Import af MC fra Frankrig {{forumTopicSubject}}
Hej derude,
Har været her i en del år som "passiv" medlem - havde sidst MC 2005 :-).
Nu er muligheden der dog igen for at få fingre i en MC, og har kigget lidt på de forskellige maskiner der findes i DKK 50000,- prislejet.
Er faldet over dragstar'en (650) som en super fed cykel med mulighed for nem styling.
Kan læse at nogle synes den er for "doven" og andre den er for fed.
Har følgende spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med at besvare:
1) Nogen der ved hvad forskellen er på de forskellige modeller?
Som jeg ser det findes den i 4 forskellige:
- XVS 650
- Dragstar
- Dragstar classic
- Dragstar 650A
---------------------
Nogen af dem man kan anbefale frem for andre eller er det kun grundet årgang/model betegnelse?
2)
Har set på lidt forskellige og kontaktet forskellige sælgere.
- En som jeg er rimelig interesseret i er en cykel som forhandleren informer er importeret fra Frankrig, men er der nogen der har nogen som helst erfaring med generel stand / kvalitet af cykler fra Frankrig??
(Kan se at forhandleren får rigtig gode anmeldelser herinde generelt - er dog ikke forhandleren der har importeret cyklen).
-
Kan ikke helt lade være at tænke om der er noget uldent???
Men den ser super fin ud, og forhandeleren er rigtig venlig.
(Årgang 1997 / 20000 km / Ca. 50000,- + lev. og diverse)
Så håber der nogen der har noget input her?
3)
Cyklen skal bruges til daglig --> Hjem - Arbejde - Hjem, og så måske en tur til is boden om sommeren:-)
(hvis der tid også en aften tur med den lokale MC klub engang imellem)
Altså mest til landevejs kørsel - kan den også bruges på motorvej hvis man skal fra evt. Århus til Kbh?? Hvad er Jeres mening?
Er der nogle alternative forslag til MC som i erfarne folk kan anbefale man evt også kigger efter hvis man ikke er 100% sikker på at det lige nøjagtig SKAL være en dragstar.
4)
Andet man som "Grøn" indenfor chopper verdenen skal være opmærksom på for at tage sine forholdsregler for at lave en god handel.
(Havde Suzuku Gsx-r for 9 år siden, så er jo i den helt anden ende af skalaen det jeg kigger på nu, derfor de mange spørgsmål).
Håber i bærer over med mig og mine mange spørgsmål...
Håber vi ses derude til sommer:-)
Ser frem til at høre jeres meninger
Mvh
Mikkel
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Tak for info - det skal jeg lige have undersøgt.
Ved den som den står ikke kan synes i DK, men det vil forhandleren gøre så den er har han sagt. (fejl forlygte, - blink, etc... regler for Frankrig som ikke er samme i DK).
Men når jeg tænker på import fra FR, så er det lige så meget om der er nogen der har erfaring med stand, hvordan det passet gennem årene...
Som med tyskerne - der ved man at ordnung muss sein, og de fleste behandler deres udstyr godt. Franskmænd er i min verden lidt mere som f.eks Grækere:-)
Lidt mere lemfældige, og erhver der har kørt i Paris ved at buler, skrammer og pleje af køretøj ikke er i højsædet...
(Er vel nok i bund og grund bange for at købe et sminket lig!!!??)
Er der nogen måde man kan gardere sig her, nogle pejlemærker som kan indikere det ene eller andet og som man ikke behøver være mc mekaniker for at kunne se/finde ud af)
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
maj 2012
Må lige ud og se den igen og så følge min intuition..
Synes den ser fin ud - men skal først ud og trille en tur på den i weekenden..
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Noget andet er at der ikke er syn på MC dernede, så det er korrekt at den kan være monteret med al skinds tingeltangel, som vil få en dansk jantelovshjemsøgt synsmand til at dåne. Men det er jo forhandlerens sag.
maj 2012
Tak for svaret - og er det der holder mig lidt "oppe" med hensyn til standen, er at
det netop er en dragstar og ikke en Motard f.eks..
Det er jo en hygge cykel, og nok ikke lige den som en ung gut ville vælge.
Sagen er bare at forhandleren ikke kender noget til historikken
Ville gerne have bare lidt info.
Men ja - forhandleren har lovet at fixe den så den kan synes og indregistreres på DK plader ved en handel.
(Det fede er jo så man selv kan være med til at vælge lys/lygter/etc... )
Men takker for inputs - rart at høre lidt fra en "franskmand"...
apr 2006
Følger: 29 Følgere: 98 MC-er: 4 Emner: 224 Svar: 2.696
Han burde have den originale reg. attest. Der kan du se hvor den omtrent har kørt.
Import af MC fra Frankrig