2.361 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 87 Svar

Hvilken MC? Og læs nu lige teksten :) Hvilken MC? Og læs nu lige teksten :)

Halløj MCG

Jeg skal jo ud at have en motoriseret cykel om knap 2 måneder - hvis alt går efter planen.

Jeg vil gerne se/høre nogle forslag, da jeg har en idé om, hvad det er jeg vil have mig - men kender ikke til de forskellige cykler.

Jeg vil bruge den på arbejde - 60 km hver vej (landevej og småbyer (Skive-Silkeborg)
Jeg kan godt lide lyden af en V2'er - f.eks. SV650S '09 med anden potte (men der må være andre?)
Jeg har maks. 40.000 kr at gøre med.
Jeg ved ikke helt endnu, om det er sportscykel eller chopper jeg vil have - men læg gerne mest vægt på sportscykel.
Gerne en 650'er (220 km/t i topfart er riiiigeligt)

Der er sikkert ting jeg ikke lige tænker på endnu, da jeg ikke har været ude at køre - sjovt nok smiley

Gerne links til video, annoncer, billeder og især lyd.

// Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken MC? Og læs nu lige teksten :)
  • #1   16. mar 2014 Jeg har osse næsten lige købt min første v2´er og det skal jeg osse ha igen næste gang:)

Men ja en sv650 er da et rigti fint udgangspunkt de osse til at komme til for penge osv

• #2   16. mar 2014 Dobbelt op V4 = Honda VFR 750 og lyden kommer an på potten. smiley

• #3   16. mar 2014 Der er ikke så pokkers stort udvalg når du lægger dig fast på V2.
    Honda lavede i slut-80'erne en GT647Hawk (eller NT650 Bros), og ellers er det så kun Ducati der laver sportslige motorcykler i den størrelse med V2 motor.
    Et par bud
    http://www.123mc.dk/ducati-620-sport/mcid-70681s1
    http://www.123mc.dk/ducati-750-monster/mcid-80274s0

Hvis du vil have noget andre ikke har, så er der også Yamaha TRX850
    http://www.123mc.dk/yamaha-trx-850/mcid-1139s0
    Krumtappen er drejet, så den har lyden som en V2
    http://www.youtube.com/watch?v=FsKZpLDSUEQ

• #4   16. mar 2014 hvad med en VTR f? hvis man har lidt tålmodighed kan de godt findes i den prisklasse. Gav 41 for min

Eller en yamaha szr, den har dog kun 1 cyl, men med en god potte, er lyden også lidt der hen ad når den får lidt at leve af

• #5   16. mar 2014 prøv at se på en suzuki gsx 650 f er en flot solid maskine, god til længere ture og en lækker 4 cyl række.

• #6   16. mar 2014 Min sv 1000 12000 km.

Du kan få den for 46000 det vil du ikke fortryde smiley

• #7   16. mar 2014 ud fra det du skriver ville jeg overveje en kawasaki er-6F. det er dog ikke en v2 men en prale twin så det er lidt der hen ad. det er god på landevejen pga kåben og kan godt købes for 40 kilo.

• #8   16. mar 2014 Så lige mit indput ( og ja jeg har læst HELE teksten ) hvor fanden skal vi andre vide det fra ???????? nogle kan lide mz andre suzuki andre honda andre kawa andre osv osv.
    At stille det spørgsmål... KAN ikke besvares af andre, der er så mange ting der spiller ind, hvad har du af forsikring, må den koste 25000 om året ? hvor høj er ? er dine arme lange ? har du lange eller korte ben ? har du øl mave ? vil du sidde op eller ligge ned eller midt imellem osv osv. prøv nu at spørge DIG SELV, hvad er du til ? der er kun den sure vej ( he he som om det er surt ) ud og prøv, prøv, prøv, prøv og prøv så lige igen, det er ikke for at lyde sur eller tvær, syntes bare at det er et mærkeligt spørgsmål som dukker op igen og igen og igen, vil det ikke være bedre selv at vælge hvad der passer dig, end alle andres mening....... ja det er en fed kværn jeg har, jeg kan godt nok ikke nå jorden når jeg stopper.... men fuck det, DE ANDRE SAGDE AT DET VAR EN FED CYKEL........

