{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.013 visninger | Oprettet:

Har du været til DM i roadracing? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg er lige lidt nysgerrig på, hvor mange der har været ude at se et af vores DMU arrangementer rundt på banerne i DK?

Og så lige lidt spørgsmål:

1. Har du været ude at se RR?
- Hvis nej, hvorfor ikke?

2. Hvordan var din opfattelse af arrangementet? Noget der kunne gøres anderlede/bedre i forhold til oplevelsen?

3. Ville du komme igen? Og ville du kører efter det?

4. Vidste du at der bliver afholdt RR arrangementer i danmark?

Sagen er den at vi døjer meget med manglende tilskuer og har i den forbindelse snakket med Poul fra AMK. Vi snakkede så om, at bestyrelsen ikke har nogen idé om hvad det er der gør, at folk ikke vil komme ud og se?
Så har I nogle gode forslag, så kom endelig med det smiley
Taaaark!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du været til DM i roadracing?
  • #1   8. jun 2014 1: Nej, begrundelse; spørgsmål 4.
    2.
    3.
    4. Nej, ellers ville nr. 1 være et ja.

Jeg er ikke kommet ud og se det, pga jeg ikke vidste det blev kørt - ville dog heller ikke rejse for langt for at se det (er fra kbh - så længe det også bliver afholdt på sjælland, vil jeg meget gerne komme, hvis arbejdet tillader det)

Ret:

Men annoncer det - lokal aviser / div. steder på nettet, evt opret egen hjemmeside med div. information?

• #2   8. jun 2014 Når aldrig at se det før det forsent, så ud i god tid med reklame, et bedre program over hvad der sker og hvornår, vil gerne køre efter det men gider ikke bare lige for at se 30min da jeg har lang køre tid, det eneste jeg har været tilskuer af race til var i ring djursland og kom allermest forsi man kunne få lov at selv køre på banen for 100kr i 20min, og det ville jeg gøre mange gange igen kæft det var fed smiley hvad med at gøre det hvis det ka lade sig gøre?
    Der kom mange trods dårligt vejr smiley

Og hvis der ikke allerede sælges is,vand og pølser så kom igang! For det skal vi have når vi køre efter et mål smiley

• #3   8. jun 2014 var i padborg sidste weekend godt arangement...spændende at se alle forskellige klasser og gå i ryttergården.....alt alt for lidt reklamer for det..ingen skiltning ved frakørsel fra motorvej....ved padborg, tager gerne på jyllandsringen for at se det

• #4   8. jun 2014 Ja hvis man kunne betale 100 kr for 20 min - så ville jeg ihvertfald komme!

• #5   8. jun 2014 Det må desværre blive et nej, til nu har weekenderne passet skidt med resten af familiens planer.
    Plus det kan godt virke som lidt langt at køre fra Kerteminde til Padborg for at se på.

Men de mange mindre / ældre klasser gør det da interessant, og de kunne sagtens få mig til at melde mig som kører om et par år når børnene -og pengene - ikke er så små mere.

Så til nu bliver det kun gennem jeres Facebook-gruppe jeg følger med.

• #6   9. jun 2014 Vist et generelt problem med motorsport i DK, danskerne syntes bare håndbold og fodbold er det "fede" mærkeligt nok.

• #7   9. jun 2014 var for mange år siden, på Jyllands ringen, og se DM i road racing. det var en fed oplevelse, og hold kæft de kørte stærkt.. hc.
    ps og gad sagtens opleve det igen.. og herinde må være et godt sted til reklame for det.. smiley

• #8   9. jun 2014 Tror mere det er muligheden for motorsport vi mangler - hvis vi havde flere baner eller lukkede veje, som ikke kostede for meget, så ville jeg (personligt) med sikkerhed køre mere roligt på de offentlige veje.. Fodbold og håndbold kan du nærmest gøre hvor det passer dig..

• #9   9. jun 2014 RR er lidt ligesom sex - det er sjovere at være med, end at kigge på.

