1.193 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
Hjælp til køb af "mellemstor motorcykel" (A2) Hjælp til køb af "mellemstor motorcykel" (A2)
Jeg går og leger med tanken om at få et kort til MC. Det skal lige siges at jeg er helt nybegynder i mc verden, og som reglerne siger så må jeg jo max have 35kw (ca 47 heste)
Så er det her mit spørgsmål kommer: Da jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt, så ville jeg høre hvad i evt. har af bud, på hvad jeg kan købe og køre på, lovligt.. Pris er ligemeget
0 synes godt om
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
feb 2013
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 151
feb 2013
Følger: 3 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 12 Svar: 169
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 48 Svar: 713
Det råd der vender stærkt tilbage alle gange lignende spørgsmål er dukket op er: Ud og prøv nogle cykler, mærk hvad der er dig!
Nogle er til den rå naked bike hvor man kan mærke vinden og på den måde er i ét med omgivelserne.
Nogle er til cykler med kåbe hvor det er mere oplagt at give fuld hane, hvis det er høj fart og risiko for fartbøder, så er det en vej man kan gå
Nogle er til motards, en cykel der er mere over i en "jeg skal bare have det SJOVT når jeg kører"-kategori.
Men lige meget hvilken kategori du tror du er til, så er der jo stadig stor forskel på de forskellige cykler i de forskellige kategorier
Jeg kunne personligt rigtig godt tænke mig at eje noget som en KTM 390 duke til A2 kortet. En ducati monster 696 engang når pengene og kortet er til det. En Kawasaki ER6F har også været i søgelyset længe da det er sådan en fin allrounder, fedt sporty look og en slags minitourer
Så længe du ikke har anden erfaring eller noget at gå efter - så kig efter én model af gangen, gå efter udseende, udvælg en håndfuld cykler du tænker: den ville jeg ikke have noget imod at eje! Find en forhandler eller privat der har denne cykel, prøvkør den, tag den derfra!
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 108
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.279
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.233
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
mar 2014
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 6
Jeg var ligesom dig. Brugte maaaange timer på at vælge hvilken mc der skulle Være min følgesvend i 2+ år.
Jeg bestod køreprøven igår A2.
Jeg ville vente til du har været i kravlegård eller på vej, da det giver en fornemmelse af hvad der er træls og hvad der er godt ved skolecyklen.
Tag ud til en forhandler og lad tegnebogen blive der hjemme, da en forhandler lokker meget! :p.
Ved forhandleren kan du spørge løs om alt, og sætte dig på de forskellige cykler og føler Hvordan den passer til dig.
Jeg var så heldig jeg fik lov at trille lidt rundt på en forhandlers gsx600f, og havde en fornemmelse af hvordan den lagde på vejen.
Og så fik jeg en god snak med min kørelærer om de modeller jeg havde kig på.
Og modsat fra en forhandler så var min kørelærer hudløst ærlig, da han ikke prøvede at sælge noget til mig
Derefter kiggede jeg en masse reviews på YouTube og hjemmesider igennem Google.
Også havde jeg besluttet mig og fandt min mc på dba og købte den 1 måned før min køreprøve
Og jeg har overhovedet ikke fortrudt mit køb.
Men det bedste ville Være hvis du har tålmodighed nok til at vente til du har kortet så du kan prøve køre dem du har øje på.
God jagt
mar 2014
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 6
Jeg var også i tvivl om jeg skulle købe en der passede til A2 eller en der kunne drosles.
Det kan nemt mærkes at den er blevet droslet, men det er mest på toppen. Men den render 170 kmt efter neddrosling hvilket er rigeligt til en newb som mig
Acceleration er også blevet lidt anderledes men den vil stadig fremad!
Den er stadig hidsigere end en mc til a2 der ikke er droslet.
Håber det hjalp dig
Og du kommer ikke til at fortryde hvis du tager kortet!
Håber vi ses på landevejene til sommer!
Hjælp til køb af "mellemstor motorcykel" (A2)