5.676 visninger
|
Oprettet:
Mc dør ved fuld gas. {{forumTopicSubject}}
Jeg har for ikke så længe siden købt mig min første MC (Cagiva Mito 1993 125cc), den er i fin stand og kører ok har dog bare et problem med den.
Når man drejer håndtaget helt i bund opfører den sig som om at den ikke får benzin altså den hakker i det.
Jeg har tjekket benzin tilførslen og det løber stærkt. Tændrør er også tjekket og det er fint.
Tidligere ejer mente at der løb vand fra køleren ind i skylle kanalerne på den og at dette var grunden til at den ikke kørte optimalt, men jeg kan ikke se at der forsvinder vand i kølerbeholderen.
Håber nogen herinde har en idé til hvad problemet kan være?
Mvh. Casper.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
(Har rettet det i opslaget)
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Noget der har drillet fantastisk, er tændrørshætten. Du skal have en hætte (fra NGK), som bider fast i gevindet og ikke denne alu "terminal" (den runde, der kan skrues af) Evt. skift både tændrør og hætten og afkort/ skift tændkablet så det hele er friskt.
Se: http://www.aircraftspruce.eu/images/categories-override/Engine-Parts_Spark-Plugs_NGK_NGK-SPARK-PLUGS.jpg
Er karburatoren renset?
- så giv den en tur eller få hjælp til det. Er dyserne i de rigtige størrelser, så har du styr på dine parametre.
Når en 2- takter begynder at "firtakte" så får den for lidt benzin oftest, derfor kunne en rens afhjælpe - men det var ikke problemet på min vens RS125.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
:Kjøller Jeg ved faktisk ikke hvilken form for tændrørs hætte der er på men det bliver da lige tjekket, men kan det virkeligt have så meget at sige?
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
men jeg kunne faktsikt mistænke tændingen, da det er ligemeget om kold/varm. nu ved jeg ikke hvordan sådan en moderne cykel fungere, den har jo nok noget CDI, men stadigvæk er der en mekanisk aktivering med nogle fjedre og en magnet eller knast som styrer hastighed og tændings tidspunkt, tjek der.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
det er justering på karburatoren.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Uanset hvad, så er en karburator rens altid en succes - den vil gå renere og bedre i motoren
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
men at den hoster og går ud tyder mere på tændingen der står forkert, jeg har endnu ikke slået op hvorledes den fungere, men hvis den har centrifuge justering a tændingen (små lodder der sidder med fjedre, som ved høje omdrejninger forskyder tændingen) så tjek lige at de er ok, set flere maskiner hvor fjederen har været afmonteret eller knækket. men #16 kan også have noget på sig, en fejl man ikke lige regner med som kan drille voldsomt. Jeg tror bare du skal sætte dig ned ved den og kigge de almindelige steder igennem og en god omgang karburator rens, det er jo en simpel motor konstruktion
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
Jacob den kan sagtens starte når den har stået i lidt tid, med Nr.1 mener du så at jeg skal køre i højeste gear ca. 40 Km/t eller hvordan?
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
aug 2008
Følger: 12 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 10 Svar: 121
Sorry for spam - men det lyder / cyklen gør præcist som min første italiener!
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
Jeg holder nu på min første antagelse om at det er tændingen der er gal. Plus lidt andet (vacuum til benzin slange/pumpe) og nok ikke så meget karburatoren.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
når det er regnvejr.
Jeg har optaget lidt lyd af den (desværre dårlig kvalitet) men hvor man kan høre at den sætter ud, jeg får den dog startet igen ved at trille den igang.
http://youtu.be/5hwqwfMlLXc
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
mar 2009
Følger: 12 Følgere: 108 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 1.340
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
Jeg har renset karburatoren (så rigtig fin ud indeni) og skiftet et stykke benzin slange da der var en flænge i. jeg har lagt mærke til at benzin slangen er fugtig oppe ved benzinhanen (ved ikke helt om det har nogen effekt)
Derudover har jeg sat den normale dyse i igen da jeg har fået at vide at den ikke burde skulle ned dysses når den bliver droslet.
Min far og jeg kørte begge en tur på den hver for sig igår og den kører anderledes nu men stadig ikke godt. Det virker som om at den gerne vil køre men ikke får lov. Når jeg giver gas stiger den i omdrejninger og så er det som om der lige kommer et skud benzin som gør den kører normalt og så går den ned igen.
Det er meget svært at forklare men kan konkludere at det ikke er karburatoren der fejler. jeg regner med at skifte tændspole og hætte idag da jeg har en ekstra liggende.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Prøv at køre den til FV Motor, han ved noget om karburatorer, det gør andre også, men ikke lige nogen jeg kan komme på.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Ville få karbur lagt i ultralydsbad.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
jeg har faktisk en ekstra karburator tror jeg skal prøve at putte den over her i weekenden så.
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
En CO måling af udstødningen ville være guld værd, det fortæller om blandingen er for fed eller for mager.
Tænker mekanikeren starter ud med en kompressions måling og så ellers videre gennem de forskellige tjek punkter.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1CHMO_daNO561NO562&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=cagiva+mito+troubleshooting+carburettor+diagram
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
http://cagivamitoevo125.blogspot.dk/2013/08/cagiva-mito-125-carb-jetting-jets.html
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Din mc er jo så hidsig at den skal stå 100% korrekt, ellers spiller klaveret ad h til.
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
er det ikke muligt at teste revner ved at sprøjte motorstart på cylinder imens den kører?
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Den her er farlig for ham selv, dør den lige pludselig så...................
mar 2014
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
Mc dør ved fuld gas.