995 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Chris T. J
Chris T. J
Følger: 2 Emner: 14 Svar: 28

Suzuki - nybegynder Suzuki - nybegynder

Hej folkens

Jeg er ny på mc og stadig i fuld gang med teori og lektioner.
Jeg kigger efter en maskine jeg kan starte på her til sommer. GSXR og GSXF er i min kikkert, da jeg syntes de er ret lækre maskiner og andre mærker fanger mig ikke rigtig.
Mit budget er ca. 20.000 til cykel.

Hvad er folks erfaringer med GS, GSXR og GSXF?
- driftssikkerhed? reperationer? reservedelspriser?

Jeg har kig på
- GSXRR 400, år 1991
- GS 500 år 1999
- GSXF 600 år 1997
- GSXF 600 år 1991

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki - nybegynder
  • #1   28. apr 2014 hold dig fra de små 400 cykler..

Find som minimum en 600.

• #2   28. apr 2014 køb en gsf 600 s i stedet, gs 500 bliver du hurtig træt af.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #3   28. apr 2014 Hvor gammel er du og hvad må du så køre på?

• #4   28. apr 2014 SKAL det absolut være en Suzuki, eller er det bare tilfældigt, at det mest er dem du har kigget på?

• #5   28. apr 2014 Hvis profilen taler sandt - 26 år smiley

• #6   28. apr 2014 Jeg ville ihvertfald råde dig til at fravælge en GS500 og alt derunder. Jeg havde min i 2 måneder, og så var den simpelthen bare for kedelig. Hvis du overvejer at køre med passager, er det endnu mere kedeligt.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med en Bandit-600, en SV650 hvis det skal være Suzuki. Ellers en Honda CBR600F eller lignende smiley

• #7   28. apr 2014 Og så skal du først tjekke hvad forsikringen vil koste dig.
    Det nytter ikke noget at købe en 600 kubik fordi folk herinde siger det og så finde ud af, at det bliver for dyrt for dig i forsikring.

Når du har kortet så prøv de forskellige så du ikke får købt noget forkert.

• #8   28. apr 2014 # 7
    som 19 årig, uden den store erfaring, kan jeg få en 750cc med 94hk til 2500 om året for ansvar smiley
    Tror kun det bliver svært hvis du skal ud og have en virkelig voldsom maskine smiley

Men det kommer jo selvfølgelig stadig an på hvor mange penge man har til forsikring om året smiley

• #9   28. apr 2014 Tag ud og prøv dem..

De fleste som fraråder andre til at starte på en 400ccm kan ikke rigtig finde ud af at bruge dem, det afslører dækkene ofte..

Og vi har heldigvis forskellige behov, af de du nævner så havde jeg helt klart valgt GSXRen

• #10   28. apr 2014 Det kommer jo helt an på temperament også. Især med nogle af de cykler som bliver set som begynder-maskiner og "for små". Det er jo ikke sikkert dem som synes det har samme behov/interesse/temperament. Personligt har jeg været glad for min GS500 de 6-7 år jeg har haft den...

• Chris T. J
    Chris T. J Tilmeldt:
    apr 2014

#11   28. apr 2014 Apropos alder, jeg er 26 og får dermed 'retten' til at køre alle maskiner.
    Jeg har snakket med forsikring, det bliver ikke umiddelbart et problem, prisen er ca. 2300 om året for ansvar for de fleste sportscykler

Jonas H: Jeg syntes Suzuki'erne er de pæneste, Honda's sportsmodeller er også pæne, men ikke i samme kategori, som Suzuki er i min optik. Desuden ser en del Yamaha også ret godt ud.

• #12   20. sep 2014 hej. jeg har lidt samme problem hvad er den største forskel på gsx-r og gsx-f

• #13   20. sep 2014 Gsx-R er racermaskiner, og teknisk hvad suzuki har kunnet præsterer på produktions tidspunktet.
    Gsx-F ( op til 2006) er old gammel touring teknik, forklædte i rædsom total plast, noget af det mest usportslige der findes. Men nogle fine slæbere til daglig transport.
    Bandit lægger sig midt imellem, og er tit det rigtige valg smiley

• Chris T. J
    Chris T. J Tilmeldt:
    apr 2014

#14   20. sep 2014 Forskellen er at gsxr er en 'racer' maskine hvor du sidder i en mere 'liggende' kørestilling og gsxf er en 'touring' maskine med en mere 'oprejst' siddende kørestilling.
    Apropos denne tråd, så er jeg endt med at have købt en Yamaha FZR 600cc en fantastisk maskine med den lidt liggende kørestilling (:

Kommentér på:
Suzuki - nybegynder

Annonce