• #9   16. mar 2014 #1
    Ja, har set mig lidt lun på dem. Men vil se om der skulle være andet smiley

Og hvad skulle fordelen være ved V4, i forhold til det jeg efterspørger?
    Og kiggede lige hurtigt - de havde vist kørt 60.000 eller mere i den prisklasse.

Den 620'er der, må jeg lige google lidt på. Den ser umiddelbart fin ud, de billeder i annoncen viser den ikke særlig godt.
    Og den video du linkede, det var nok den lyd jeg var ude efter ja! smiley
    Og Yamaha'en bliver vist lidt dyrere smiley

Den må helst gerne lyde som i klippet fra #3, UDEN at den får noget at leve af smiley

Men har den V2 lyden?

Det er sgu en fin cykel, men tror slet ikke jeg skal op i de kræfter smiley
    Og så mangler den kåbe smiley

Kawasaki har ikke rigtig åbnet mine øjne. Synes ikke de har noget at byde på - altså designmæssigt. Meen, vil da udelukke dem smiley

Generelt - uden at vide det, da jeg ikke har været ude at køre som nævnt - så er LYDEN ret vigtig. Den i videoklippet fra #3 lyder helt rigtigt!

Og så må/skal der være kåbe på skidtet smiley

• #10   16. mar 2014 #8
    Det er nu også for at få cykler på banen med V2 - da jeg ikke aner hvad der har V2, eller den lyd.

• #11   16. mar 2014 Dog en anelse mere men hva med en Aprilia rsv Mille 1000kr de er omkring 55-60k

• #12   16. mar 2014 http://www.youtube.com/watch?v=V7JJbgCr-aw

med de rigtige potter lyder sådan en szr altså meget sød, bedøm selv smiley

• #13   16. mar 2014 Fin fin cykel sån en SV Ser ,men du bliver træt af at hænge i armene
    GSFeren og Er6 er to gode bud
    Med 60 km hver vej ville jeg kigge efter en kåbecykel af ovenstående

• #14   16. mar 2014 Jeg er selv hoppet på en SV650 som min første cykel, men en 09 til maks. 40k er måske ikke liiige det letteste!

Mvh.

• #15   16. mar 2014 bare køb en, hvis det er den første, bliver den nok skiftet ud en 6 -8 gange, alligevel smiley gi gas.. mvh hc

• #16   16. mar 2014 Er sv'ernes nypriser ikke lige faldet drastisk? Der må være nogle private brugtsælgere der kan presses lidt;)

Jeg var helt klart gået på jagt efter en sv650s'er eller måske en vfr750'er fra starten af 90'erne. Der kan du få et eksemplar der spiller max for under 40.000

• #17   16. mar 2014 Tillader mig at nævne allroadere som transalp, africa twin, vstrohm men også NTV
    som mulige v-motor-maskiner smiley dog ikke meget race over dem, men alt det andet smiley

• #20   16. mar 2014 Mmmmm TL1000s smiley

• #21   16. mar 2014 Ducati GT1000 til 40.000 på plade???

TL1000S til en begynder???

• #22   16. mar 2014 Støtte til forslaget om at tage ER-6 (med kåbe) i overvejelserne også. Havde een i tre år, og til pendlercykel er den meget velegner - lidt opret kørstilling som giver fin kontrol og komfort.
    Den kommer *ikke* til at lyde som en v2, men med mere åben potte kan den godt rumle en lille smule. smiley

http://www.youtube.com/watch?v=whgCPnCWRY8

http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/tuningprojekter/14542-hjemmegjort_er6_lydpotte

• #23   16. mar 2014 Hvad med en ældre Honda GL650 Silverwing, eller en 500? Jeg tænker det var en rar maskine at køre semilangt på dagligt, samt med kåben kan man se stort på en lille regnbyge

• #24   16. mar 2014 #11
    Maks 40.000 som skrevet smiley

Så'en Streetfighter bryder jeg mig ikke om - designmæssigt smiley

Noteret.
    Har bare ikke lige set noget fra Kawasaki jeg bryder mig om - endnu.
    Og så har jeg vel lige lært, at en GSF er en Bandit? smiley
    Den kunne måske godt være - og igen går jeg ud fra, at det er pga. det højere styr, der ville gøre det til behagelige ture?

