{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

hvilken cykel? {{forumTopicSubject}}

Hmm...nåh, men jeg ved jeg fakkertalt nar spurgt før, blot ikke om netop denne cykel.

Jeg regner med at få kortet engang til næste forår, og så skal der også en cykel til. Jeg er ca 162 cm høj og vejer normalt ca 55 kilo (lige nu er jeg gravid så jeg vejer noget mere). Jeg vil have en cykel jeg ikke bliver træt af efter en halv sæson, altså en cykel med gang i. Jeg er totalt adrenalin-liderlig, så jeg tror en 400 ccm vil kede mig efter en uge ca.

Min tanke er en Suzuki gsxr 600 eller 650. Prisen må ligge omkring de 60-70.000. Og husk jeg er 26, så må godt køre stor cykel.

Hvad mener i? Jeg ved visse folk mener det er for stort at starte med, men giv mig jeres ærlige mening.......

Knuser Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilken cykel?
  • #1   21. jun 2008 ingen tvivl...en suzuki sv 650 s ...lyder godt og den blir du ikke træt af

  • #2   21. jun 2008 Nu behøver en 400ccm jo betstent ikke være kedelig. Personligt for jeg ikke et sus af at kører stærkt. Nej kom ud hvor man kan tage nogle gode sving. Det er hvad der giver mig et kick.
    Men jeg tror da også sv650 ville være et godt bud som all-round cykel


  • #3   21. jun 2008 Nå ja så mener jeg at kunne huske noget med at sv650 skulle være hurtigere i mellem accelrationen end cbr1000. Det må jo også være lidt værd for dig ;o)

  • #5   21. jun 2008 400 CC'ere er STÆRKT undervurderede.. Var til noget streetrace for noget tid siden, og der fulgte en VFR 400 pænt godt med en gsx-r 600.. Mener faktisk at den kom hurtigere fra start.. De er lettere end 600cc'erne, og dermed også sjovere i svingene.. "NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF THE 400!!" smiley

  • #6   21. jun 2008 Efter 14 dage føles alt acceleartion almindeligt uanset om det er en busa du kører på. Sving er det der giver kicket. Så en 400 er ikke at undervurdere. Både fordi den vil passe godt til dig på grund af din størrelse men også fordi er super let at smide rundt med. Jeg ville få kørekortet først før du køber en cykel så du kan komme ud at prøve nogle forskellige i stedet for at købe en du ikke har prøvet.

  • #7   21. jun 2008 prøv en honda rvf 400 inden du siger at en 400 er kedelig... fik den anbefaldt af en kammerat som har haft r1 r6 og gsxr1000. han sagde det var noget af det bedste han har kørt på.. og har selv købt en og den er sjov.


  • #8   21. jun 2008 tror nu heller ikke en 400 cc ville kede dig inde for en uge smiley

  • #9   21. jun 2008 kodeordet er 600 kubik 4 cylindre omkring 100hk.
    så kommer du aldrig til at kede dig.


  • #10   22. jun 2008 Har du kigget på Kawasaki er6 n/f. Den kører rigtig godt og er sjov i sving.

  • #11   22. jun 2008 gsxr 600 som du selv nævner?

  • #12   22. jun 2008 en 600 ccm 4 cylindret sports maskine.... det ville jeg vælge hvis den ikke må blive kedelig med det samme... personligt syntes jeg en sv 650 er sløv og lidt kedelig... men det er bare hvad jeg syntes

  • #13   22. jun 2008 > Z <: Det må jeg give dig ret i. Synes godt min cykel er noget sløvt i optrækket, og har kum haft den i små 3 mdr smiley
    Det hænger måske også sammen med, at jeg efterfølgende kun har prøvet cykler der er større (kubik-/hk-mæssigt), og endnu større end min. Og så føles en cykel enooooormt langsom, når man kommer tilbage til den smiley
    Og endnu være er det når man en meget sjældende gang kommer ind i madkassen, som har en kæmpestor 1,3L benziner, med hele 95hk til 1200kg :S
    Kæft den er LANGSOM. Sidder helt bogstaveligt talt og skælder den ud. Den er såååååå sløv, at det næsten er ufatteligt.


  • #14   22. jun 2008 Thomas J> Har du prøvet en 400ccm? En tur på de små veje på en rvf, der er jeg da sikker på den er lige så sjov som din 1000´er..

  • #15   22. jun 2008 Man kan jo så vende den om og sige at alt over 150km/t er jo det rene selvmord med den trafikkultur vi har i Danmark...

  • #16   22. jun 2008 Det er jo så din holdning. Hvor meget federe er det at køre 200 frem for 130. Der er selvfølgelig meget mere spænding i om man nu kan nå at bremse for eller undvige de billister som trækker ud uden at kigge sig for. Det er da klart. Eller om det betyder et eller to klip.

    Nu skal det ikke lyde sådan at jeg aldrig lader min strække ben. Men ligefrem at undvære hvis ikke den kan trække 200 på klokken... Hmm ja ja så


  • #17   22. jun 2008 Henrik L: Adrealin-kick kunne være et muligt svar smiley

  • #18   22. jun 2008 Henrik: I øvrigt kan sådan en cykel altså også køre på bane, hvor færdselsloven ikke gælder, eller hvor man kan ramle ind i en langsom forvirret madkasse smiley

  • #19   22. jun 2008 Jo vist kan den da det...

  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #20   22. jun 2008 ER6 eller Bandit. Der får man mest for pengene - kvalitet, og rigeligt med hk for de fleste. Kan fås (meget lidt) brugt for dit budget. Ellers skal du købe noget ældre med "RR" i navnet - men kun hvis du er rigtig varm i buksen.

Kommentér på:
hvilken cykel?

Annonce