{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

Christian E
Christian E
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Newschool going oldschool valg af mc {{forumTopicSubject}}

Så blev det min tur til at få kørekort til mc som blev bestået i dag. Nu kommer næste dilemma så. Valg af mc.
Har længe gået og overvejet hvilke type cykel jeg skulle have og endte ovre i chopper/cruiser modellerne. Blev dog også meget glad for honda 750 nc som vi brugte på jyllandsringen til køreteknik. Virkelig letkørt maskine.

Ville gerne have lidt inputs da jeg er meget i tvivl om hvilken cykel jeg skal vælge.

Dem jeg har overvejet er Suzuki intruder vl 800, intruder vs 700 intruder/marauder vz 800 Yamaha xvs 650 dragstar, honda vf 750, vt 600 c. Så hvis nogle har erfaringer med disse cykler eller anbefalinger til andre så kom meget gerne med inputs det er jo en jungle. Skal ud og prøve lidt forskelligt i morgen.

Til info kan siges jeg er 186/95 29 år og helt grøn på mc. Mit budget siger 50.000 plus minus 10.000.

Vil helst bruge tiden på vejen i stedet for at stå og skrue i maskinen samt at pudse chrom.

Mvh. Christian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Newschool going oldschool valg af mc
  • #1   17. jun 2014 Hvis du vil lære at køre motorcykel, skal du gå i en pæn bue udenom custom segmentet. De har også deres charme, men personlig udvikling af køreteknik er ikke en af deres grundlæggende egenskaber smiley

Derimod er sportstouring cykler som mt07, 750 nc, tdm900, sv600 og andre i samme segment cykler der er nemme at håndtere, flere af dem til at betale da der er mange af netop disse cykler på markedet. (mt07 er lidt dyrere, men du får også en helt ny cykel)

Allerførst finder du 5 modeller du synes om, dernæst skal du ud til forhandlere og prøvekøre (lad være med at spilde private folks tid på det, medmindre du forventer at købe netop deres cykel) Hvis du er i nærheden af Horsens, har Brdr. Jensen ry for at være et godt sted at få inspiration og prøveture.

Tillykke med papet, det er nu tid til at lære at køre smiley

ps husk at gemme 10k+ til ordentligt tøj, støvler, handsker, rygskjold og en hjelm der passer godt til dit hoved.

• Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jul 2008

#2   17. jun 2014 Der er erhvervet for ja ca de 10.000 bl.a. C3 Pro som jeg er blevet voldsomt glad for. Samt daytona roadstar støvler.
    Er godt klar over at det ikke er uovertrufne køreegenskaber der præger choppertyperne tror dog bare de passer bedre til min kørestilling, smag samt temperament.
    Var nede forbi bdr. Jensen for ca 3 uger og de har virkelig mange brugte maskiner til at stå. Så rene med at smutte der forbi i morgen.

• #4   17. jun 2014 jeg er glad for min drag-star, men hvis du ikke er glad for at pudse så er det absolut ikke en custom du skal købe, samt er kæde også noget der måske ikke er så smart.
    mvh

• Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jul 2008

#5   17. jun 2014 Var ude og prøve lidt forskellige cykler i dag bl.a. Honda vt 750 men synes den manglede lidt power og tror ikke at de 44 hk er nok i længden. Prøvede derudover en Suzuki intruder vz 800 m som jeg syntes virkede lidt tung at danse med men ellers en dejlig maskine. Dagens absolut bedste køretur var dog på en Yamaha 950 ABS en helt igennem fantastisk maskine med den helt rigtige lyd (eftermonteret udstødning) og følelse. Dejligt moment og tyngdepunkt. Prisen er dog noget over hvad jeg havde tiltænkt der skulle bruges på min første mc med en pris på 129990;-
    Så er desværre ikke rigtigt blevet klogere på valg af cykel. Det gode ved yamahaen er også den sparsomme brug af chrom.

• #6   17. jun 2014 Synes du skal finde et sted du kan prøve en Yamaha TDM 900 (alternativt 850 - den ældre model)

• Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jul 2008

#7   17. jun 2014 Set udfra billeder ligger de forholdvis langt fra de cykel jeg havde tænkt mig at anskaffe. Det kan selvfølgelig ikke skade med en prøvetur, kan være man bliver positivt overrasket

• #8   17. jun 2014 Jeg vil gøre meget for at få lokket så mange som muligt væk fra custom cykler og over på knallerter der kan styre og så'en - specielt når det gælder nye mc'ister smiley

• Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jul 2008

#9   17. jun 2014 Forståeligt... Mit temperament er dog langt mere til den tilbagelænede stil. Har på nuværende tidspunkt ikke det store behov for at ligge vandret i sving o.lign.

• #10   17. jun 2014 Det er absolut heller ikke det jeg vil foreslå dig at gøre som ny på mc, altså ligge vandret i svingene. Så havde jeg foreslået en cbr600rr, R6, gsxr eller noget i den stil. Ikke fordi en TDM ikke kan dreje, skulle jeg hilse og sige!

Men er der en ting der er umuligt, er det at lære køreteknik på en custom cykel. Køb hellere end gerne sådan en når du har lært et køre.
    Og jeg er ked af hvis jeg ødelægger din illusion, men det lærer man ikke ved at tage kørekort :-b

• Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jul 2008

#11   17. jun 2014 Ingen illusioner brast her. Er udemærket klar over at det først er nu man skal lære at beherske kræfterne

• Christian E
    Christian E Tilmeldt:
    jul 2008

#13   11. jul 2014 Var ude og hente min nye maskine i mandags. Blev en suzuki intruder vz 800m 05 med 3500 km på klokken. Der blev synet i onsdags og står knivskarpt. Køreegenskaber er super for en maskine på 260 ish kg. Og chrome er der ikke så meget at pudse af

• #14   11. jul 2014 så skal du have et STORT tillykke med mc´n og så må du nyde at tøffe rundt.
    Hvor er det også rart at der endelig en der gider at følge op på sin tråd start
    mvh

• #15   12. jul 2014 Tillykke med nyanskaffelsen smiley

Kommentér på:
Newschool going oldschool valg af mc

Annonce