Nej, det er jeg klar over. Tror maks. '04

De har dælme bare gået så langt smiley

Så skal jeg vist have nogle links - men umiddelbart lyder det ikke interessant smiley

Fin lyd, men søger ikke en café-racer smiley

1000'ere alligevel. Jeg tror 750 er vildt nok, og vil ikke betale mere i forsikring, bare fordi jeg har en 1000'er. Men ved ikke hvad Runa går efter der.
    Fine cykler ellers! smiley

Kan godt "høre" din pointe smiley
    Men Kawa mangler at hive fat i mig smiley

Den Silverwing bliver jeg vist ikke gode venner med smiley
    Tak for buddet smiley

• #25   16. mar 2014 Ang. dit svar til VFR'erne. De KAN gå vanvittig langt. Der er ingen knastkæder der bliver slidt, og de er generelt kendt som nærmest uopslidelige maskiner. Jeg har prøvet et par stykker, og jeg synes de har en god balance mellem sport og komfort. og sindssygt fed lyd fra v4'er.

Men en sv650'er fra 04 vil også være kanon.

• #26   16. mar 2014 Martin

det er bare for at vise lyden, originalt er det en kåbecykel, søg lidt rundt på google smiley

• #27   16. mar 2014 #25
    Ja okay, så ikke være bange for km for de maskiner. Noteret smiley

Søgte lige på 123mc, og på en hvor der er fuldkåbe...
    Det ser jo ud som om, at man slet ikke blev færdig med at klaske plastik på cyklen smiley
    Den fanger ikke mig smiley

• #28   16. mar 2014 Lige præcis. Og modellen efter 1990 (tror jeg) den hedder rc30 eller rc 32 tror jeg, kommer jo også med monobagsvinger (ducati style smiley ). Og jeg synes man sidder rigtig godt beskyttet for vinden - jeg opdagede nærmest ikke at den kom over 130 km/h.

• #29   16. mar 2014 Nu taler jeg kun ud fra min egen erfaring, da jeg prøvede en SV 650S før jeg købte min nuværende Yamaha Fazer. Grunden var at jeg også længe har været vild med den.

Men jeg sad virkelig dårligt på en SV'er. Min siddestilling kan stort set sammenlignes med man tager en armbøjning på knæene (kællinge-armbøjninger, har jeg også hørt dem omtalt som smiley ), kører den omkring halvvejs ned og holder den der.
    Det kan godt være at det ikke er svært på nogen som helst måde, men efter 15-20 minutter i den stilling tror jeg at selv de mest hårdnakkede gutter vil være ret så døde i overkroppen.
    Nu er jeg selvfølgelig også 1,96m høj, så det kan da sagtens have spillet ind. Men for mig var det mest af alt en bekræftelse af ordsproget: "Don't ever meet your childhood heroes, chances are that you will be disappointed".

• #30   16. mar 2014 #28
    Bagsvinger.
    Uden at vide hvad det er, går jeg ud fra, at det er den arm der går hen på baghjulet, og hvis det er mono, ser man tit et helt "blottet" hjul fra den ene side (typisk/kun højre)?

Så må jeg jo evt. prøve min kammis SV'er. Han har kørt til Holland på den, og snakkede kun om ondt i røven smiley
    Men ja, 1,96 er da ok højt. Jeg sidder jo med 1,82 smiley

• #31   16. mar 2014 Lige præcis Martin. Jeg huskede forkert, den hedder modellen hedder rc-36. Du burde godt kunne få sådan en i god stand.

