{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.421 visninger | Oprettet:

forhandler service {{forumTopicSubject}}

hejsa,
synes lige jeg ville dele denne lille historie med jer:

jeg er ved at lave en gammel chopper for en veninde. den er så temmelig ombygget, og i den forbindelse sidder der en bagkaliber fra en honda på den (det er en yamaha). der skulle så skiftes bremseklodser, men hvor finder man så lige de rigtige når man kun ved det er fra en honda.
tænker ved mig selv at det ved den lokale honda forhandler da. så møder op medbringende de gamle bremseklodser. får så den melding, at hvis jeg ikke ved hvilken honda de er fra, kan de ikke hjælpe. vi snakker lidt frem og tilbage og han smider så et katalog foran mig. "se selv hvor mange forskellige der er" siger han så og sætter sig ned bag computeren igen.

nå står lidt og venter på at han skal komme igen. regnede egentlig med at han var ved at undersøge noget, ang de klodser. men han har åbenbart gået i gang med noget andet. så jeg smutter med uforrettet sag.

nå men vi har jo en anden forhandler i området som sælger fra mc nøglen. så ind i bilen og op til ham. ham kigger kort på klodserne, og konstaterer at de er jo fra en honda:-) optur tænker jeg. han forsvinder ind bagved med klodserne og 2 minutter senere kommer han med den rigtige. hvor svært kan det lige være.
bare lige en lille historie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forhandler service
  • #1   17. apr 2014 Mange af forhandlerne i dk. er uduelige inkompetente fjolser.

heldigvis er der stadig nogle tilbage som gør det ordentlig hvor deres arbejde er en passion ikke et arbejde.

• #2   17. apr 2014 "Goddaw, a ska ha en bremseklods, a ve ik hvor den kommer fra, men ska bar ha en magen til"
    Øh, hvordan skulle man lige kunne finde sådan en fra et katalog med flere hundrede forskellige klodser.

• #3   17. apr 2014 Tjaa nr 2 sted fandt den på 2 minutter. Så sværere var det da ikke.

• #4   17. apr 2014 Plejer der ikke som regel at stå et nummer på den slags dele? Så er det vel til at slå op for en forhandler?

Og ellers så er det vel et spørgsmål om at finde en erfaren mand. Der findes kompentene og indkompetente fagmænd inden for alle fag.

• #5   17. apr 2014 Nu fik du vel at vide hvad det var for nogle/hvilken mc de hører til, sådan bare lige for nemhedens skyld næste gang smiley

• #6   17. apr 2014 Jeg synes at det er et godt billede på mange forhandleres arrogance.. De skal snart fatte, at de er til for os, ikke omvendt.
    Og netop derfor handler jeg udelukkende på nettet...
    I min verden handler historien ikke om, hvorvidt at du fik din bremseklods, men om viljen til at hjælpe. Eller mangel på samme..

• #7   17. apr 2014 Havde du seriøst forventet, at den første forhandler ville bruge flere timer på at finde et sæt bremseklodser til dig ? - Der er simpelthen ikke fortjeneste nok til at smide større mængder tid og energi i et sådant projekt - Ville du selv arbejde gratis ?

Du var bare pisseheldig, at du ramte en mand der kendte/var heldig, og kunne hjælpe dig.

Forhandler nr. 1 var IKKE inkompetent !

God sommer til dig smiley

• #8   17. apr 2014 Vi har pebet efter en ny lukkelov. Forhandlerne (alle detaillister) sælger ikke en dyt mere af den grund. De får bare højere personaleomkostninger.

Derfor kan man møde hvad som helst i en hvilken som helst forretning, når man henvender sig til et stk.personale!

• #9   17. apr 2014 #7: Det er i givet fald noget snæversynet af den forhandler. Hvis han havde ville gøre bare den mindste indsats for at hjælpe så var det den billigste reklame for fremtidig forretning. Det andet medfører jo bare at Claus aldrig kommer igen!?

• #10   17. apr 2014 Gert l.
    nej ikke ligefrem flere timer. Men når nr 2 forhandler, som ikke har noget specielt forhold til honda, kan se at klodsen kommer fra en honda, så har jeg svært ved at se hvorfor ham fra den aut honda forretning, ikke kunne finde en simpel ting om en bremseklods.

keld.
    det er skrevet ned til næte gang.

jeg tror at man på det aut honda værksted er mere interesseret i dem, der vil købe en ny mc og efter følgende får der serviceret ved dem.

• #11   17. apr 2014 gert L: har du hørt om udtrykket : service ??? første forhandler kan i min verden lige så godt lukke biksen nu,for det sker før eller siden med den indgangs vinkel til at drive en forretning

• #12   17. apr 2014 Den kan jeg slå dog er det et par år siden. Havde en bagkaliper hvor jeg ikke viste den præcise årgang på. Men efter en del kiggen i kataloger fandt jeg frem til det. Da jeg kommer hen til butikken får jeg afvide at det ikke er til en mc... efter nået tid hvor jeg insisterer og har fundet ud af han er uddannet inden fra hæren går han ud efter bremseklodser fra den årgang. Han har dog taget de forkerte for de passede overhovedet ikke. Så efter en måneds tid kører jeg ud til en anden og b'er om det samme og får et par klodser der passer. Han er fyret nu skal lige siges.

• #13   17. apr 2014 Der er trælse ekspedienter - ligesom der er trælse kunder.

• #14   17. apr 2014 hmm.

syntes du skulle have givet den gode forhandler noget mere spalte plads her på siden.

mvh

• #15   17. apr 2014 Jeg havde lige overset forhandler nr.1 var for aut honda forhandler, så kan jeg sku godt forstå dig, men jeg vil stadig mene at du var heldig at forhandler nr.2 lige kunne finde ud af det,,,,, dernæst synes jeg det var meget klogt at gøre sig den anstrengelse at skrive ned hvad det var for en klods, et problem mindre, og så deraf smiley

• #16   17. apr 2014 Forhandler Nr. 1 graver sin egen grav. Forhandler Nr. 2 overlever og mærker fremgang.

Kommentér på:
forhandler service

Annonce