{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Daugaard
Daugaard
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63

Dør ved fuld gas. {{forumTopicSubject}}

Min Aprilia RS 125 dør ved fuld gas. Hvad kan jeg gøre ved det?

Og når jeg sætter den i første gear med koblingen trukket ind, kan jeg mærke (meget, meget, MEGET) svagt træk fra motoren. Er et noget jeg burde bekymre mig om?

Og der sidder en nuværende cylinder på af mærket "mikata". Tror i den er STD, eller tror i den yder flere HK en den der sad på før?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dør ved fuld gas.
  • #1   7. apr 2014 Koblingen har ikke noget med den dør ved fuld gas. Tror på et kaburator problem. el manglene benzin. Rens kaburatoren og se om benzinen løber frit fra tanken.

• Daugaard
    Daugaard Tilmeldt:
    feb 2009

#2   7. apr 2014 Altså koblingen og gasproblemet er to forskellige ting. Det jeg mente var, om der kan opstå slidtage hvis den står og trækker det mindste fra koblingen, eller om den skal slippe 100%?

• #3   8. apr 2014 Du skal bare justere koblingen ordentligt.
    At den dør ud er nok en justering/rensning af karburatoren.

• #4   8. apr 2014 På min VT1100 var det noget så simpelt som benzin filteret. Tidligere ejer havde kun kigget på det i tanken.

Så kiggede jeg selv i Haynes og vupti der sad sørme et nede ved benzin pumpe også. Skiftede det og fik en "ny" MC ud af det.. smiley

• #5   8. apr 2014 Det kan være benzinfilteret, men så burde den først dø ud når bundkaret er tømt.

Mere sandsynligt er det at du har noget skidt siddende omkring dysen/dyserøret osv. Pil kaburatoren af og rens den igennem med benzin og trykluft. Hvis der er et benzinfilter, så skift også det for god ordens skyld - sådan et koster jo ingenting smiley

Mht koblingen, så er det ikke unormalt at koblingen aldrig slipper helt når du bare står i tomgang. Det er derfor at det som regel er sværre at trække en motorcykel når den står i gear selvom man har trukket koblingen ind, end det er at trække cyklen når den den er i neutral.

Når det så er sagt, så må det selvfølgelig ikke være sådan at cyklen rent faktisk begynder at køre fremad selvom du har trukket koblingen ind - så står den forkert og skal indstilles.

• #6   8. apr 2014 Koblingen justeres så der er ca 1-2cm slup/frigang i grebet før den begynder at aktivere koblingen

• Daugaard
    Daugaard Tilmeldt:
    feb 2009

#7   8. apr 2014 Nårh ja, mit gashåndtag går også lidt stramt. Hvad kan det skyldtes?

• Daugaard
    Daugaard Tilmeldt:
    feb 2009

#8   9. apr 2014 Hvad kan jeg egentlig justerer i karburatoren?

• #9   10. apr 2014 Typisk er der luftskrue til blandingen og synkronisering, hvis du ikke aner hvad du laver ville jeg lade dem være

• #10   10. apr 2014 1. forkert olie på en 2-takt´er, olie som ikke er til en lukket gesrkasse, kan gøre at komlingen ikke virker godt ..
    2. gassen går stramt : smør kablet med en kabel-smører, som presser olie gennem hele kablet, og tjek kabelføring så du er sikker på at det ikke har et knæk eller er i klemme.
    3. ALT over ½ til fuld gas har INTET med luftskrue, eller spjæld nål at gøre .. det er hoveddyssen .. Hvis der er sat en anden cylinder, eller udstødning, luftfinter, hvis luftfirteret ikke sidder som det skal osv, skal tjekkes FORDI ; hvis den får for lidt benzin, så tager det ikke meget mere end 3 km´s kørsel at smadre cylinder, stemel, og krumtap .. måden du ved det på : start og kør et lille stykke bare i 1 eller 2 gear, giv fuld gas, og med det samme den "dør" på gassen slukker du den .. tager tændrøret ud .. er det hvidt, får den ikke nok benzin .. er det helt sort og vådt skriver du igen, så er det andre ting at tjekke . men det er KUN for lidt benzin som kan ødelægge noget

Kommentér på:
Dør ved fuld gas.

Annonce