Den her er vist en 91'er

profilbillede
  • #32   16. mar 2014 Ang. Honda, så så jeg på en F2'er. Husker ikke lige hvad den ellers hed.
    Den var fin at sidde på og fin udseende smiley

• #33   16. mar 2014 Det har nok været en CBR600F2

• #34   16. mar 2014 Jæs, lige præcis! CBR...

Kunne ski' ikke lige huske den.

• #35   16. mar 2014 Hvis du kan finde sådan en VFR, som Søren linker til, fås det ikke meget bedre..

• #36   17. mar 2014 http://www.123mc.dk/honda-vfr-750/mcid-79089s2
    Den her?
    Den ser rigtig lækker ud, umiddelbart. Og er tæt på mig smiley

• #37   17. mar 2014 Ja den du linker til er en RC36-2. Model nyere end den Søren linker til, og anelse bedre.

• #38   17. mar 2014 Den har også kun gået halvdelen af de andre...

• #39   17. mar 2014 Super pris! snup den hvis den ellers er som den skal være smiley

• #40   17. mar 2014 ed 120 km hver eneste fucking dag, så er der to reelle muligheder - det skal jo gerne gå hver eneste dag;

VFR RC 24, RC 28m RC 36-1 eller 36-20 altså VFR

eller NTV/Revere - Dauville V2 touring maskine med kardan!

• #41   17. mar 2014 den du linker til ser rigtig fin ud. og velholdt. den ville jeg gå efter. nu ved jeg ikke hvor meget forstand du har på motorcykler men vis du er ret ny vil jeg godt tage med dig ud og kigge på den. jeg har nogle år på bagen ang motorcykler og er udannet i faget. jeg er fra glyngøre så det er jo ikke andet end et par marker imellem smiley

du kan bare skrive en pm vis du vil have min hjælp.

• #42   17. mar 2014 #Søren M
    Så må jeg jo se, om den er der, når jeg har fået kortet smiley

#Knud J
    Det er ene Honda maskiner, ikk'?
    Og den må jo gerne se lidt lækker ud samtidigt smiley

#Lars H
    Jeg er spritny indenfor MC verdenen! Helt og aldeles.
    Jeg har kørt ca. 2 km på en kineser 125'er og cirka 3 km på en Virago 250'er smiley

Og skal da lige love for, at du har nogle cykler på din profil smiley smiley
    Jeg tilføjer dig lige på vennedimsen, så husker jeg det bedre - hvis det er ok.

Og ja, der er kun nogle marker imellem, hehe. Mogenstrup syd for Skive.

• #43   17. mar 2014 ja lidt er det blevet til smiley du siger bare til smiley

• #44   18. mar 2014 Martin:

Jo de nævnte er Hondaer, men i samme prislag finder du Suzukis VX800

Lidt dyrere kan du nok finde det allerbedste til dit behov: Yamaha TDM.

Dog-der er jo intet, der er sikkert inden du har prøvet. Når det kommer til stykket skal DU sidde ordentligt - jeg læser 120 km i hvert fald, hver hverdag!

• #45   18. mar 2014 #Knud J
    Jeg får lige tittet på den VX800
    Og Yamaha TDM

Og ja, 120 km er da okay, så'en hver dag. Men kan jo være jeg skifter mellem bil og cykel, så cyklen bliver "mere sjov" i weekenden smiley

• #46   18. mar 2014 Arh, VX'eren er ikke lige mig.

TDM'eren mangler også liiiige dét der smiley

• #47   18. mar 2014 Jeg synes bare du skal købe den sv 650 så, det er jo den du går og drømmer om smiley

• #48   18. mar 2014 Altså den ligger da lunt i svinget smiley

Sportscykler synes jeg der er nok af.
    Men SV650S og VFR ser fine ud.

