2.863 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hurtig import! Hurtig import!

Da jeg for 2 uger siden indsendte en anmodning om registreringsafgift blev der sagt 5 ugers ventetid. Nu har jeg så lige haft fat i dem igen, og nu siger de 8 ugers ventetid. Så derfor er min tålmodighed sluppet op.

Er der nogen der kender til et firma der kan lave de her vurderinger fra dag til dag? Har fundet det der hedder quickimport, men det koster 3000 kr. hvilket er ret meget når afgiften lander et sted mellem 12 og 13k! Nogen der kender andre?

mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hurtig import!
  • #1   15. apr 2014 Øhh det er sq kun skat der kan give dig den info, ingen andre firmaer kan, så ved ikke hvad qiuckimport prøver at sælge...

• #2   15. apr 2014 Det hedder en selvanmelder og har fundet Automentor.dk så ser ret lovende ud smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #3   15. apr 2014 Ingen andre end Skat kan lave det for dig, så det er vist noget fusk de prøver at prakke dig på.

• #4   15. apr 2014 Jo hvis de er registrede selv andmeldere! Snakkede lige med hende fra SKAT i telefonen og hun sagde det samme smiley

• #5   15. apr 2014 Er vi ikke enige om, at de firmaer bare gør det samme som du gør, og spørger skat?! Ellers giver ingenting mening... = KÆMPE hul i afgifts systemet.. Jeg tror simpelthen IKKE på, at de kan afgift vurdere så meget som en lysstage smiley

• #6   15. apr 2014 Endnu et bevis på hvilken lortevirksomhed SKAT er!! Man skal betale 400kr og vente i 5-8uger for at få at vide hvor uhyggeligt mange penge man skal af med for at bruge et motorkøretøj som man allerede har og som ville være fuldt køredygtigt i stort set alle lande undtagen DK :(.
    Men ja - selvanmeldere, de er hurtigere!

• #7   15. apr 2014 "Som registreret selvanmelder og nummerpladeoperatør hos SKAT beregner og fastsætter vi selv registreringsafgift på importerede biler. Vi betjener dig omgående, så du ikke skal bag i køen og vente på en langsommelig behandling hos SKAT." Ok hvad stopper dem fra at give billige afgifter?

• #8   15. apr 2014 Man skal da ikke betale en krone hos skat for en vurdering?!

• #9   15. apr 2014 -Juel-

Det der afholder (læs - bør afholde) en selvanmelder fra at sætte en unaturlig lav vurdering er, at selvanmelder står til regnskab overfor SKAT. Hver reg. sag sættes på den pågældende selvanmelders såkaldte månedsangivelse, som SKAT derefter kontrollerer efter en nærmere fastsat plan, med nærmere kontrol af udvalgte sagers dokumentation for værdiansættelsen. Er SKAT ikke enig i denne, finder der en regulering sted på selvanmelderens næste månedsangivelse. Eller kort fortalt, selvanmelder hæfter overfor SKAT for den vurderede værdi, og skal kunne dokumentere grundlaget for den.

Meget interesserede kan finde mere i proceshåndbogen for eksterne interessenter kap. 7.

Der findes flere firmaer, der har baseret deres forretningsmodel på hurtig ekspedition af afgiftssager som selvanmeldere, men de fleste tager sig også godt betalt for ydelsen, så det afhænger lidt af, hvor travlt man har, og i hvilken afgiftskategori vi taler, om det kan svare sig.

• #10   15. apr 2014 Sajmon:
    Der er du for en gangs skyld fejlinformeret, automentor kan alt i EN arbejdsgang, hvor du kører ud af hallen på din tysk indkøbte mc på danske plader, alles komplett!

• #11   15. apr 2014 Det er i øvrigt tilsyneladende heller ikke alle selvanmeldere, der har helt styr på, hvad de laver, hvad følgende tråd vidner om -

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/206855-vaerdifastsaettelsebetaling_af_reg_afgift

(niveaulisten blev fulgt i det pågældende tilfælde)

• #12   15. apr 2014 Jeps, og det endte med at tage 3 uger i stedet for 5, som Skat havde oplyst smiley

• #13   15. apr 2014 Hvad er der sket med bare at køre sin tyske mc på prøveplader til skat efter toldsynet; de finder skidtets værdi i systemet; man siger jatak (eller nej hvis det er grelt), og så har man sin plade?
    Jeg fik det overstået på et par timer dengang jeg afgiftede min african twin.

• #14   15. apr 2014 Haha, 2 timer, 2 mdr er tættere på iflg mine info

• #15   15. apr 2014 Kan de ikke gøre det inde hos skat mere da? Altså finde en tidligere værdifastsættelse og så give en lov til at betale allernådigst?
    Da jeg gjorde det var vi i 2009, så har de virkeligt ændret det så meget?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #16   15. apr 2014 De tager sagerne som de ligger i bunken - og man kan ikke ringe og bede om lidt kortere behandlingstid.

• #17   15. apr 2014 Og personlig fremmøde er en umulighed nu?

• #18   15. apr 2014 Har selv brugt Quickimport til at nedeje min Touran.
    Var godt nok skeptisk, men overfører små 6000 til dem som planlagt torsdag eftermiddag 16.30.
    Fredag formiddag 10.30 fik jeg mail om at mit køretøj er nedvejet.
    Rørte ikke en finger, og alt er som det skal være smiley
    Så kan kun sige god for det firma smiley

• #19   15. apr 2014 Nej, Niels......proceduren er lavet helt om.
    smiley

• #20   15. apr 2014 Nå for helvede. Så gider jeg da slet ikke at overveje det mere. I det mindste kan man få pladen ved synsmanden nu... Et skridt frem og et tilbage

• #21   15. apr 2014 Det skal selvfølgelig ikke være let, og må åbenbart heller ikke gå for hurtigt.
    Er de nogen det ved hvorfor SKAT system ikke vil godkende det stel nr, som jeg spørger på, ang. at få oplyst hvad jeg ca. skal af med i afgift?

• #22   16. apr 2014 Bare ring til skat og hør.... I mandags tog det mig kun 3 timer ialt og komme igennem for og få svar på et simpelt ja/nej spørgsmål...

Uhyggeligt hvor besværligt det kan være at få lov og betale penge til staten i nogle tilfælde smiley

• #23   17. apr 2014 Kan bestemt anbefale automentor! Fik den på plader på under 24 timer, så det virker åbenbart det der selv anmelder smiley

• #24   17. apr 2014 Og hva kostede det? smiley

Kommentér på:
Hurtig import!

Annonce