{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.637 visninger | Oprettet:

Thomas S
Thomas S
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

GSX-R 750 k7 vs CBR 900RR {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter ny MC og valget står pt mellem en gixxr 750 fra 07 eller en cbr 900 rr fra 03.
Prisen er cirka den samme.

Er der sket meget på de 4 år cbr'en er ældre. Tænker om suzukien er bedre rent køremæssigt osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSX-R 750 k7 vs CBR 900RR
  • #1   8. maj 2014 Prøv begge.. og køb suzukien smiley

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#3   8. maj 2014 Bundtrækket burde vel være noget større i hondaen.

• #4   8. maj 2014 Hvis det er CBR954 du snakker om, så ville jeg uden tvivl vælge den.. og ja faktisk også en 929..
    GSXR er fed nok, men for fan.. der kører jo 1.000.000 af dem, og ikke noget specielt som CBR´eren er.
    Skal siges jeg har ejet en CBR929 og kørt på en GSXR750 fra 08. og ville vælge CBR

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#5   8. maj 2014 Der står 900 RR på annoncen, men det kan godt være det er en 954. Er ikke så meget inde i de modeller.

• #6   8. maj 2014 havde også valgt CBR'en, det må være en 954

• #7   8. maj 2014 Jeg har en CBR929 og har også prøvet min kammerats GSX-R 750 K7, som har både powercommander og quickshift. Suzukien er helt sikkert også sjov at køre på, men den har slet ikke det samme bundtræk som min egen. Suzukien tager først rigtigt ved omkring de 8000 RPM, mens CBR'en trækker helt nedefra. Der er vel også en årsag til, at de koster ca. det samme, selvom der er 4 år til forskel smiley Den du kigger på, er så endda en 954'er. Jeg ville nappe Honda'en! smiley

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#9   8. maj 2014 Det er en 954 så. Det stemmer også med den her wiki når den nu er fra 03 http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR900RR

• #10   8. maj 2014 Suzukien køre rigtig godt , og utrolig letkørt. Men masser af moment. Prøvede en 750 k7 og den er rigtig sjov at køre på. Har aldrig prøvet hondaen, men ville helt klart tage suzukien, fordi den har et pænere design og ved hvordan den køre/trækker smiley

• #11   8. maj 2014 Honda Fireblade 954 105Nm. ved 9500omdr.
    Suzuki GSXR 750 K7 86,3Nm. ved 11200 omdr.

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#12   8. maj 2014 Tænker også at suzukien er nemmere at sælge igen. Hvad siger folk til det?

• #15   8. maj 2014 hvad siger forsikringen? det har osse lidt og sige når du er 24!
    havde valgt suzukien pga. den er nyere, federe, og nemmere at få ting til!

• Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2008

#16   8. maj 2014 Bliver super elite i næste måned så det bliver 5000 med 3000 i selvrici

• #17   8. maj 2014 Det med at sælge.

Søg marked efter GSXR750 og se hvor mange der er til salg smiley og så søg lige efter en 954 smiley der er grund til der ikke er ret mange til salg.

• #18   8. maj 2014 Suzuki'en helt klart!

• #19   8. maj 2014 Har selv lige købt en k8 godt nok men for Silvan en lækker maskine. Jeg stod lidt i samme situation men valgte suzuki da den er nyere flottere og vejer mindre

• #20   8. maj 2014 Fireblade 03 er den sidste "rigtige" Fireblade, herefter blev den til 1000ccm og markant meget anderledes at se på. ikke at det også er en mega fed bike, bestemt da.
    At noget er federe, pænere og flottere design bare fordi det er nyrere ? det er en gang bullshit, det kommer an på de øjne der ser, design er en smags sag og kan diskuteres.

At man kan få flere stumper til Suzuki end Honda ? passer ikke, det flyder med udstyr og stumper til dem begge.

Det med at Sælge, der har Michael M sagt det i #17.

Prisen til forskel, Honda har aldrig lavet noget uden det er 100% gennem testet og afprøvet, det er kvalitet helevejen igennem, der kører vildt mange 20 år gamle Fireblades rundt og de er lige som nye, så de holder bare.
    Suzuki har altid haft ry for at være billig, derfor ser du den forskel på de 4 år, det er ikke noget specialt dårligt mærke, ganske udemærked motorcykel, men kvaliteten lige under Honda.