Er også lidt i tvivl, om jeg skal starte med en Marauder 800. Evt. Intruder.
    Bare for at gøre det nemmere -.-

• #49   18. mar 2014 Du jeg har kørt cruiser i mange år, og det har bestemt sin charme. Det er dog ikke rart at køre langt på, man bærer simpelthen for meget af sin egen vægt over lænden

• #50   19. mar 2014 Okay... Der troede jeg jo så faktisk, at så'en Marauder/Intruder type ville være bedre at køre "langt" på, hvis 60 km kan klassificeres som det smiley

• #51   19. mar 2014 Martin,

Står selv og overvejer noget pendler/hygge cykel og kigger selv pt på noget Kawa ER-6, Yama XJ600 eller Honda Hornet. Og lige pt ligger Hornet'en godt i svinget, men skal så lige ud og prøvekøre en først mm før at jeg endelig beslutter mig hvad for en det bliver.

• #52   19. mar 2014 Ja, dem har jeg også haft kigget på.

Det er selvfølgelig også lidt fjollet, at jeg allerede nu spørger og irriterer folk med hvilke cykler der kunne være i mit smagsområde, når jeg ikke engang har kortet og kan prøve skidtet smiley

• #53   19. mar 2014 Yamaha's maskiner er ret stabile efter hvad folk i Holbæk mc siger. Eneste minus er jeg ikke hår set en med fuld kåbe.
    Suzuki GSX-F er også meget stabil. Ligesom deres SV650 og 1000. fuld kåbe er rigtig lækkert nå det er en hverdags traver.
    Men alle mærker laver noget der kan passe til dit behov så ville ligge vægt på Pm maskinen passer til dig og ikke om det en Suzuki eller Honda.

Overvejer selv at finde en ny maskine men ved ikke helt hvad. Ville helst havde noget med gode køreenskaber og komfort ( side i læ og med højtalere) så kigge ældre BMW og Honda

• #54   19. mar 2014 Ja kvaliteten er der sgu ikke meget forskel på blandt i hvert fald japanerne. De har alle haft besøg af mr. Kaizen og ved alt om kvalitetsstyring og LEAN. Og nu bliver jeg sså skudt af alle dem der mener at Honda er noget specielt!

• #55   19. mar 2014 Jeg er enig, Lille Knut smiley

• #56   19. mar 2014 #Ketil Lund
    Pm maskinen?
    Og udover det, så har du nok ret ja smiley

• #57   20. mar 2014 Stavekontrol.
    Om maskinen. ikke Pm.

• #58   20. mar 2014 alternativ. prøv at se på en brugt Suzuki GSX 750F
    dem for du smidt i hovedet, der er et hav til salg, køre meget fornuftigt, de kostede 90kg fra nye, og til sidst smed forhandlerene tasker, og potter mm efter dem for at få dem solgt ud.
    har selv en, er 180 cm 91 kg dvs lidt mave, og man sidder godt på den.
    det er en SportTouring. fornuftigt at køre langt på, og kan følge med på KnudsTorp mm.
    har fået JetKit og Mivv potte på, så den nu lyder som en mc, og blevet mere jævn i motoren i hele kurven.
    bare et forslag

• #59   20. mar 2014 Brian I:

Det er IKKE noget ringe forslag

• #60   20. mar 2014 Enig, Brian og lille-knut.. Fin maskine til pengene..

• #61   21. mar 2014 #Ketil
    Arh ja, selvfølgelig.
    Mærket er jeg også ligeglad med... Faktisk blev jeg lidt betaget af den Hyosung GT650'er (ja, det er nok et bandeord et sted som det her...)

#Brian l
    Ja, dem har jeg gemt 3 annoncer af, kan jeg se. Den er jeg også ret lun på smiley

Altså, alt i alt er det nok mest lyden jeg er ude efter. Kan køres på i mindst en time uden at blive træls, og så er 220 km/t rigeligt smiley (tror jeg?)
    Ved jo intet.. Kan være jeg er en fartdjævel. Kan være jeg skal ha' en Marauder til maks. 160 km/t smiley

• #62   21. mar 2014 https://www.youtube.com/watch?v=A6GeC5GP7GE
    Sådan en lyder da helt fin...

Men kommer til at tænke på mere vedligehold?
    Og så nævnte du (Knud) at langture ikke var så skønt?