Men hvis man kunne købe en hot-dog og sparke lidt dæk, måske kigge på en hjelm el. lign. samtidig, så var det ikke utænkeligt at man ville bruge en søndag på det - forudsat at man vidste at det var der..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #10   9. jun 2014 1. Jeg har set på DM både som banedags deltager og som banedags arrangør, og også kørt et enkelt løb.
    Jeg har aldrig kørt efter det specifikt for at være tilskuer, og ville aldrig gøre det.

2. Det er jeg ikke i en position til at bedømme. Forklaring følger nedenfor...

3. Nej og nej.

4. Ja, men kun fordi jeg selv er involveret i diverse DMU aktiviteter.

Der er total mangel på "hype" og opmærksomhed omkring RR sporten. Der mangler også nogle "helteskikkelser", som almindelige motorcyklister kan lære at kende, og på den måde identificere sig med på større eller mindre plan.
    De store profiler der findes indenfor sporten, er enten totalt ukendte eller også er de ikke værd at identificere sig med, af den ene eller anden årsag. (Ingen nævnt - ingen glemt).

I det her land, er der INGEN generel kultur omkring MC kørsel, og enten kører man selv MC eller også hader man motorcyklister for FULD skrue fordi de larmer ude på landevejene. Det hjælper jo ikke ligefrem på at få sporten frem i medierne, eller på anden måde skabe opmærksomhed omkring den.

I 2014 er DM sæsonen skåret ned til 3 afdelinger / 6 løb og finalen er samtidig et trackday arrangement i Sverige. Der vil derfor være en masse potentielle tilskuere til stede, men det er så til gengæld ca 7 timers køretid fra sjælland, så det er vist rimeligt optimistisk at forvente at ret mange mennesker kører derop for kun at se det.
    I sådan en situation, satser arrangøren faktisk deres forretning på at afholde DM finalen, men den del af det, er der ingen som rigtigt værdsætter.
    Trackday kørerne er irriterede over at deres køretid bliver reduceret med 2 x 2 timer, og mange i DM feltet forstår ikke at de skal køre kvalifikation sammen med trackday kørere, selvom de faktisk kører tæt på samme omgangstider og derfor ikke vil være ret meget i vejen for hinanden på banen.

Som vilkårene er i dag, er der ikke penge til at lønne alle de folk som får sådan et arrangement til at fungere - dem kan man kun aflønne med køretid. Har man ikke et trackday arrangement viklet rundt om en DM afdeling, så har man ikke mulighed for at give de frivillige køretid - det er sådan DM finalen hænger sammen på Mantorp i 2014.
    Skulle man leje banen og udstyre den med alle officials, folk i indskrivning, en mand i tårnet, leje af ambulance, strøm, flag, pitgarager osv osv osv osv og KUN afholde DM på den, ville deltager prisen typisk ende på 8-10000 for kval, træning og 2 løb - og det ville være en kæmpe satsning som arrangør, for til den pris ville man med al sandsynlighed ikke engang kunne fylde et helt startfelt i de klasser der skal afvikles.

Det er derfor EN måde at få en DM afdeling afholdt på og hvis det giver underskud, vil der i 2015 potentielt være en arrangør mindre som byder ind med at afholde det. Det synes jeg at deltagerne skal tænke lidt over, før de stiller sig op og kræver at folk hopper og springer for dem.

Jeg kom vist lige lidt væk fra emnet der, men jeg synes det skulle ud når nu vi er inde på RR sporten og dens trange kår.

• #11   9. jun 2014 Har en enkelt gang for en del år siden set noget 600 ccm ifm. DTC ræs på Jyllands Ringen.
    Men vil gerne køre den times tid fra Holstebro til Resenbro for at se nogle løb.
    Men jeg har aldrig set en eneste reklame for det.
    Hvad med en app, måske bare med en kalender, så man kan blive mindet om tid og sted?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #12   9. jun 2014 Jeg tror ikke på at der findes en kortsigtet og umiddelbar løsning på problemet.

