Er snot forvirret over skat import {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne have en Honda Varadero
Nyprisen var 145000 kr fra ny i 1999
Brugtprisen er 80000 kr hos forhandler.
Jeg har så snakket med ham forhandleren der har den billigste, og hvis jeg selv ville smide afgift på den, kunne jeg få den til 35000 kr + at han siger der er 35000 kr i afgift.
Tjekker priserne i tyskland, og der kan jeg få en 2000 til 21000 kr der har kørt 40000 km. så kan jeg godt se at ham forhandleren skal tjene en del på at hive en maskine hjem.
Jeg finder så den maskine jeg vil have i Tyskland, og den koster 20135 kr.
Så ringer jeg til skat for at høre hvad jeg ca skal give, da jeg ikke bare har begrænset muligheder.
Han siger at de ikke hjælper mere, men at man skal bruge en lommeregner på skats hjemmeside, som jeg så skal bruge en forhandlers pris i, altså de 80000 kr, så jeg kommer til, og det er umiddelbart til at betale 46000 kr i afgift på en mc til 20000.
På skats hjemmeside er der en der har fået den til 36000 kr i afgift, og jeg spørger så skat, men han er meget hurtig på aftrækker, at det kan være jeg får den billigere, det kan også blive dyrere altså 10000 kr, og det er den risiko jeg må tage.
Beder pænt om en forklaring hvorfor det HELE er så åbent, og 10000 kr +- af mine penge ser jeg som et større beløb at satse på om det er en god dag i skat, eller en dårlig dag.
Syntes først at det er forkert af skat at de tager forhandleres side, at man skal tage den pris han har med garanti, fortjeneste osv.
For hvis der er en privat person der vil tage et stort tab, vil skat ikke gå ind i, men det er vel salgsprisen, det man kan sælge dem til, og ikke at en forhandler kun syntes maskinen er faldet 60000 kr på 12 år.
Er det bare normalt når man selv vil prøve at importere, eller var medarbejder på skat uvidende?? For han havde ufatteligt travlt med at få lagt røret på.
Thomas
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 56
Fordelen ved at hente i tyskland er et langt større udvalg - med den tid du investerer i det hele turen derned, benzin, prøveplader, mad osv. osv. ender du på samme eller langt over en dansk pris - EFTER MIN MENING NÅR DET GÆLDER BIL.
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.540
Men penge og skat - det har de forstand på, så du kan være sikker på at komme til at betale det de forlanger.
Jeg har dog importeret en del motorcykler, og vil komme med et kvalificeret bud på, at du skal betale ca 33000 i afgift.
Regnemaskinen siger dog omkring 36000, men da der var en person i 2010 der betalte dette, kan du forvente et lille nedslag
Man kan altid anke sagen, og måske få penge tilbage, men det sker vist ikke ret tit
Regn med at skulle betale 35000, så er du garderet...
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 32 MC-er: 15 Emner: 361 Svar: 1.797
Prøv at tænke hvis Skat var en privat virksomhed, at man smider sin bil på værksted med et fladt dæk, Jae vi ved ikke hvad det koster, men måske 1000 kr, + 1000 kr, eller en entreprenør der giver tilbud på +- 10000 kr, hvis altså man selv regner det ud.
Tak for hjælpen, og har igen fået mod på at hente maskinen den nærmeste uge.
Thomas
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.036
maj 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 273
Hvis man importerer er det fordi at der lige akkurat er den model man ønsker sig i udlandet. Jeg har set mange eksempler på at folk har givet 10-15% over hvad en tilsvarende kan købes for i danmark.
For 5-10 år siden gik det nogenlunde op, men idag er brugtpriserne helt i bund da folk er til at handle med, men SKAT er ikke lige til at handle med. (gudskelov)
maj 2006
Følger: 81 Følgere: 76 MC-er: 7 Emner: 59 Svar: 2.984
Det kalder jeg "Skattesvig".... c",)
Er snot forvirret over skat import