{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Hvilken cykel næste gang? {{forumTopicSubject}}

Ja nu når jeg sidder herinde og ærger mig over det trælse vejr som jeg ikke vil lufte cyklen i. Ja så er jeg sku begyndt at tænke på hvad jeg vil have næste gang smiley

Men jeg er mest til 600cc da jeg godt kan lide at det tager mange omdrejninger og skriger smiley

Jeg har kikket lidt og er faktisk rimelig vild med CBR 600 F4. Ikke den helt nye men den der har 1 lygte.

De cykler jeg har kik på er R6, CBR 600, GSX-R og Ninja. Men hvilken villle i vælge? Jeg har tænkt mig at ligge max 120kg ca.

I må også godt komme med andre cykler som er hidsige og fede men helst 600cc smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken cykel næste gang?
  • #1   11. aug 2006 hvad med en triumph? TT måske

  • #2   11. aug 2006 F4 er helt klart bedste bud, hvis det handler om max. køredynamik for skillingerne. Hvis det derimod er design (og du kan leve med et stakåndet bundtræk), så synes jeg ikke, der er ret meget der slår en R6'er...

    Just my two cents...


  • #3   11. aug 2006 Honda CBR F4 skulle efter sigende være den "kedelige" i flokken, men en fremragende hverdags-cykel! Kawasakien er lidt større og derfor bedre på landevejen - der er til gengæld lidt mere race over R6'eren og GSXR-600!
    Indtil 2003 var R6'eren bedst på point, men så overtog Kawaen vidst!
    Jeg ville gå efter Kawasaki ZX-6R fra 2004!


  • #4   11. aug 2006 Kan kun anbefale en R6... Da det er den eneste jeg har prøvet af dem du nævner smiley

    Mvh. Rune
    PS. Min R6 kører pisse godt!


  • #5   11. aug 2006 Den havde i hvert fald klaret en hel del tæsk i min tidligere banecykkel...

  • #6   11. aug 2006 Ja sådan en kvak er sku temmelig fed.. Vidste ikke man kunne få en 04 til den pris. Så får man da en cykel der er 4-5 år nyere en CBR F4.
    Men er sådan en til at holde til at køre længere ture på? Der er jo ikke meget højdeforskel på sæde og styr på den smiley


  • #7   11. aug 2006 Kom lige til at se at en ZX-9R fra 99 kan fåes til under 120kg. Nogle der har noget at sige om den? Eller andre hurtige cykler?

    Kan det passer at jeg har hørt noget med at kawasaki har nogle børnesygdomme med noget stempel halløj?


  • #8   11. aug 2006 For 120K kan du få en sprit ny Triuph Speed Four. Men det kræver du er til en nøgen MC.
    ZX9r er ca 10 kg tungere end 600 maskinerne af samme årgang. Den har en god stor kåbe, som man sætter pris på ved touring, men i sving er en 600 hurtigere.
    R6, GSXR600 og ZX6R-636 er dem som er mest til race.
    ZX6R og ZZR600 er bedst til touring.
    CBR600F3/4 og TT600 er ikke bedst til noget, men gør alt sammen godt. Især CBR600F har ry for at være den mest alsidige 600ccm R-maskine. I den virkelig verden skal du ud og prøve dem du mest brænder for, og så tage den du bedst kan lide.
    Vil på falderebet sige at du bestemt heller ikke skal overse en YZF600 Thundercat

    /
    Jesper


  • #9   12. aug 2006 Jesper - Er ikke så meget til nøgne cykler. Vil hellere have noget med kåbe på.
    Og nu er det ikke sådan at jeg ligger og leger rossi 24/7 når jeg kører, så tror fint en 900 går an. Også pga kræfterne. Men syntes også den ser lækker ud. Men vil gerne over 120hk næste gang. Vil gerne have en hurtig cykel.

    Nu har jeg også hørt lidt om de forskellige mærker og vil gerne høre hvad i har at sige til dem? Altså mener med hvad en f.eks suzuki plejer at fejle og sådan. Hvad de forskellige mærker har af ry.


  • #10   12. aug 2006 Møjn !!!

    Min gamle tunge zx9` r kører rigtig godt.
    Dog den gamle model der er lidt tung, men den holder sig omkring de 20 km/l, yderst vigtig i mine øjne når man kører 18.000 km om året.
    Har ej set noget til sygdomme på den ( 60.000 km nu )
    99 modelen du nævnte, er endnu lettere og kræfter er der nok af, så er det kun dækkene der er begrænsingen for hvad du kan og tør.
    Gav 100 tusinde for den da afgift osv var betalt

    Lars


  • #11   12. aug 2006 Lars S - Ja det er 99'er udgaven jeg kikker på. Den der vejer 183kg tør.
    Havde bare hørt noget om at en kawa havde noget med stemplerne eller sådan noget i den retning. Kan godt være det kun er på de helt gamle modeller så smiley
    20km/L er sku da ret godt gået af sådan en cykel. eller eg jeg galt på den?


  • #12   12. aug 2006 Kwak K - Jamen det lyder jo alt sammen meget godt. Man får jo også en temmelig ny og hurtig cykel for pengene syntes jeg. Hvad mener du med B-modellerne?

  • #13   14. aug 2006 Kwak K - Nå okay på den måde smiley Det er også den model jeg har tænkt på .

Kommentér på:
Hvilken cykel næste gang?

Annonce