2.329 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

SALG af mc til udlandet SALG af mc til udlandet

Jeg er blevet kontaktet af en mand, der gerne vil købe min mc og betale over Paypal? Det skal lige siges at han kommer fra Luxemburg, og når pengene er ankommet på min konto vil han sende en fragtmand som henter cyklen. Er der noget farligt i det? Er der nogen der har erfaringer med salg af mc til udlandet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SALG af mc til udlandet
  • #1   2. jun 2014 Søg i forum og du finder hurtigt ud af at det er det rene SCAM, så glem alt om det fis han lukker ud.

• #2   2. jun 2014 prøv at søg i forum om den slags henvendelser..... det er fup og svindel.

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/206001-salg_af_mc_til_udlandet_

• #3   2. jun 2014 Så kører det igen, prøv at søge på emnet, og hvis du nu vil tro på det bedste i folk. så sælg for satan, sælg!! Når du så er blevet tørret, så skriv lige her hvordan det gik til, det er altid godt med et billigt grin!

• #4   2. jun 2014 hunbug

• #6   2. jun 2014 sig du ikke bruger paypal men han kan lave en pengeoverførsel gennem western union istedet

• Ole H
    Ole H Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 46
    #7   2. jun 2014
    smiley
    Hvad tror du selv?

• #8   2. jun 2014 Det er lidt skræmmende, at der stadig er nogle som virkelig tror på at udlændinge vil købe deres MC !!

Vi bor i det land i verden med de højeste priser på køretøjer, så der skal vel ikke meget fantasi til for, at ALLE alarmklokker skal ringe når udlændinge vil købe herfra.

• #9   2. jun 2014 Den sidste idiot er ikke født endnu

• #10   2. jun 2014 Det emne er snart oppe i forum lige så tit, som "mc til A1 kort", "dumme, dumme kørekortregler" og "hjælp til valg af mc, den skal bare se smart ud og have farven sort"..

MEN som andre skriver så er det fusk, men det kan være sjovt at køre linen ud alt efter hvor desperat tossen i den anden ende er..

• #11   2. jun 2014 Nu skal i regne med at det er en Suzuki gt250 fra 1974, og priserne er det samme som i Luxembourg.. Jeg får lige en verbal snak med ham, så ser jeg lige hvilken type han er.. En anden ting, det er ikke muligt at trække pengene tilbage via paypal jo mindre de ikke modtager varen? Så jeg kan ikke se hvordan man bliver snydt?

• #12   2. jun 2014 De kan bare lave en klage og så trækker paypal pengene fra dig igen. Google er da opfundet. For helvede da...
    Undskyld lidt mave sur det er da åbenlyst.

Kontant....

• #13   2. jun 2014 Jeg vinder i lotto, jo jo den er god nok, jeg tror nemlig rigtig meget på det!! Faktisk er jeg så sikker at jeg ikke engang gider købe en lotto kupon, det er ikke nødvendigt, jeg ved jo jeg vinder!

• #14   2. jun 2014 Hvis du virkelig tror på den scam du har modtaget synes jeg du skal passe meget på mht. hvad du ellers falder for på nettet...

• #16   2. jun 2014 Tak for jeres kommentarer, jeg tænker over det smiley

• #17   2. jun 2014 Thomas,. det er en vandrehistorie,. det kan man altså ikke bare lige gøre. Så ville paypal ikke eksistere mere.

• #18   2. jun 2014 Har "køber" henvendt sig på din MCG-annonce?

• #19   2. jun 2014 Jeg fik samme henvendelse. Jeg sagde at bankoverførsel eller kontant var den eneste måde jeg ville handle, og så fik jeg en lang søforklaring om at han var marinebiolog (Søforklaring... hehe) og ikke brugte netbank. Til sidst gad han ikke svare mig mere, da jeg sagde at han da kunne sende kontanterne med fragtmanden smiley

• #20   2. jun 2014 Er det Luckymike63@gmail.com der har kontaktet dig på sms?

• #21   2. jun 2014 hvorfor skulle man dog købe noget ubeset også i det land med verdens dyreste køretøjer?
    det skulle virkelig være noget af en speciel motorcykel for det er alt det besvær og bureaukrati værd.
    også vil en seriøs købe nok også i det mindste tage turen forbi og selv bese køretøjet med egne øjne, alt andet et simpelthen for useriøst! så langt væk er Luxembourg altså heller ikke. ville du fx selv købe en cykel ubeset i tyskland uden i det mindste at have kørt ned forbi og set den med egne øjne??

• #22   2. jun 2014 Køber har henvendt sig via gul og gratis og skrevet på min mobil som SMS og efterfølgende har vi skrevet over mail?

• #23   2. jun 2014 Klassisk, hvis han skrev på G&G i deres mailsystem, ville de lukke hans bruger ned meget hurtigt..
    Så de er begyndt at skrive sms og flytte samtalen over på mail, for ikke at skulle oprette nye brugere hele tiden.

