Bøvl med suzuki gs500 {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har dælme ikke meget mekanik-forstand, men masser af mod til at få prøvet selv inden jeg henter hjælp hos mekanikeren
Sagen er at jeg har en gammel suzuki gs500e fra 99. Da jeg startede den op i år, har jeg en del bøvl (som også nok startede sidste år). Den starter egentlig fint. Har sat nyt batteri på også. Den står ok i tomgang, men når jeg forsøger at accelerere og bare køre alm afsted, mister den fuldstændig kraft og dør ofte. Jeg kan lykkedes mig efter laaaang tid at få den til at komme lidt op i fart, men det er stort set umuligt.
Det et som sagt først når jeg giver gas og forsøger at køre afsted. I tomgang er den ok.
Hvad dælen kan det være?
Luftfilter der skal skiftes?
Vand i benzinen?
Jeg har åbnet og lukket til benzin tanken for at se om det kunne være fordi ventilhullet var stoppet, men uden held.
Er der et sted jeg selv kan forsøge at fejlfinde?
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 130
jun 2020
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 3
sep 2018
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 62
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 82 Emner: 46 Svar: 272
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 192
maj 2011
MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 23
Du kan (på eget ansvar, det kan degradere gummi delene) spøjte lidt wd-40, eller lignende brændbart spray omkring karburatorene, og se om omdrejningerne stiger ved tomgang. Ellers kig efter revner, sprækker mm i gummi delene omkring karburatorene *men det kan også være inde i karburatorene problemet kan opstå og det kræver at du skiller det ad og kigger systemet igennem.
http://gstwins.com/gsboard/index.php?topic=71047.0
Bøvl med suzuki gs500