1.106 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvilken mc i forhold til deres km tal? :) Hvilken mc i forhold til deres km tal? :)

For ikke at afslører for meget, så skal jeg til at købe mc. Jeg har søgt og søgt og fundet ud af at jeg pt har følgende valg.

en mc til 41.000kr med 23.000km på klokken
og en mc til 44.500kr med 6000km på klokken.

de er ca samme årgang den med 6000 på klokken er fra 2006 og den anden en 07'er. men samme modeller ingen ændringer..

Den til 41.000 har dog et lækker udstødningssystem, som jeg selv gerne vil ha monteret. hvor den til 44 er stock. skal det købes over ebay koster det mindst 4.000-5.000 yderligere
De er begge i fin stand, både mekanisk såvel som kosmetisk.

Mit spørgsmål er, hvilken ville i tag hvis i stod i den situationen og hvorfor? er 15.000km besparelse 7.000-8.500kr værd?

mvh. smiley

ps. regner selv med at køre mindst 40.000 på den de næste 3-4 år, og vil gerne kunne sælge den igen med mindst muligt tab (ofc) så hvad for en ville man tabe mindst på ;).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken mc i forhold til deres km tal? :)
  • #1   6. jun 2014 Ikke at jeg er nogen voldsom ekspert, men ville sige at når du regner med at skulle køre 40,000km på den, så ville jeg tage den der har kørt mest og spare de penge, for folk er så km forskrækket at den med der så vil have 46.000 på klokken om 3-4år er nogenlunde det samme værd som den med 60.000km. Der er jo ingen af de to der overhovedet er slidt op, og så ville jeg da prøve at presse den der har kørt mest lidt i pris på baggrund af den anden du har set til salg.

• #2   6. jun 2014 skal lige siges jeg har presset dem begge to til den pris den er på. det er ikke original pris. jeg tænker det samme theil, men er nervøs over om en mc med 60k overhovedet kan sælges for km forskrækket dk, hvor en med 46k nok ville være lidt mere acceptabelt. motoren er bund solid og ret anerkendt og kan sagtens klare 100k ingen tvivl om det sikkert også 150-200 ved god behandling. så er ikke bange selv, men som studerende tænker man langt frem i tiden for at miste så få penge som muligt.

Det skal jo heller ikke være sådan at jeg skal bruge km tælleren som en counter til hvornår jeg skal sælge min mc. smiley

• #3   6. jun 2014 Det var ikke en forskel der ville betyde noget for mig, hvis de to er i stort set samme stand. Men jeg har så også købt mc med over 100 på uret uden at det generede mig det mindste...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   6. jun 2014 Det kommer helt an på mærke og model.

Hvad snakker vi om her?

• #6   6. jun 2014 Snakker vi om en hidsig 2-takter, eller en cruiser med en stor doven V2 motor?
    Ved sidstnævnte ville jeg tage den billigste, ved førstnævnte den med færrest km.

• #7   6. jun 2014 r4 sports touring.
    kan være hidsig hvis man vil, men den køres jo som regel rolig, tak for jeres svar so far, bliver højst sandsynligt den billige med den fede udstødning. smiley

• #8   6. jun 2014 I skal have tak for jeres svar. det har givet mig nogle overvejelser som har gjort at jeg nu har ringet og aftalt tid til den billige til 41.000 kr. så spare jeg også en masse penge, og de kan jo gå til ekstra vedligeholdelse som ex. dæk, bremseskiver, klodser, olie osv... WEEEEEEE nu må det gerne blive næste uge, så banken kan give mig mine penge :x

• #9   6. jun 2014 Uanset hvad, du vil køre 40000 på den i løbet af 3-4 år. Så vil den jo højst koste dig 1 kr i tab pr kørte km. Du vil sandsynligvis kunne få ca. 20000 for den om 3-4 år, hvis den ellers stadig er i pæn stand. Så vil du have halveret dine udgifter. Såh..

• #10   7. jun 2014 Præcis det er en gsr 600 forresten, jeg har fået den reserveret nu og køber den i næste uge hvis alt går godt til min inspektion! smiley

• #11   8. jun 2014 Og du har tjekket priser på forsikring? Det kan blive en temmelig hidsig affære,

• #12   8. jun 2014 1800. er lille elite billist (3 år), så det er vist til at overkomme. på min bil gir jeg 4200 (som dengang 19 årige). har altid syntes forsikringer er skide billige, man skal bare vælge det rigtige sted, og tale pænt til dem i telefonen smiley

• #13   8. jun 2014 og hvilket sted er det rigtige i dit tilfælde .

mvh

• #14   8. jun 2014 danske forsikring for bil (hvis man er ung BUSA!!!! smiley )
    GF hvis man vil ha ansvar for mc
    Mondux eller 123 hvis man vil ha kasko for mc

gælder ikke superbikes eller alder over 25 der er det sikkert anderledes. smiley
    men indtil da er det altid mine valg.

• #15   8. jun 2014 ok .
    smiley smiley
    mvh

Kommentér på:
Hvilken mc i forhold til deres km tal? :)

Annonce