1.344 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvilken Hjelm er bedre Shoei X-spirit2 eller Arai RX7GR Hvilken Hjelm er bedre Shoei X-spirit2 eller Arai RX7GR

Jeg står og skal have mig en ny hjem når foråret sætter ind.

Jeg har tidligere haft SHOEIs Topmodel, men eftersom den er 10 år gammel og den har set bedre dage, så nu skal der noget nyt til.

Jeg har været meget glad for min SHOEI, og har nu kigget på en Shoei X-spirit2 og en Arai RX7GR.

Begge hjelme passer lige godt på mit hoved.

Hvilken er bedst???

Er der nogle herinde der har prøvet begge hjelme???
Eller erfaringer med dem??
Hvilken er bedst udefra hvilke kriterier??

De koster begge nogenlunde det samme, og forskellen er vel ligesom på AUDI og Mercedes.

I og med at der ikke er forhandlere der har begge mærker, kniber det nok med at prøvekøre dem umiddelbart efter hinanden og få et fornuftigt sammenlignings grundlag, hvad angår komfort støj mm.

Forventer enlig at begge mærker repræsenterer toppen af poppen.
Tager jeg fejl??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken Hjelm er bedre Shoei X-spirit2 eller Arai RX7GR
  • #1   24. feb 2014 du kan jo kigge i den der SHARP test og se hvem der har bedste score

• #2   24. feb 2014 Jeg var ude ved et par forhandlere og prøve arai rx7 og shoei spirit og shark race-r pro. Der er et stykke mellem forhandlerne og var heller ikke samme dag. Men syntes selv man får en god ide om hvad der dur for en selv.

• #3   24. feb 2014 Den der passer smiley

• #4   24. feb 2014 Best måles det i støj? For hvis begge passer godt på hovedet. Ja så må det vel være støj der er det afgørende. Visir holder på arai plejer og lave støj i og med de ligger uden på hjelmen. Hvor i mod shoie har visir der køre glat med hjelmen.

• #5   24. feb 2014 Jeg har en Arai, ved høj hastighed, er der en del vindstøj, jeg overvejer at købe en Schubert til de lange ture, Men stadig bruge Araien, da den sidder fantastiskt på mig.

• #6   24. feb 2014 Begge hjelme sidder ad H til på mig, så jeg købte en HJC R-PHA 10 og har ikke fortrudt!

• #7   24. feb 2014 Hejsa, jeg har kørt med Shoei siden jeg var 18, hvilket er blevet til over 20 og jeg har selv en X-spirit (x-eleven) og jeg skal aldrig have andet, jeg har kun hørt om Arai hvilket klart laver flotte hjelme, men de er vist ret støjende i.f.t. Shoei

• #8   24. feb 2014 Toppen af (pris) poppen må da være en AGV Pista GP SolELuna 2013

• #9   24. feb 2014 det jeg mener, det i andre nævner med vindstøj skyldes de der vesir holdere da de ligger uden på hjelmen

• #10   24. feb 2014 støj betyder da ikke en dyt, alle der kan lide sin hørelse kører med ørepropper aligevælge.

Sidder alle hjelmene godt på ens hoved, så vælg den du syntes er pænest/fedest, om den ene har 3 stjerner og den anden 5, betyder altså ikke noget i min bog, smækker man knolden så hårdt i jorden at 3 stjerner ikke er nok til at du overlever, så redder en 5 stjernet dig nok heller ikke.

• #11   24. feb 2014 der er da ikke noget mere bekvæmt end og have en støjsvag hjelm ,

• #12   24. feb 2014 Hmmmmmmmmmmmmm
    Det er ikke som om jeg bliver meget klogere af tråden.
    Så er det jo bare et spørgsmål om an er græsk eller katolsk / om man prøver noget nyt eller holder sig til det velkendte.

• #13   24. feb 2014 #11

Jeg har sq ikke mødt en hjelm der er støjsvag nok til motorvejs kørsel, uden ørepropper. Måske jeg bare er tøset med mine øre, men bruger også høreværn på arbejde hvis jeg skal banke løs på nogen biler, eller bruge vinkelsliber... det er der sq mange der ikke gider "ahh det er ikke nødvendigt"

Men nu kommer støj jo også meget and på hvilken maskine man kører på, tror gerne på at en Honda Goldwing er dejlig "støjsvag" på motorvejen, men en kåbeløs/racer hvor du sidder med bøtten i vinden, der larmer det altså.

Kommentér på:
Hvilken Hjelm er bedre Shoei X-spirit2 eller Arai RX7GR

Annonce