{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.210 visninger | Oprettet:

Salg af mc til udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg har sat min motorcykel til salg, Honda cb750 fra 1977 til 29.900

Den står lidt forskellige steder,

Nu er der en mand fra Canada , der skriver til mig, at han gerne vil give prisen, han vil overføre pengene via Paypal og vil først arrangere afhentning af motorcyklen, efter betaling naturligvis.

Er der nogen der kan hjælpe med om dette er fusk og bedrag?

Ellers, hvis den skal til eksport, skal jeg vel egentlig bare aflevere nummerpladerne og så er det det?

Ser frem til at høre fra nogen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af mc til udlandet
  • #1   5. aug 2014 Lad være - bare lad være.

Du ser hverken MC igen eller pengene for den sags skyld.

• #2   5. aug 2014 Ja, jeg er også lidt i tvivl, han virker nu ellers meget flink. Men sådan er det vel.

Er det noget du har erfaring med Søren?

• #3   5. aug 2014 50kr. på at du får en email fra paypal, når du siger ja, som skriver at pengene vil blive overført når motorcyklen er blevet hentet, da "de ikke må sende pengene før" "garanti.. blabla"
    Så prøv. Ser du pengene stå fysisk på din paypal, eller endnu bedre, din bank, så er der jo intet problem.. Er der bare den mindste modstand, får han ikke lov til at køre en meter med din MC smiley

--
    Edit: Dvs. pengene skal stå HOS dig, på DIN side eller i DIN bank, IKKE via en mail eller andre tomme løfter.

• #4   5. aug 2014 Ikke at blive snydt på den måde, nej smiley

Men nummeret er med dette (så vidt jeg lige husker), at sælger efter afsendelse forlanger sine penge tilbage fra Paypal og så står du uden hverken MC eller penge på din konto.

999 ud af 1000 gange: når en udenlandsk køber vil købe noget i Danmark, så er det fusk og svindel. Desværre.

• #5   5. aug 2014 ja, jeg tror godt nok jeg lader vær, det virker lidt for risci, synes alligevel 29000 er en sjat penge, og hvis man så heller ikke har nogen motorcykel bagefter.

• #6   5. aug 2014 Jeg tænker også, de må da have væsentlige billigere motorcykler derover end herhjemme.

• #7   5. aug 2014 Gi den væk i stedet, så er det dig der bestemmer hvem du vil gøre glad smiley smiley

• #8   5. aug 2014 Søren. Det er ikke så nemt at hive dem tilbage som mange tror.
    Men ja, det kan skam lade sig gøre.
    Det er grunden til at man hæver pengene med det samme.

Jeg ville stadig sige Go, såfremt at du har pengene før han ankommer, på din egen konto.
    Hvis ikke, så synd for ham.

• #9   5. aug 2014 100% sikkert fusk! Men det ville dog være interessant at vide hvordan de fusker via paypal, for det skulle jo være garanti for sikker handel?! Nogen der ved det?

Jeg kørte nummeret til ende engang hvor de brugte check.. Bankchecken var så godt lavet at min egen bank ikke kunne se den var flask, og pengene blev sat ind på min konto, der stod de indtil udstederbanken ikke kunne genkende checken - det tog tre uger!

• #12   5. aug 2014 Allan R, fik du din vare igen så ?

• #13   5. aug 2014 Don T, det er på DBA, og en dansksproget annonce?

• #14   5. aug 2014 Bed ham om at komme og se den og have penge med kontant, evt slå lidt af prisen for at dække lidt af hans udgifter til rejsen, hellere undvære 2500 end 29000.

• #15   5. aug 2014 Prøv nu at søge i forum, det er da ufatteligt at der bliver ved med at være nogen der tror på alt hvad man bilder dem ind! Jeg har et lille stykke jord, fyldt med guld, men har dårlig ryg så kan ikke selv grave det op. Men for et lille beskedent beløb, kan du overtage jorden, interesseret??

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #16   5. aug 2014 Det er med garanti fusk og svindel... specielt når Paypal er inde over, idet "køber" kan trække pengene retur!