Du skal tage ud og prøve begge 2, find ud af hvilken du sidder bedst på og hvad dit hjerte siger, lad være med at tænk over om du kan få solgt den igen (er prisen rigtig kan alt sælges) Alle motorcykler har sine fejl, selv Honda smiley men man lære at leve med dem.

• #21   8. maj 2014 Christian A -

Suzukien vejer mindre end Hondaen? Øhhh what-what, Sportrider har faktisk vejet de forskellige cykler (ikke de sjove historier fabrikkerne nogle gange finder på) og opgiver flg for vådvægt/tanket vægt -

Suzuki GSXR750 K8 447 lbs eller ca. 203 kg vådvægt
    Honda CBR954RR '02 434 lbs eller ca. 197 kg vådvægt
    (03 findes ikke, men 02 og 03 SC50 er jo identiske)

http://www.sportrider.com/tech/sportbike-weights-and-measurements?dom=sri&loc=mainnav&lnk=weights-and-measurements

Uden dermed at tage stilling til, hvad der er det bedste valg (det giver IMO ikke mening at tale om objektivt bedst, så de svar man får udstiller bare typisk den enkeltes præferencer)

• #22   8. maj 2014 Jeg har lige skiftet min zx636r 05 ud med en gsxr 750 k7 og kan kun anbefale gixxeren. Dog vil jeg sige at gixxeren har da sine ulemper, skjoldene synes jeg ikke er lavet med helt samme finish sammenlignet med Honda og Yamaha. men jeg synes virkelig at man får meget cykel for pengene, både hvad angår effekt og køreregenskaber. kan godt være det bare er en bette 750ccm men den trækker satme godt.

At Honda'erne er 100% gennem testet... hmmm det er en holdning som er dannet af tåbelige udsagn fra sælgere og folk der kører Honda. Dermed bestemt ikke sagt at Honda er en dårlig cykel. Jeg er selv helt pjattet med de nye cbr1000rr modeller men har ikke selv prøvet at kører Honda. Min pointe er bare at udtalelsen om at Honda er 100% gennemtestet er uholdbar, da samtlige producenter jo nok vi påstå at de også er dette. Angående de "ældre" cbr modeller synes jeg ikke de er så pæne, og de virker meget kluntet. (bare min mening)

Men tror ny at du bliver glad uanset hvilken cykel du køber.

God sommer til alle!

• #23   8. maj 2014 Kan jo kun tage udgangspunkt i hvad de opgivet til at veje i tør vægt. Gik ik mere i dybden med det. Og Honda er opgivet til a t være tungere

• #24   8. maj 2014 Christian A -

Tørvægt kan man ikke bruge til noget som helst, da de færreste kører uden væsker/batteri og div. andre ting som fabrikkkerne med variation fratrækker i deres opgivne tørvægt (og derfor kan lyve vildt om). Nu om dage opgiver stort set alle vådvægt, men selv der skal man være være på vagt, og være kritisk som altid overfor opgivne data.

• #25   8. maj 2014 Martin ¤ (Sorø) -

"Honda har aldrig lavet noget uden det er 100% gennem testet og afprøvet"

Hvad er det for noget vrøvl? Hvad med f.eks VF'erne fra midtfirserne for nu bare at nævne et eks. På det tidspunkt lå Honda og Yamaha i skarp konkurrence om at være numero uno, og der blev derfor spyttet meget ud på kort tid, ikke alt lige gennemtestet. Og i nyere tid har de da også haft deres recalls og andre problemer.

Anyway man kan ha' den holdning som mange har, at Honda helt generelt har højere kvalitet (specielt buildquality), end de øvrige japanere og i særdeleshed Suzuki, men nu er opfattelsen af kvalitet jo ikke lige noget man kan måle enkelt, og det forbliver derfor en personlig subjektiv sandhed for den enkelte, ikke nødvendigvis forkert/sludder eller myter (som Suzukifolket naturligvis omvendt vil hævde), men blot en holdning.

• #26   8. maj 2014 Tror bestemt du bliver mest glad for firebladen til gaden, samtidig er det en utrolig stærk maskine.

• #27   8. maj 2014 Find et par Engelske test og du har svare=Gsxr
    Mcn

Kommentér på:
GSX-R 750 k7 vs CBR 900RR

Annonce