Problemer med alu-skrue {{forumTopicSubject}}
Jeg skulle lige i gang med at give bagbremsen en omgang da jeg ikke syntes at den fungere helt som jeg ønsker.
For at få adgang til den bolt der holder klodserne skal jeg først have fjernet en "lille" skrue - så var det problemet opstod.
Det er #15 på denne tegning:
http://www.lingshondaparts.com/hpl/images/13MBZW41/imge/F__1200.jpg
Denne skrue sidder tilsyneladende ret godt fast. Den er med en lige kærv og i aluminium og jeg kan mærke at hvis jeg bare ligger en smule krafter i begynder jeg at smadre kærven.
Nogen ideer til hvordan jeg får den løsnet uden at smadre den helt? Har du givet den en gang WD40 og lade den sidde lidt tid for at prøve igen i aften, men jeg har stærk på fornemmelsen at det ikke er nok.
Det skal siges at jeg valgte bare at tage hele kaliberen af og klodserne så fine ud, så jeg rensede det hele mens de bare hang i den pin, så jeg har sådanset fået renset kaliberen og stemplet, men jeg forudsiger at det bliver et problem når jeg skal have skiftet klodserne næste gang.
Nogen input?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Det er ikke mere end 60-70 grader der skal til, men så er den skrue hurtigt ude.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Vil du være sikker på du ikke ødelægger noget, kan du pille stempel og gummiringe ud af den. Men de kan godt være besværlige at få i igen, da de svulmer lidt op når de får frisk luft...
Og husk nu at skruetrækkeren skal passe 100% perfekt ned i skruen...!
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
Kan man ikke varme så lokalt at det ikke er nødvendigt at tømme væske af - der er bare for at få den løsnet, renset og givet en anelse fedt så den er klar næste gang jeg skal til bremsen.
Fik som sagt adskilt kaliber og renset mens den stadig var monteret - klodserne kunne heldigvis vippes til siden så man kunne komme til. Har ikke så meget lyst til at skulle tømme systemet igen før næste gang der er brug for det - men er det sådan det er må jeg vente pænt og tålmodigt (måske ikke min stærkeste side).
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
Alu har det med at gro aller helv.... fast. Har du en god stærk akku maskine og en perfekt bits, kan du forsøge med den, den kan give et godt ryk når den starter, måske det kan løsne den. Eller er slag skruetrækker.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 529
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
Og sådan en kaliper er ikke svær at skille af, det er noget mere kringlet på biler, fordi de har en støvhætte man skal have på stemplet, mc'er er bare 2 gummeringe, det plejer ikke at volde de store problemer.
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
Stempler og ringe blev ikke pillet helt ud. Stemplerne skubbede jeg bare et lille stykke ud for at få renset noget af det gunk af der sad omkring dem og så blev de motionered lidt.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
Tak for alle inputs - nu ligger der også en slagskruetrækker i kassen til næste skrue/bolt der sidder fast.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.777
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.280
Problemer med alu-skrue