Det som du kan gøre - på en sikker måde - er at oplyse om dit konto IBAN/Swift ID, hvorefter han kan overføre penge (bank-bank). Og når de er indgået på din konto, så har du med sikkerhed din betaling. Du kunne jo frisk spørge om han er villig til at overføre på den måde!

smiley

• Sigurd H
    Sigurd H Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 108
    #17   5. aug 2014 glem det, de tager din mc og annullere overførslen via paypal.
    Jeg fik 2-3 af dem om ugen, da jeg skulle sælge mc. Altid nogen som var fra et andet land og som arbejdede på vandet så de ikke havde tid til at komme og kigge på den ect. ect.
    Der var blandt andet en der skrev han ville købe bilen og han nok skulle overføre penge bla bla, selvom det var en mc jeg solgte. Det er rent er skær spam og du ser hverken din mc eller pengene når først dem er blevet hentet.

Sælg til en som rent faktisk kommer med penge i hånden i stedet. (:

• #18   5. aug 2014 Det er fup.
    Og så især på dba, den er set før, med både USA og Afrikanske små stater.

• #19   5. aug 2014 dette har været oppe 1000vis af gange på dette forum,. det er et velkendt fup nummer.

• #20   5. aug 2014 # 15 Tom hvad er et beskedent beløb ?? Kunne være intr.................. smiley

• #21   5. aug 2014 #20 Er det hele grunden (med et faldefærdigt hus) eller er det bare en trailerfuld jord til "den lille guldgraver, gør det selv"??

• #22   5. aug 2014 Det er fusk...

Min bror har lige dummet sig og faldet for det trick der...

Han havde en iPad til salg på ebay (tror jeg det var) der kommer så en gut og vil købe den. Køber sender en fake kvittering på pengene er sendt afsted fra hans konto på paypal. Min bror sender iPad'en afsted til hans adresse. Køber kommer så i tanke om han har sendt for meget og beder så min bror om at sende 3000kr retur, hvilket min bror gjorde. og bum du har mistet en iPad(mc) og 3000 kr.

Og kig nu godt efter om du kan se om tumpen bare har brugt google translate for så kan du da være HELT sikker på at det er fake...

• #23   5. aug 2014 Det er ikke farligt ved en direkte bankoverførsel. Det lyder lidt som et svindelnummer, men når en udenlandsk bankoverførsel er gået igennem, og pengene står på din konto, er der intet afsenderen kan gøre.

ALDRIG lav så store betalinger med paypal. Og hvis han kommer fra Canada har du ikke en chance hvis han vælger at trække pengene tilbage.

• #24   5. aug 2014 Nu igen, de er i høj kurs de danske mc'er, undre mig lidt over at vi køber så mange fra udlandet så, Haha

• #25   5. aug 2014 du kan jo bare be køber at overføre pengene til din konto i banken... det er ik særlig svært... og når pengene er der, så kan du aflevere mc. men du hører sikkert aldrig mere fra manden, når du har sagt bankkonto overførsel.

• #26   5. aug 2014 Hvis han er rigtig fræk, overfører han for meget - så kan du betale fragtmanden.. Bagefter fordufter pengene igen og du har betalt en vognmand for at fjerne din mc og give den til en fremmed smiley

• #27   5. aug 2014 FUP OG SVINDEL.
    Som andre her i dette forum er inde på, så SKAL DET VÆRE EN BANKOVERFØRSEL,og ikke alt det andet pladder.
    Jeg har gjort det, at jeg i min bank har en konto som jeg kun bruger til at en køber kan sætte penge ind på, og når de så står der, så overfører jeg dem med det samme til en anden konto, så dette kontonummer kan man trygt udlevere, for der står aldrig noget på den som andre kunne finde på at forgribe sig på.
    Men lad dig ikke narre, jeg syntes ærlig talt at med alt det fup og svindel der efterhånden er til er det næsten pinligt at være et menneske.

• #28   5. aug 2014 Åh nej, åh nej. Den sidste idiot er åbenbart ikke død, siden de bliver ved og ved...

• #29   6. aug 2014 #12 Robster - Kunne aldrig finde på at udlevere noget som helst ved den slags henvendelser. Vidste fra starten det var fup og ville bare se hvordan man spotter det på checken..

• #30   6. aug 2014 # 21 Jeg tager selvf hele grunden...... Tænk hvis der kom en og købte den for næsen af mig.. !! Så ville jeg føle mig snydt.... smiley

• #32   6. aug 2014 Tak for alle de fine kommentarer, beklager jeg ikke fik set tidligere opslag.

Jeg har lige solgt den (til en i DK) og har fået pengene kontant smiley

God dag til alle

Kommentér på:
Salg af mc til udlandet

Annonce