Er der andre der bakker det op, eller sidder Knud bare forkert? smiley Hehe

• #63   22. mar 2014 Martin med en Mivv potte specielt uden dB killer er der rigelig lyd. Og den passer godt til denne maskine
    Fik lavet mit komplet hos Bikx i Næstved med rullefelts måling et tilbud de kørte. Og har aldrig fortrudt.
    Det er jo gammel teknik på mc'eren men det virker. Den er ok at køre langt på uden men bliver en krybling og vil man ræse er de første år rigelig til de fleste. Fantastisk begynder mc da den er let kørt og virker, så ikke så meget skrue arbejde. Min har bare været til alm service og så ellers bare afsted.
    Et par ordentlige dæk på og fodhvilerne kan nemt komme i asfalten.
    Jeg er selv der nu hvor jeg kigger efter noget større og bedre som sving maskine men pris set i betragtning er den svær at hamle op i. Specielt da det danske marked er overfyldt med disse modeller.
    Et enkelt minus. Nærlys. Der har de sku ikke været helt fremme i skoen. Syntes mørkekørsel er noget kedeligt selv med langt lys. Har så monteret 90/100watt pære meeen i forhold til nyere maskiner er den bagud.
    Men god fornøjelse med at finde en mc. Håber du finder den rigtige for dig.

• #64   22. mar 2014 Kiggede på en i går.. En SV650S fra 2000 og en GSX 750 F fra 2005 (kostede så 52k)

Men er nok ved at vælte lidt over i Marauder grøften nu.. Bare for at forvirre mig selv endnu mere smiley

• #65   22. mar 2014 Hvis du køber en cruiser, så husk lige at hilse på os andre, selvom du ser sej ud med solbriller og braincap smiley

Jeg ville godt nok hellere have en sv'er smiley Men det er jo ren personlig preference.

• #66   22. mar 2014 Ork, jeg kommer til at hilse på alt med to hjul...

Vinker med begge arme og begge ben! Slingrer voldsomt - bare for at hilse på jer smiley

smiley

• #67   23. mar 2014 Cruisere er dødcharmerende- også plastic-intrudere, Men kom nu ikke efter en uge med små 1000 km og sig at du ikke var advaret!

• #68   23. mar 2014 Knud, du skræmmer mig. Men er bange for, at du får ret ang. de lange ture smiley

Plastik-Intrudere? smiley

Er der andre der kan bakke Knud op, ang. lange ture på cruisere ikke er rart?

• #69   23. mar 2014 Jeg ved ikke om du får nogen til at stå frem, men det her er baseret på egne erfaringer.

Så har jeg en god ven, der bor tæt herved. Han har i flere år kørt VL Intruder (Stor 1500 CC cruiser, med mustangsaddel og justerbart ryglæn - fås simpelthen ikke bedre. Her i foråret købte han en Pan European (gammel Honda tourer) og nu KØRER Intruderen slet ikke mere - den samler støv i vinterhaven!

Jeg har jævnligt kørt min gamle VS intruder til Gøteborg og tilbage samme dag. Jeg har gjort det med både den oprindelige custom saddel(det var noget rigtigt lort), med den originale Suzuki saddel(bedre men ikke godt) og så med en Mustang saddel (fås ikke bedre) men det ændrede ikke ved at jeg blev grusomt træt over lænden på vej hjem - og efter 6-700 km på en dag, gik der det meste af et par uger inden jeg overhovedet GAD kigge på MC-en igen.

Nu har jeg to gange haft min sportstourer på lange ferieture og så sent som idag er jeg kørt fra Fyn til Ølstykke uden at mærke en dyt!

Tænk dig rigtig godt om.

• #70   23. mar 2014 smiley

Jeg har nogle helt bestemte holdninger til Marauder og de nye intrudere:-)

• #71   23. mar 2014 Nu snakker Rasmus S jo lidt om en Yams Belgarda og det er da en uhyre velkørende cykel, men måske kunne du også overveje en VTR som hans. De kan fås til 38-45000 og sådan en l-V2 den kan fandeme spille, og som solo sidder man godylt godt på den. Eneste problem er rækkevidde.

