{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

MCG-info: Nyt - Velkomst/afvisning af gallerier! {{forumTopicSubject}}

Vi har gennem længere tid modtaget gode input vedr. velkomst/afvisning af nye gallerier, og derfor har vi foretaget nogle enkelte ændringer.

Det nye er:

- Du kan maximalt afvise med 1 point (hvorimod du stadig kan byde velkommen med 10 point, hvis du har vundet nok udfordringer).

- Alle afvisninger skal begrundes, og bliver synlige i kommentarerne under galleriet.

- Alle velkomster bliver synlige i kommentarerne under galleriet. Skriver du ikke selv en kommentar, vil der blot stå "Velkommen".

Disse ændringer er lavet for at indstemningsprocessen bliver mere åben, og man kan følge med i, hvem der byder velkommen.
Samtidig har man, som bruger, også chancen for at få ændret på evt. fejl og mangler ved galleriet - inden galleriet bliver afvist.

Mvh. Rikke/MCG smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MCG-info: Nyt - Velkomst/afvisning af gallerier!
  • #1   20. aug 2014 FEDT !!!! Så kan nejhattene sgu lære det smiley

• #2   20. aug 2014 God ændring, men det bliver hårde tider for de, ganske få, der afviser som små konger!

• #3   20. aug 2014 Nu spørger jeg nysgerrigt: hvilken forklaring er der bag, at ens stemmer tæller 10 gange så meget 'bare' fordi man har vundet nogle udfordringer? Som jo ret beset blot et en eletronisk udgave af bilspil med kort...

Derudover lyder det som gode tiltag, må jeg hellere lige få med også smiley

• #4   20. aug 2014 Det er altid godt med ændringer der kommer til for at forbedre noget.

Når det så er sagt, så vil jeg også lige ytre et par ord. Det er vel og mærket min helt egen mening. Når folk undrer sig over hvorfor deres maskiner bliver afvist, så tænk lige over om i har gjort arbejdet godt nok.

Billeder
    De generelle regler er at helst skal være en 4-6 fornuftige billeder. Men det er ikke kun antallet og kvaliteten der for mig er vigtigt. Jeg "forlanger" at der er et billede der viser hele motorcyklen fra enten højre eller venstre side. Nogle gange kommer der gallerier som udelukkende har billeder taget fra obskure vinkler. Det kan fx være en nærbillede af en pudset bremsekaliber eller at billede er taget bag noget græs/strå for at give det lidt mere "stil", men man kan næsten ikke se mc'en. Det er også fint nok, men jeg vil personligt have mindst 1 billede hvor jeg kan se hele motorcyklen og ikke 15 billeder, hvor jeg kun ser 10% af gangen.

Teksten
    Når i opretter jeres gallerier, så husk på at der er tusindvis af Suzuki GSXR1000, Yamaha R6, Honda Shadows og hvad ved jeg. Hvis i kun kopirer et par specifikationer ind fra en anden hjemmeside, ikke opgiver hestekræfter/moment eller topfart og ved ekstraudstyr bare skriver "mig", så er det et klart "afvis" fra mig af, fordi så er det bare endnu en masseproduceret maskine. De specifikationer og billeder kunne jeg have slået op på google.
    Jeg siger ikke at i skal skrive hele jeres livshistorie, men hvis i gider bruge tid på oprette galleriet, så brug da også lige et kort stykke tid på at skrive hvorfor i valgte den motorcykel, er i glade for lige den motorcykel, hvad er renoveret/repareret, hvad er fremtidsplanerne osv osv.
    Hvis nogen spurgte jer om jeres motorcykel i virkeligheden, så ville i heller ikke bare svare "Det er en 650cc V2 med 2 overliggende knastakseler og den er fra 1993". Nej i har meget mere at sige. Så skriv det. Gør jeres galleri spændene. Ikke en hel roman, men at udfylde alle punkterne og ved "bemærkninger" skrive en 3-4 linjerom hvorfor i købte den osv, det er da ikke for meget at forlange, er det? smiley

• #5   20. aug 2014 #3 Sønen Bøgh
    Det er jo nok fordi at dem der har vundet mange udfordringer osv som oftest er mere engagerede på mcg. Så hvis man vil være afvis-konge, så kan man ikke bare oprette en bruger og gå igang med det samme.
    Men ja udfordringer er nok ikke lige det bedste at måle en brugers aktivitet. Måske systemet i stedet skulle være at kun brugere der skriver fx 300 indlæg om året kan stemme velkommen med 10 point. Skriver man 300 indlæg om året, så er man en ganske moderat aktiv bruger på mcg. Det ville være en bedre løsning efter min mening smiley