• #24   2. jun 2014 Jeg har fået 3 henvendelset fra udlandet. Alle 3 blev afleveret og betalt, så ikke altid scam ... og nogen af dem solgte jeg endda for andre smiley

• #25   2. jun 2014 "Sælg" nu bare til den venlige mand, du tror jo på det! Det er ufatteligt at de stadig kan få nogen til at hoppe på den, der må jo være nogen der "handler" med dem, siden de gider at blive ved.

• #26   2. jun 2014 Det sjove er, at næsten alle råber alarm og advarer dig, men du fortsat virker opsat på det.

Hvis du virkelig vil på trods af advarslerne så gør det. Så afventer vi spændt om afslutningen på historien fra dig.

HVIS nu du skulle være i tvivl om min holdning, så siger jeg at det er FUSK!

Mvh.

• #27   2. jun 2014 FR Paypal er sælgers mand, jeg har selv købt/betalt for en bagdæmper , engang, men aldrig modtaget noget, mailet med sælger flere gange der nok skulle sende i morgen, brokkede mig til Paypal og 3 dage senere var pengene på min konto.

• #28   2. jun 2014 Det er jo altid en god ide at høre andre herinde, jeg skal nok passe på bare rolig..

• #29   2. jun 2014 Thomas R, du havde jo heller ikke modtaget varen.
    Sælger har ikke kunnet bevise over for Paypal, at han havde leveret, - så det fungerer helt som det skal.

• #31   2. jun 2014 Enig med Duggi.
    Ikke alt er skam, har selv solgt en ud over grænsen til Hamburg en fin gut der ville betale via paypal, Hvor jeg så bare krævede han kom op og betalte.
    Og det gjorde han så.
    Så sig nej til paypal
    og sig du er frisk på enten Netbank, Western eller fremmøde. Og hvis der så kommer en søforklaring der, Så skal du bare liste væk.

• #33   2. jun 2014 Jeg har brugt de sidste mange dage på at holde Luckymike hen med snak smiley Han skriver den samme smøre til alle, da han skrev på sms - vidste han ikke engang hvilken cykel jeg havde til salg, så han ville have mig til at sende billeder og data, antal ejere og stand på mail smiley Vi har nu haft en mailkorrespondance på ca. 20 mails og jeg er fast besluttet på at tage så meget af hans tid som overhovedet muligt..
    Her er det sidste han skrev:
    I can only make the payment through PayPal because i currently do not have access to my bank account,i don't use internet banking and i can't get to the bank at the moment due to the nature of my job. I work as a marine biologist and most of the time i'm on sea. I can pay from my paypal account with my credit card which is already attached to my account,which is why i want to pay with PayPal.

PayPal is very easy to set up, just get to www.paypal.com and get an account , after you have it set up, i will only need your paypal email address to transfer the money...

Totalt scammer smiley

• #34   2. jun 2014 Han kalder sig i øvrigt også Mike Nell

• #35   2. jun 2014 100% legit, bare hop på. og hvis du har flere penge kan du bare sende dem til mig, jeg er ikke genert og tager gerne i mod penge fra alle der syntes de har for mange

• #36   2. jun 2014 Scam'en går på at man får tilsendt et falsk screendump af en PayPal overførsel som bevis for betalingen. De er endda kommet til at indbetale for meget på ens konto (kom til at sende pengene til fragtmanden til dig), og vil germe have det for meget betalte tilbage.. Iøvrigt kan du efterfølgende få lov til at beholde dit gamle lig..

Der er ikke tale om at PayPal er et fjollet system - det er dem, der tror på den falske kvittering, der er fjollede..

• #37   2. jun 2014 Hvis man ikke har tid til at gå i banken, hvordan har man så tid til at køre mc ? Alle alarmklikker burde da ringe hos ethvert fornuftigt menneske.

• #38   2. jun 2014 Min lillebror havde en Vespa til salg, så var der en nordmand der henvendte sig med alle forsøg på betaling. Lillebror sagde til ham han kun kendte til Cash, og vupti weekenden efter stod han i indkørsel med gysser.

• #39   5. jun 2014 Har solgt før over PayPal intet problem du venter bare med at give adresse indtil pengene er frigivet til din konto . Frigives de ikke ja så det fup LOGIK

• #41   6. jun 2014 Bare send din adr og hvornår der ikke er nogen hjemme, så sender han nogle til at hjælpe med at rydde op i garagen smiley

• #42   6. jun 2014 Som mange her skriver hvis du vil både MC og dine penge, og også blive godt og grundig til grin, så sælg, desværre er der en masse halvhjerner der kun kender til fup og svindel, det har den del af verdens befolkning svært ved at forstå, når de ikke kunne drømme om at fuppe andre menesker.
    Men jeg tilmelder mig helt klart de personer her, at det er fup og svindel, når jeg sælger i DBA. så må køber troppe personlig op på min postadresse med kontanter i hånden, sådan er verden desværre.

• thomas D
    thomas D Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #43   28. jun 2014 Hej det er svindel med falsk pay pal
    han har også kontagted mig og jeg var meget tæt på
    at blive snydt for 6000 kr
    mvh Thomas Svendborg

• #44   28. jun 2014 Godt du ikke røg i fælden thomas D!

Hvad fik alarmklokkerne til at ringe hos dig?

Kommentér på:
SALG af mc til udlandet

Annonce