Man kunne starte med at bygge et RIGTIGT motorsports anlæg, som har de features og det baneforløb som kan lokke kørere til - dvs ikke et fladt frimærke med 7 ens sving og en livsfarlig chikane på, og hvor man skal døje med støjproblemer hele tiden.
    Det er nødt til at være en bane som, teknisk / sikkerhedsmæssigt set, er mere lig baner længere sydpå så den kan blive et springbræt til at køre løb i udlandet, eller vil give en mulighed for at sætte Danmark på motorsports-verdenskortet ved afholdelse af f.eks en international RR klasse.

Der var da på et tidspunkt snak om en bane på Lolland eller Falster, som skulle kunne bruges til F1 - hvad med at nogle politikere brugte noget energi på den slags, i stedet for bare at tilfredsstille den brede vælgerskare for at sikre sig ministerpensionen?

• #13   9. jun 2014 Det er dejligt at se I gider tage lidt tid til at svare med idéer smiley

Jeg kan kun være enig i alt det med reklame.

Har lige snakket med én der speaker superliga speedway og traktortræk. Han levere ordentlig lyd på banen, samt 4 speakere. 1 i dommertårn, 2 i ryttergården og 1 i pit. Han spiller ligeledes musik i mellem løbene.
    Var det noget der ville give lidt til publikum at det bliver muligt rent faktisk at høre hvad der bliver sagt?
    Forestiller mig også det kunne gøre det nemmere for (som Sajmon siger) publikum at identificere sig med kørerne.

Der er både pølser, is og fadøl til alle arragementerne smiley

Kan kun anbefale man bruger en weekend i september på at komme og se International Classic TT på Jyllandsringen. 13-14 September.

Der bliver også køret AMK-open, som er en form for "for sjov" løb i DMU regi, næste weekend.
    Det bliver kørt sammen med Classic car race, på Jyllandsringen.

• #14   9. jun 2014 Kalender smiley

profilbillede
  • #16   9. jun 2014 Jyllandsringen og ring Djursland.
    Er længere væk end knutstorp
    Padborg er endnu længere væk fra kbh
    Og mantorp smiley

Roadracing og Sjælland er bare ikke gode venner

Så længe det bliver afhold i eksil vil publikum være minimalt.

Hvorddan får man et asfaltanlæg til Sjælland?

• #17   9. jun 2014 Der gør man vel ikke.
    Sjælland er bare booker overalt

• #18   9. jun 2014 Altså nu bor der jo også mennesker i Jylland og på Fyn, så det er ihvertfald ikke banernes placering den er galt med smiley

• #19   9. jun 2014 Nej men så alligevel

Sjælland, nærmere hovedstadsregionen, bilder sig ind at være Danmarks navle.
    Der hvor tingene forvaltes.
    I hovedstadsregionen er der snart sagt alle tilbud.
    Strande, amatørlufthavne, fodboldbaner, ishockeyhaller, skydeklubber, crossklubber, skateparker, gokartanlæg.

Men hvis man vil se / køre på 2 hjul eller bil så koster det 500 kr i bropenge so. Udgangspunkt.

Der er ikke engang en bane til scootere, på trods af hvor mange der alligevel har interesse for den slags.

Næsten halvdelen af Danmarks befolkning, monarkiet, folketinget, hele hovedstaden er totalt deprived of tilgængelighed til motorsportsanlæg for bil/mc/scooter kørsel

Banen ved Roskilde er ude på Lars tyndskids marker og alligevel ikke rigtig åben for enkeltpersoner

Sidst eg tjekkede smiley det ka være je lige sku lure deres hjemmeside og se om der sker noget

• #20   9. jun 2014 Det ka godt være vi er blevet for bekvemme her i hovedstadsregionen

Men generelt synes jeg alt uden for en times radius er en rejse.

Og vil tro tilskuerniveauet ville nå hvad der svarer til udlandet, hvis et tilsvarede antal mennesker levede inden for en times radius af anlægget.

• #21   9. jun 2014 Har været til Classic TT de sidste par år, jeg synes det er et fedt arrangement og altid spændende at gå rundt i ryttergården og se og høre alle de gamle racere..

Eneste negative jeg kan komme i tanke om, er at jeg altid får en fandens stor lyst til selv at være med.. smiley

Kommentér på:
Har du været til DM i roadracing?

Annonce