• #6   20. aug 2014 #5
    smiley O_o det kræver absolut intet at vinde 10 dyster. du skal jo blot udfordre noget som er lige så ringe som dit eget, resten er jo ren matematik smiley
    Alle de krav til billeder og tekst..... jamen høre de diskussioner ikke hjemme på scootergalleri smiley

• #7   20. aug 2014 #5 jeg er enig i at det med udfordringerne er en tvivlsom fremgangsmåde. Det er jo netop også derfor at jeg foreslår at man måler aktiviteten af en bruger på den mest logiske måde: hvor aktiv han/hun er i forumet smiley

Er det virkelig store krav til folk herinde at de har et billede af der i hvert enkelt galleri er et helt billede af motorcyklen(ikke bare af en støddæmper eller sådan noget) og at folk rent faktisk udfylder de forskelige punkter. Det tager max 10min. Hvis man ikke kan dedikere 10min, så er interessen for at vise sin mc frem da ikke ret stor og hva er så pointen med at oprette et galleri med den i? smiley

• #8   20. aug 2014 #5> Det giver god og bedre mening på den måde - jeg kunne bare ikke lige få den drejet rigtigt inde i hovedet smiley

• #9   20. aug 2014 Folk skal bare blive bedre til at tage sig de timer det tager at tage nogle ordentlige bilelder og researche på god fyldig tekst.. Så er der ingen problemer..

• #10   20. aug 2014 Synes alle skulle være velkommende uanset hvad, det andet hører sku med til at bedømme mc'en, således at har man både gode billeder/beskrivelse af den fedeste fede kværn, burde bedømmelsen blive høj og derefter,,,,,
    og det er måske ikke alle der lige ved hvor mange hk mc'en smider på baghjulet o.s.v..... Selv er jeg fløjtene ligeglad, for jeg har jordens fedeste mc, lige indtil jeg får en ny, så er det den der er den fedeste......

• #11   20. aug 2014 Jeg plejer kun at afvise hvis det lugter af en salgsannonce og hvis der ikke er noget tekst til cyklen, så disse ændringer ændre ikke noget for mig.

• #12   20. aug 2014 #9/10 Arh hold nu op gutter. Det er sku ikke svært at finde bare lidt info om sin mc. Tag modelnavnet/nummeret og årgangen skriv "specs" efter på google. Næsten alle MC'er kan man finde rigeligt med viden om.

Jeg udfordrer jer til at give mig navnet og årgangen på enhver masseproduceret motorcykel inden for de sidste 40 år og så skal jeg med en simpel googlesøgning og 1-3 klik finde rigeligt med specifikationer til at gøre selv den mest pessimistiske mc galleri bruger tilfreds.
    Og angående billeder så har vi alle efterhånden en smartphone der kan tage fornuftige billeder udenfor på en solskinsdag.

Og i skal ikke komme og sige til mig at i ikke har noget som helst at skrive i "bemærkninger" feltet. I havde ingen kriterier, da i sku vælge hvilken mode motorcykel i ville have? I tog bare den motorcykel der var øverst på listen på en eller anden køb/salg hjemmeside? I har intet andet at sige om jeres mc end "det er den bedste". Der er ikke noget specielt ved den som i syntes er ekstra godt? Eller noget som i syntes er mindre godt, men i elsker jeres mc stadigvæk? I har ikke nogen fremtidsplaner om ekstraudstyr, ombygninger osv, bygge tilbage til original? I har ikke planer om at tage på ferie på motorcyklen eller i har måske allerede været på ferie, men kan intet motorcykelrelateret fortælle om turen?

Ikke at folk skal skrive alt det jeg lige har nævnt, men der må da være et eller andet der gør jeres forhold til jeres mc specielt? Andet end at "det er den bedste"?

• #13   20. aug 2014 Enig, Arsuk!!

• #14   20. aug 2014 Jeg har 2 gange prøvet at få afvist motorcykler her inde og det var ikke fordi der manglede tekst eller billeder. Det var de mest tåbelige og urelevante kommentare man fik af nogle få medlemmer sammen med alle de negative pointe de kunne give. Fik også en del positive point, men det virkede som om, det var en konkurrence at få mine maskiner afvist.
    Har ikke på fornemmelsen at det er de mest aktive i dette forum der deltog i de før omtalte episoder.
    Jeg byder i hvert tilfælde de nye regler velkommen.

Kommentér på:
MCG-info: Nyt - Velkomst/afvisning af gallerier!

Annonce