1.671 visninger
|
Oprettet:
Dør ved fuld gas. {{forumTopicSubject}}
Min Aprilia RS 125 dør ved fuld gas. Hvad kan jeg gøre ved det?
Og når jeg sætter den i første gear med koblingen trukket ind, kan jeg mærke (meget, meget, MEGET) svagt træk fra motoren. Er et noget jeg burde bekymre mig om?
Og der sidder en nuværende cylinder på af mærket "mikata". Tror i den er STD, eller tror i den yder flere HK en den der sad på før?
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
feb 2009
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
At den dør ud er nok en justering/rensning af karburatoren.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
Så kiggede jeg selv i Haynes og vupti der sad sørme et nede ved benzin pumpe også. Skiftede det og fik en "ny" MC ud af det..
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Mere sandsynligt er det at du har noget skidt siddende omkring dysen/dyserøret osv. Pil kaburatoren af og rens den igennem med benzin og trykluft. Hvis der er et benzinfilter, så skift også det for god ordens skyld - sådan et koster jo ingenting
Mht koblingen, så er det ikke unormalt at koblingen aldrig slipper helt når du bare står i tomgang. Det er derfor at det som regel er sværre at trække en motorcykel når den står i gear selvom man har trukket koblingen ind, end det er at trække cyklen når den den er i neutral.
Når det så er sagt, så må det selvfølgelig ikke være sådan at cyklen rent faktisk begynder at køre fremad selvom du har trukket koblingen ind - så står den forkert og skal indstilles.
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
feb 2009
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
feb 2009
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
2. gassen går stramt : smør kablet med en kabel-smører, som presser olie gennem hele kablet, og tjek kabelføring så du er sikker på at det ikke har et knæk eller er i klemme.
3. ALT over ½ til fuld gas har INTET med luftskrue, eller spjæld nål at gøre .. det er hoveddyssen .. Hvis der er sat en anden cylinder, eller udstødning, luftfinter, hvis luftfirteret ikke sidder som det skal osv, skal tjekkes FORDI ; hvis den får for lidt benzin, så tager det ikke meget mere end 3 km´s kørsel at smadre cylinder, stemel, og krumtap .. måden du ved det på : start og kør et lille stykke bare i 1 eller 2 gear, giv fuld gas, og med det samme den "dør" på gassen slukker du den .. tager tændrøret ud .. er det hvidt, får den ikke nok benzin .. er det helt sort og vådt skriver du igen, så er det andre ting at tjekke . men det er KUN for lidt benzin som kan ødelægge noget
Dør ved fuld gas.