke ; Man køber en MC til 150.000 kr,og lige så snart der er salt på vejene ,klodser man den op.Fordi den har jo kostet 150.000...????
    Så er det jeg synes at det bliver rigtigt sjovt ; Så køber man en bil til 150.000.....og den har man ingen skrupler ved at køre i salt med ...?????.
    Så det argument holder ikke rigtig. Skulle jeg selv vælge en dag at køre bil om vinteren, så ville argumentet være ; Det er pisse koldt og vådt at køre MC om vinteren.
    KIM.

Kommentér på:
Vinterkørsel - The real shit!

Annonce