{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia SXV 550 service?
  • #1   2. aug 2014 Lader ikke til at være så slemt ifølge dette skema,

    http://slorider.com/Aprilia/manuals/ServiceIntervals.pdf


  • #2   2. aug 2014 Men kunne du ikke selv have løst dette med en google søgning eller en søgning i forum, ? smiley

  • #3   2. aug 2014 skal der skiftes stempel og stempelringe 2 gange for hver tændrørs skift???
    og hvis den bliver kørt som den er lavet til(hårdt) skal intervallerne halveres??
    den er dyr at holde kørende, men det er også en fuldblods-racer


  • #4   2. aug 2014 Hej motard er bedst;) 500km så olie stift. Det taget 10min. Den aprilia skal være lavet rigtig i motoren ellers går den i stykker. Den er ikke rigrig fra fabrikken!! Jeg vil købe en ktm exc 525 det er også en racer men den holder til alt!! Olie hver 5 time det tager igen 10min og koster 1 liter olie plus to filter til 100kr det er ingen problem så længe man skriger af grin når man kører. Min 525 kan godt følge med aprilia men ktm vejer mindere så den er bedre på små veje!! Min 525 køre også fra den nye ktm 690smc har gjort det to gange;) men jeg ville sku nok tage 690 hvis du skal ligge og køre langt der er aprilia eller ktm 525 særlig gode men sjove.

  • #5   2. aug 2014 6000km mellem service på ktm 690

  • #6   2. aug 2014 Hvem der er hurtigst på havnen afgøres nu af føreren og ikke af cyklen. smiley
    Fordi en cykel vejer mindre er det ikke ensbetydende med at den er bedre på de små veje. Affjedring, styregeometri, rotationsmasse osv osv spiller ind.

    I sidste ende er det føreren!


  • #7   2. aug 2014 Hehe - hvem har du kørt fra på en 690 Jesper smiley ?


  • #8   3. aug 2014 Jesper: hvad er det som ikke er lavet rigtigt med motoren på den? smiley

  • #9   3. aug 2014 ha ha jens det ved du jo godt. måske kun med en km i timen;) men exc længe leve. Til Tobias jeg ved det ikke men kender to som har fået lavet motor om efter lortet sprang i luften. Måske per herinde kan hjælpe dig han har fået lavet motor!!

  • #10   3. aug 2014 per har faktisk en aprilia til salg

  • #11   3. aug 2014 til sabastian. Du har helt ret at det er føren på små veje der bestemmer. Men giver man gas lige ud for at se hvem der er hurtigst så er det ikke føren men maskinen der bestemmer.

  • #12   3. aug 2014 Hehe Jesper - var vi ikke løbet tør for vej havde du også set baghjul smiley til sidst ??

  • #13   3. aug 2014 Jesper det er det til dels, men det er nu stadig føreren i sidste ende...
    Korrekt gearskift, brug af kobling, udnyttelse af moment/hk på den enkelte motor. Der skal ikke mange fejl til før du kun bruger 90% af det cyklen kan

    Ved alle fx hvornår der er mest optimalt at skifte gear i forhold til effektkurven smiley
    Ved hvilke omdrejninger ville du fx skifte gear her?








    profilbillede
  • #14   4. aug 2014 He he nu fanger du mig vist smiley måske ved 6000 der er max moment. Er det rigtigt? Du skulle se min moment kurve. Jeg har racer knast og 576kit på så kurven har ingen dyk får den rammer omkring de 10000. Den bedste villadsen har rullet 10hk mere end alle andre 525 med komplet tun udstødning. Ps jeg ligger aldrig og køre top fart på min men det er sket to gange fordi de 690 skulle ned med nakken ha ha den går over 180 og køre stadig på bag hjul i 4 på gassen. Den første 690 jeg kørte fra gik i begrænser ved 174.

Kommentér på:
Aprilia SXV 550 service?

Annonce