1.195 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Lille MC under 10K Lille MC under 10K

Kikker lidt rundt efter et alternativ til min nuværende 45er knallert.. Efterhånden blevet for risikable at køre på hvad angår politi

Så er på jagt efter noget lille MC til billig penge som også er nogenlunde drift sikker.. Og til at skrue i
Er ikke til racer.. Foretrækker at sidde noget mere ret op

Selv kikket lidt på Raptor og Jinching men bare hørt at de ikke er så drift sikre .. Stemmer det ?

Ellers syntes jeg bare at jeg falder og MZer og andre maskiner fra 80erne i den pris klasse

Nogen forslag ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille MC under 10K
  • #2   9. maj 2014 Går ud fra at dit budget ligger ved de 5.000kr? En ældre XT250 ligger nogle gange nede ved 6.000kr. Jeg startede selv ud på en og selvom den ikke har mange heste, så kan jeg skrive under på at den er satans hårdfør. Den har et meget hårdt liv i mine hænder, men der har aldrig været noget rigtig galt.

Når det så er sagt, så vil jeg mene at du snyder dig selv ved ikke at spare lidt ekstra op. Spar lidt mere op i et par måneder, så du har 10.000kr at gøre godt med. Så er der så uendelig mange flere muligheder. For 10.000kr For 10.000 kan du få nogle flotte klassiske 70'er motorcykler på 3-500cc med 25-35hk. Med veteranforsikring vil mange af dem muligvis være endnu billigere i forsikring end din 45 knallert. Veteranforskring begrænser dog hvor mange km du må køre om året.

Går du op i 80'erne, så er maskinerne typisk endnu billigere og fra 89'er og ældre, så kan de stadig forsikres som klassisk motorcykel.
    Min gamle Daddy har forsikret "hans" 34hk SR500 fra 1978 som klassisk motorcykel og det koster ham 1.100kr - og det er en HELÅRIG forsikring. Dvs den er også forsikret i vintermånederne.

En gammel MZ'er er charmerende og billig, men der er ingen tvivl om at du får en meget flottere og kraftigere motorcykel i langt bedre kvalitet ved at up'e budgettet lidt og købe en ældre japaner. Holder du dem ved lige, så stiger de også kun mærkant i pris des længere du beholder dem - især SR500, CB350F, CB750 og gamle 2-taktere som H2/3'ere og RD350 er virkelig ved at få kult-status og stiger i pris.
    En kineser cykel bør du bare holde dig fra. Den er ikke en krone værd efter nogle få år og i den periode er der en god chance for at du har brugt en hel del penge i reperationer - især hvis du ikke kan lave dem selv smiley

Jeg håber det måske åbnede øjnene lidt. Motorcykler er en fantastisk verden og hobby, og man kan få så helt utrolig meget for pengene ved bare at kigge efter de rigtige årgange, modeller og sælgere der har passet deres motorcykler smiley

• #3   9. maj 2014 har en konced srambler 125 til salg, kun kørt 5000km, skal IKKE synes og i pæn, køreklar stand! Kommer på Marked i dag!

• #4   9. maj 2014 Den kineser jeg havde fejlet aldrig noget.
    Og min nuværende mz er også super, så bare find en der er iorden smiley

• #5   9. maj 2014 Lin lun 150cm, årgang 2006, kørt 4700km, den er faktisk velkørende og økonomisk (35km/literen) dette pragt eksemplar af et kørejern kan erhverves for kun 4500kr- Nysynet og incl nummerplade! Har du den først - slipper du aldrig af med den - en ven for livet ! smiley

profilbillede
  • #6   9. maj 2014 Der er en Yamaha YBR på 123mc til 8.900, den ville jeg nappe.. Mener den har gået 6000km... Den får du meget færre problemer med end en Konced, Jinlun osv... Måske meget godt skrevet i #5 - Har du den først, slipper du aldrig af med den... smiley

Anternativt en MZ som min kammerat har til salg, hvor motoren er gennemgået med pakninger, gearolie, efterspændt kobling, fixet bremser osv for 5000kr. (Han sælger 3stk herinde for 8000).

• #7   9. maj 2014 hehe ja, vil dog lige sige at den kære Jinlun er den eneste af en flok på 6 mc'er, som aldrig har fejlet eller svigtet! utroligt nok starter og kører lortet altid. den er kraftedme mere stædig en fruen var i hendes graviditet!

• #9   9. maj 2014 Må have kikket lidt mere rundt .. Ser jo ud til at der er nok at vælge imellem

• #10   9. maj 2014 hvad med min fym 250 den kan købes for 9000 som den står og 9900 nysynet i købers navn

profilbillede
  • #11   9. maj 2014 Du skal ikke spørge efter kinacykler herinde. Det har folk betalt deres japsere alt for dyrt til. Driftsøkonomisk er der INTET, der kommer i nærheden af en ny Kineser!!!!

Prøv at spørge dem i kinøjserklubben - de biaser nok den anden vej, men så har du jo fået lidt fra begge lejre

• #12   9. maj 2014 En lille sidebemærkning!!!! Jinlun'en jeg referede til er lige blevet solgt! smiley

• #13   9. maj 2014 søren a Den skal jeg da lige overveje

Knud .. Jeg var også lit kommet frem til at en forholdsvis ny kina ting burde være mere drift stabil som en gammel 80er japser

Div. skruen skulle jeg nok selv kunne klare .. Aldrig skruet i en MC med derimod scootere/knallert og MZer (En lys lige ud)

Christian N * 150ccm bliver nok også lige i underkanten.. Vejer trodsalt selv 100+

• #14   9. maj 2014 Du skal ikke under 10hk. Billisterne fatter ikke sådan en "knallert" skal ligge ude midt på vejen, når den ikke engang kan forcere en bakke med 80km/t.

• #15   9. maj 2014 Honda anf 40km på literen http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/154231-honda-anf-125i-innova

• #16   9. maj 2014 Max (Østbirk) Er også det jeg er kommet frem til.. Omkring 20hk skulle være passende så klare den også en lang tur af og til

Lige nu er det en "lettere" trimmet 45er jeg køre på.. Den følger trafikken i byen og kan følge en lastbil på landevejen

• #17   10. maj 2014 ok, ja. jeg havde læst din overskrift forkert, som om den skulle have under 10hk.

• #19   10. maj 2014 Gå efter en ny kineser eller en brugs G 500 eller ligende.

Den kan begge bremse og styre meget bedre end nogen peppet knollert.

Du har under alle omstændigheder kun to hjul og et liv!

• #20   10. maj 2014 Knud.... Sjovt den med bremserne skulle komme.. Vi kan godt tage en bremse test fra 100kmt til 0 .. Jeg er 99.9% sikker på at min 2 hjuler står stille før din (Skiver for + bag samt 280mm skive i for)...... Kunne aldrig finde på at trimme en scooter/knallert uden også at opgradere bremser og bruge en mindre formue på dæk

Kommentér på:
Lille MC under 10K

Annonce