{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

GS500 gammel og ny model {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg har haft min GS500 fra 93 i ca. 5 år, og har været godt tilfreds med den, dog er den efterhånden noget slidt og kører ikke optimalt, så jeg vil finde mig en GS500 med mindre end de 81.000 km på klokken som min har gået.

Jeg har fundet en cykel som annoncen siger er fra 02, dog er det den gamle model, altså magen til min 93'er, sædet går op over tanken i midten, og ikke ned omkring tanken i begge sider. Så der må være tale om en 01'er som først er indregistreret i 02 går jeg ud fra.

Spørgsmålet er om der ud over udseendet, er nogle fordele / ulemper ved at have den gamle model, frem for en nyere model.

På min gamle 93'er er meget gummi, slanger osv. mørnet, begynder man at have de samme problemer med en cykel fra 01 / 02 da den jo efterhånden ikke er helt ny mere? Cyklen fra 01/02 har kun gået omkring 12.000 km

Vh. Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GS500 gammel og ny model
  • #1   3. mar 2014 Hvad med at overveje en lidt større model hvis du alligevel skal ud og købe ny cykel? smiley



  • #2   3. mar 2014 Jeg har haft en CBR600 sidste år, men den var for stor at tumle for mig, så jeg har besluttet mig for at blive ved GS500. smiley

  • #3   3. mar 2014 Hvad med en gsf600 den har lidt mere motor men lidt i stil med den du har nu .

  • #4   3. mar 2014 Jeg kan godt forstå du er tilfreds med din gs 500 e og det er det du spørger til!
    Jeg har selv haft 3 ! Maskinen i sig selv er så vidt vides ikke ændret siden gs 500 e i 1989 blev til!
    Gs 500 f modellen er facelifted i 2004 med nyere strømlinede kåber og bredere bag parti - lygter osv! Dog er de gl modeller med 52 hk og nye med 47 hk og der er ændret lidt på bremser foran !
    Hvordan slanger mv har det er jo også hvordan den er opbevaret gennem årerne!
    Men både dæk og slanger kan være møre hvis mc'en har stået stille i lang tid i fugtige og kolde omgivelser! Og der kan være pakninger på motor der er tørre/ utætte hvis cyklen ikke er kørt jævntlig !


  • #5   3. mar 2014 Stort set kun kosmetiske ændringer. Den gamle model blev lavet med 45/48/52hk alt efter gældende emmisionskrav. Det er også grunden til den faceliftet model har 47hk.
    Tanken er vidst 1L større efter faceliftet.

    Motoren er god for mange flere km end din har kørt, så et grundigt service burde få den op og rende optimalt igen. De penge du så sparer frem for at købe en ny, kan du så bruge på ny og bedre affjedring, samt stålarmeret bremseslanger.
    Så har du en GS500 der slår de nyere på alle punkter.


  • #6   3. mar 2014 What he said...
    Den er en solid MC, og lidt vedligehold/renovering kan gøre meget, få ganske få penge.
    Jeg var selv meget glad for min da jeg havde den.
    håndteringsmæssigt så er CBR i en HELT anden kategori. Jeg fandt den også tung sammenlignet med næsten alle andre i samme størrelse. Det er min subjektive holdning, og jeg har ingen målinger at holde det op imod.
    Men HVIS du vil ud og købe ny, så kunne du overveje CBF modellen, som jeg har nu. Den er nem at håndtere, noget mere overskud, uden at det bliver en "racer".
    Alternativ vil jeg opfordre dig til at kikke på Bandit, som du også kunne gå hen og blive glad for smiley

    God fornøjelse med det.
    Hvis du skal bruge mere info om GS500, så vil jeg anbefale http://gstwin.com/ og deres forum.


  • #7   3. mar 2014 Min gamle MC er for grim, og der skal skiftes for mange dele til at jeg vil give mig i kast med det, men ellers tak for budene smiley

  • #8   3. mar 2014 Jeg havde forresten både omdysset en af mine samt altid haft
    en anden udstødning på!
    Det gjorde den en anelse friskere smiley


  • #9   3. mar 2014 Den nye model, og nu bliver jeg lidt i tvivl, om det er alle af den nye, som er fremstillet i Spanien, hvilket ikke er en fordel. Maling og finish er LANGT FRA så godt som på en japaner. Især stellet var dårligt lakeret og en del kunder brokkede sig over det. Importøren sendte servicebulletiner ud til forhandlerne om hvordan de skulle sprøjte visse steder af stellet med tectyl/beskyttelse

  • #10   3. mar 2014 Poul A: Den gamle GS'er havde nu heller ikke god finish. Meget tynd lakering og meget rust til følge.

Kommentér på:
GS500 gammel og ny model

Annonce