1.101 visninger
|
Oprettet:
Honda CRF450 2005 {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Vil lige høre om der er nogle Honda folk herinde, som ved om det er svært at skifte pakdåser på en Honda crf450 da den smider kølervæske ned i motorolien... (Har skiftet toppakning) Nu kan det jo så kun være de pakdåser eller hva?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 40
Der er med aksel, leje, pakninger og pakdåser til 300,-
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
starter den ellers let osv ?
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
prøvedeI at få lagt en retteskinne på top og cyl? , eller fik du det slebet ?
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Nej jeg har ikke fået slebet cyl. Tror ikke det er skævt?
Har bare fundet nye ventiler her.
Er det så "IN" eller "EX"?
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Hvis du har hvid olie I toppen nu efter I har samlet den, så tror jeg du bliver nødt til at have toppen af igen, og finde fejlen ...
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Omkring ventilerne .. de 2 insugningsventiler ( de store af dem ), er titanium ventiler .. Den kan om må man ikke slibe på, som man normalt gør når man lægger ventiler I et topstykke .. . Hvis man burger Carborondum/slibemiddel på titanium ventiler så ødelægger man dem, fordi man sliber den coatningoverflade væk som er på ventilen ... DE holder ikke mere end max 2 timer hvis man gør det !
Detfor; når man lægger Nye titanium ventiler I, så skal ventil-sæderne I topstykket slibes og rettes.. Altså, de "sæder" som ventilen ligger oppe imod I toptsykket !!!!
Det gøres fordi den skal være 100 tæt, fordi sæderne skal være 100 lige og fordi at den bredde/ trædeflade som ventilen ligger på sædet med, skal have den vis størrelse .. jeg mener ( sår´n lige I hovedet at det hedder 0.9-12mm I brede på en 05´er ...
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Uanset hvad nogen siger mht. at det er lige meget at rette sæder, .. Det passer ikke !! .. bare så du ved det .. gør man det ikke kan man måske være heldig at den kører, men den ødelægger ventilerne meget hurtigere, og det er penge ud af vinduet ...
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Det er ret smart !! .. så kan du køre på konkret gearolie, og din kobling sviner ikke den olie som skal smøre krumtappen !! ..
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Mår du siger at den har hvid olie I ventil dækselet .. hvad så hvis du tapper olie ef den .. krumtapsolien er den bundskrue under motoren ..( Gearolie bundskruen er den der sidder under fortandhjulet ) ... hvad farve har olien når du tapper al krumtapsolien af ?? .. er den hvid ? ,, kan du se der er vand I den ?? er det meget ?
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Og det med "sæderne" som skal slibes, kan man gøre det selv?
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
2. ja ... det kan godt "bare" være toppakningen ... men hvis du tager cylinder og topstykke med til cylinderværkstedet ,s så kan de tjekke om det er lige ..
3. husk at det er MEGET nemmere at shimse ventilerne ( brikker og spillerum ) op, mens topstykket er af ..
4. når du tager den fra hinanden, så vær MEGET omhyggelig og tag stille og roligt og kik efter fejl ... Hvis toppakningen har været utæt, kan man højst sansynligt se er "spor" I pakningen eller på en af spændefladerne, hvos man kan se skaden ... Sagt på en anden made: sør for IKKE at samle den igen uden du haf fundet 100% årsagen til problemet ... ellers ender du bare med flere problemer, eller kører rundt og er 1 bange for hvornår det sker igen
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Og hvis den er skæv kan jeg så ikke "bare" bruge det trick der med at tage kølerdækslet af og giv gas?
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Du kan nok bruge mange tricks .. men du har en kraftig fejl-indikator ; vand I olien .. Og det holder den ikke længe med ... jeg havde sgu "hevet" toppen af, og fundet fejlen ... Nu er du joh lidt inde I rutinen, så det bliver lettere denne gang ... Og har du lidt "frygt" omkring knastkæden, så skirv til mig, så skal jeg nok guide dig, så du ikke ender I problemer dér
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Skriver nok lige igen når jeg går igang bl.a med timing af knast . Tak for hjælpen
- De ventiler her burde da passe? Den koster ca. 400 kr for den dyreste. Men er dog i tvivl om det er titanium. Jeg har tastet maskinen ind.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
1. 2 Udstødningsventiler er skæve
2. De to insugningsventiler er utætte men kan nøjes med at blive slebet
3. Vandet skyldes toppakning.
Spørgsmål: Kan man stramme toppakningen for meget? (så den bliver alt for "flad")
Ang. Slibning af ventiler. Kan man overhovedet ikke købet et kit selv og gøre det eller skal man kontakte en smed?
Når jeg så skal "time" knasten skal det nederste tandhjul nede i motor ikke indstilles fra koblingssiden med en "umbrako" til at tandhjulet står ud fra den pil der er anvist ved siden af, sådan at den pil der sidder på tandhjulet er lige ud fra pilen på motorblokken? Og de samme øverst og så sætten kæden op?
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 293
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Mvh Casper
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
2. man kan IKKE IKKe slibe indsugningsventilerne .. de er lavet af titanium, om må ikke slibes .. der er ventil-sæderne sim skal rettes/slibes ..
3. Toppen SKAL spændes med en momentnøgle som er nøjagtig .. trin 1. dyp grvindet på boltene I lidt olie. 3. spændt dem let til så de liiige er strammere end man man dreje dem med fingerne. trin 2. de spændes med 30 NM ( husk at spænde over kryds ) . 3. spænd nu med 50 NM.
4. joh, du kan godt købe et ventil-sæde slibe kit. med det bliver dyrere for dig end at få rettet sæderne hos en cylinderservice 10 gange, og du skal allivevel ha fat I en maskinarbejder til at lave special-dorne som passer I ventilstyrene .. så; kør til cylinderservice !!
5. joh .. unbraco "bolten skal drejes så tandhjulet star på mærke med skjoldet. .I venstre side tager du knastkædestrammeren af, og tager motrodækselet/generatordækselet af dér. Tager svinghjulet af ( du skal ha´en special aftrækker som IKKE presser på midten af krumtappen, får så ødelægger du krumtappen totalt, da de så ikke kan smøre pjelstangen ) . man kan købe en aftrækker billigt hos Max-Mc import(crossnøglen ) ..
Derefter kan man være 110% sikker på at knastkæden sidder korrekt, og man kan også skifte knastkæden på den made uden at skillen den ad ..
Knasten kan sidden på 2 måder .. du skal montere den så den IKKE løfter/åbner ventilerne mens unbracoen er på det top-mærke du snakker om ... og ja. knasten har mærker som skal side korrekt ... hvis du ikke fik en servicemaual med, så finde den på nettet, ellers skal jeg finde et billed til dig så I ikke ødelægger det hele igen .:-)
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
https://www.thumpertalk.com/shop/Evolution-Alternator-Rotor-Removal-and-Installation-Tool-EV-2835-0078-p4836102.html
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Spørgsmål ang. knast. Vis tandhjulet på koblingssiden står ud fra den pil på skjoldet og "knast" tandhjulet i topstykket er ud fra den pil på topstykket kan man så sætte kæden på? Og hvordan gør man det uden at adskille kæden ad? I så fald vil et af tandhjulene dreje rundt (altså hvis man ikke adskiller kæden af)
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 21 Svar: 116
Honda CRF450 2005