• #72   23. mar 2014 #Knud
    6-700 km på en dag... Det er jo hvad jeg ville køre om ugen, hvis det var smiley

Og du må rigtig godt linke til de præcist de cykler du omtaler - mere bøvl for dig, men nemmere for mig smiley

Men det er jo en 1000'er han har - det er nok lige vildt nok smiley

Gnøf! Det ville jo nemlig være brandærgerligt, at købe en cruiser, og så får man ondt i ryggen/lænden smiley

• #73   23. mar 2014 Det er helt rigtigt, at jeg taler om flere km end du gør, men 120 km om dagen -dag ud og dag ind - er rigtig meget. det er pænt over 20000 om året, og jeg tror de fleste her vil mene det er en helt god sjat!!!!!.

Jeg hitter et par links senere

• #74   23. mar 2014 Lige en lynhurtig kommentar til kræfter og kubik:

MC kører man med hjernen og højre hånd. Forstår man ikke det, skal man finde et andet transportmiddel!

• #75   23. mar 2014 Jamen jeg er enig med dig Knud. Hele tråden igennem.. Ville klart anbefale en sportstourer eller en rigtig tourer..

• #76   23. mar 2014 Nå ja ja ja ja ja smiley

Sinne gas sinne gas!

Tvivler på, at jeg vil køre HVER eneste hverdag.

Og så er der vel også det, at det er 60 km og så 6-8 timers "ventetid" før det er 60 km igen.

Men ja, en sportstouring ville nok være smartest smiley

• #77   24. mar 2014 Så'en ~50 hk Marauder... Hvordan er de at overhale på, ved 80-100 km/t mærket.

Altså, hvis jeg kører bag en bil der kører 90 km/t og jeg vil forbi, er det stadig "let nok" på så'en en, eller bliver de hurtigt sløve deroppe? smiley

• #78   24. mar 2014 Altså i området 80-120 er de faltisk svært at finde ret meget der slår sådan en, man vrider bare håndtaget, ikke noget med at skifte gear osv. Når du passerer 130, så kommer alle racerrøvene forbi!

En tourer med stort volumen vil også være hurtigere ved lavere hastigheder, men ikke hvis det er noget 600-750 CC!!!!!

• #79   24. mar 2014 Men du vil sidde 10 gange så godt på noget andet end Marauderen!

• #80   24. mar 2014 Sidder man virkelig så skidt på en Marauder? smiley

Og skal en sportstouring mindst være 750 cm mener du?

• #81   25. mar 2014 Og så for at vende andre mærker.

Kender du/I noget til Dragstar, er det i samme boldgade som Intruder/Marauder, eller vil du/I mene det er bedre - kvalitetsmæssigt?

Og som jeg har læst i andre indlæg, så lægges der op til, at en Intruder er bedre kvalitet end Marauder?

• #82   28. mar 2014 Fortsætter lige snakken med mig selv...

Det blev jo selvfølgelig en SV650'er. Så beklager al jeres "spildte" tid smiley :) smiley smiley smiley smiley *popcorn*

Når handlen lige helt kommer på plads og den kommer hjem, kommer den selvfølgelig herind smiley

Kæmpe mange tak for svar, forslag og hvad der ellers var smiley

• #83   28. mar 2014 Det er givetvis bedre end en Marauder til det brug du beskrev - tillykke

• #84   28. mar 2014 Stort tillykke!

• #85   28. mar 2014 Jow tak smiley

Glæder mig voldsomt til det ski'e kort er i hus - skulle det da gerne smiley

Kravlegård på søndag!

• #86   29. mar 2014 Stort tillykke og du har helt sikkert truffet et godt valg!

• #87   29. mar 2014 Også et tillykke herfra en SV ejer smiley
    Hvilken model og årgang?

• #88   29. mar 2014 K9 2010, såvidt jeg har lært smiley

Så kan jeg snart heller ikke svare på mere smiley

Og takker Jabbekot smiley

Kommentér på:
Hvilken MC? Og læs nu lige teksten :)

Annonce