Guide til den nye motorcyklist på MCG Guide til den nye motorcyklist på MCG
Tænkte om ikke vi skulle prøve at lave en lille guide/info-tråd til nye motorcyklister og brugere på MCG. Jeg har haft mit kørekort i 10 år nu, og jeg lærer stadig nye ting.
Du er som motorcyklist en del af en eksklusiv klub af et par hundredtusinde danskere som har magtet at holde balancen på en motorcykel længe nok til at få et kørekort, og der er derfor et par ting du skal være opmærksom på.
1) Motorcyklister er ufejlbarlige.
2) Du må ikke vise overbærenhed i trafikken, alle andre er idioter hvis de laver en fejl.
3) Din første reaktion mod andre skal altid være aggressiv - modparten er altid den skyldige.
4) Du må gerne tilsætte færdselsloven hvis du mener det er forsvarligt - alle andre trafikanter skal vise hensyn til dig så du kan have det sjovt.
5) Du kan ikke længere selv tage beslutninger, alt skal overdrags til fællesskabet, valg af MC, lakering, tøj, hjelm osv bestemmes ved afstemning.
6) Hvis du kører for hurtigt er du psykopat.
7) Hvis du kører det tilladte er du en duksedreng.
8) Hvis du ikke kører i regnvejr er du ikke en rigtig motorcyklist.
9) Ved tyveri af motorcykel bør der ydes selvtægt.
10) Politiet er en pengemaskine der kun er ude på at genere dig.
11) Du bør opsige din vejhjælp. Alle trafikanter er mekanikere og har en lille værktøjskasse+reservedele med i bagagerummet, og er forpligtet til at standse og tilbyde hjælp hvis du holder i vejsiden. Dette også selvom du bare står og ryger, strækker ben, pisser eller snakker mobiltelefon.
12) Som en del af fællesskabet skal du hilse på alle andre motorcyklister, ellers er du en idiot.
Og så er grillen klar, kom gerne med flere regler, der er med garanti masser jeg har glemt eller ikke kender.
maj 2007
Følger: 2 Emner: 21 Svar: 896
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
"den der bremser er bange" (fej)
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 50 Emner: 90 Svar: 1.224
aug 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 15 Svar: 78
holder specielt meget af (12)
sep 2005
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 16 Svar: 81
"kører" du jinlun eller anden kinesermaskine så er det lige meget, den er alligevel rustet op inden du får den startet.
jan 2014
Emner: 15 Svar: 80
Du må dog gerne køre uden hjelm, hvis du også har bar mave, shorts og klipklappere på, man skal nyde livet og "mit liv mine regler" trumfer alt andet.
Gør man det på små øde veje er det rigtigt godt, her KAN man slet IKKE vælte.
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 41
aug 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 134 Svar: 601
jan 2014
Emner: 15 Svar: 80
Du skal altid bruge de dyreste produkter, ellers går din mc i stykker og du er i virkeligheden for nærig/fattig til at køre mc.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Guide til den nye motorcyklist på MCG