2.952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Køb af tidliger stjålet yamaha r6 2004 "århus" Køb af tidliger stjålet yamaha r6 2004 "århus"

hej.

Har ved en politi aktion i århus købt mig en yamaha r6 2004. motorcyklen er fundet/konfiskeret i århus omegn. stelnummeret er ligeså fint fjerne med en fin fil så nummeret er væk. har ingen nøgle eller regattest på den og ved ikke engang om den er dansk eller hva den er. Men hva kan man gøre herfra for at få nogen oplysninger frem om den ? har et fint motornummer. Nogen er ved om der er andre numre i stellet end lige på kronrøret højdre side. tænker typeplade eller ligene bag kåberne. evt nogen der kender en der har fået en stjålet som man evt kan høre om han har en ekstra nøgle evt papir. ????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af tidliger stjålet yamaha r6 2004 "århus"
  • #1   23. feb 2014 Jeg tror ikke helt jeg forstår dit spørgsmål?

1. Du har købt en mc på en Auktion fra politiet. Tjek.
    2. Du søger nu et andet nr end stelnr. (hvad vil du finde frem med det)
    3. Hvilke papir er det du søger? En ny reg? eller? Samt en nøgle? Regner du med at finde den tidligere ejer og derved få detaljer derfra?

Hvis det er det, så overvej lige om du har lyst til at tale med den mand der har mistet hans MC som måske ikke har været kasko forsikret? Han vil jo nok hævde at det så er hans cykel - også selvom du har købt og betalt den på auktion.

Mit råd er derfor - skift låsesæt selv og så ved jeg ikke hvordan reglerne er - tænker man får svært ved at få en cykel uden stelnr på plader. Og glem så alt om Cyklens historie, papir osv. Der er vel sparret en del penge ved at handle den på auktion og det er nok derfor man betaler det mindre.

• #2   23. feb 2014 Har læst i en anden tråd om en, der har noget udstyr han kobler til cyklens el, og gennem styreboksen kan han se stelnummeret.

• #3   23. feb 2014 Altså: har du købt den på en af politiets hittegodsauktioner, så må de jo også kunne fortælle dig hvordan du skal forholde dig!!!!!!!!

• #4   23. feb 2014 og du må nok hellere gøre præcis som de foreskriver

• #5   23. feb 2014 Er sådan set ligeglad om tidligere ejer er utilfreds. Har politiet underskrift på cyklen er min. Men fandt man ham ville han måske tjene lidt guld på at sælge nøgle og papir. Ja Morten har jeg også læst mig til nogen steder. Kan nemt få en genihugnings attest så snart jeg har stel nr og derefter få plader på hvis den er dansk.

• #6   23. feb 2014 Hvis den er købt hos politiet er der formodentlig ingen mulighed for at finde stel nr. De muligheder der er for dette har de prøvet.
    Hvis cyklen er meldt stjålet, så er dens retsmæssigt ejer enten ham der har fået den stjålet eller forsikringsselskabet, det er kun når identiteten ikke kan konstateres eller at politiet må sælge.. Hvis man senere finder den rette identitet, tilfalder ejerforholdet enten forsikring eller tidligere ejer, og du vil få din købssum tilbage af politiet.

Du kan muligvis få en genindhugnings attest, men skal lægge en afgift før der kommer plade på...

• #7   23. feb 2014 Det så ikke helt rigtigt Brian, jeg købte en Kawa Z900 og der var rettet henvendelse til ejer om at afhente den, det skete bare ikke. Senere kom jeg til en forhandler hvor den var købt, tilfældigt, han spurgte hvordan jeg var kommet til den, og det lød ok for ham. Han havde ikke meldt den bortkommet, solgt på afbetaling, så den blev af politiet betragtet som hittegods, fundet i en vejkant.
    Den gav jeg 6.500,- for og der var gæld tl en bank for kr 25.000,- men alt er nulstillet efter en politiauktion.

• #8   23. feb 2014 Jeg havde en kollega som købte en fin racercykel på politi auktion, han kørte den til Jensen cykler i Århus som vidste at den var meldt stjålet og kendte ejeren. Her var intet nulstillet,da der ingen forsikring havde været på cyklen, ejeren fik den igen, og min makker fik sin budsum tilbage.

Alt andet vil da også være fuldstændig urimeligt for den egentlige ejer. Har man meldt sine ejendele stjålet, så skal man da ha dem igen hvis de bliver fundet....

• #9   23. feb 2014 MEN som polisen han fortalte mig, hvis den er meldt stjålet, så kontakter vi ejeren, men hvis ikke ejeren melder den stjålet, så prøver vi at kontakte ham og hvis han ikke henter sin mc, så sælger vi den efter minimum 3 mdrs opbevaring. Og den kan han ikke kræve tilbage den tidligere ejer.

• #10   23. feb 2014 Ejeren har i dette tilfælde fået penge tilbage gennem sin kasko. Men mit spørgsmål er stadig om nogen ved hva der kan gøres for at finde frem til stelnummeret via evt motornummer eller andet. Kan Yamaha evt oplyse dette hvis de får motornummeret..

• #11   23. feb 2014 Præcis Allan sådan forklarede politiet det også til mig.. De den tidligere ejeres eller forsikrings selvskabet egen skyld de ikke har afhentet..

• #12   23. feb 2014 Korrekt Allan...

Men nogle gange er det svært at identificere det stjålne ( som i dette tilfælde ) og derfor bliver ejeren ikke orienteret. Da man selvfølgelig ikke kan gemme ting i evigheder, bliver de solgt. Og så tager man den derfra.

Hvis din mc uden kasko blev stjålet, stel nr fjernet, og efter 6 mdr solgt på auktion. Ville du så ønske den nye ejet tillykke hvis du mødte ham på tanken ??

• #13   23. feb 2014 Jeg vil gerne prøve at tjekke dit motornummer, evt. smid det i en pb.
    Har adgang til Yamaha´s Europa server.

• #14   23. feb 2014 Det vil jeg tro de kan.

Jeg blev kontaktet af en bank i Rønde der sagde at de med polisens medvirken ville hente Z900 hvis ikke jeg betalte den skyldige restsum, jeg henviste til politiet i Kolding og hørte siden aldrig mere om det.

• #15   23. feb 2014 Rune hvis du ved at ejeren har fået sine penge gennem forsikringen, så ved du jo også hvem ejeren eller forsikringsselskabet er ? For så er cyklen jo købt af et forsikringsselskab og der medfølger en attest hvor der står at afgiften er delvis tilbagebetalt...

• #16   23. feb 2014 @allan.
    Kunne det tænkes at banken har fået penge af politiet ??
    Man må jo under ingen omstændigheder sælge noget med pant i, uden at panthaver er indforstået....

• #17   23. feb 2014 Ved kun hva politiet sagde. De næver ingen navne eller selskaber

• #18   23. feb 2014 Hvis du ved at den tidligere ejer har fået udbetalt kasko, så må du jo kunne finde frem til ham den vej?

MEN, det lugter altså lidt nu, for såfremt den tidligere ejer har fået udbetalt hans kasko (det ved du jo tydeligvis) så må forsikringen jo kende til din cykel, og derved også ejermanden. Og hvis det er tilfældet ville din nye cykel ikke blive solgt på en Politi auktion, da det så er forsikringsselskabet der ejer cyklen smiley

• #19   23. feb 2014 Jo jo men hvis de ikke har afhentet den ved politiet? Og får jo aldrig et navn ud af forsikringen det må de jo ik oplyse.

• #20   23. feb 2014 har du overvejet og kontakte skat?

• #21   23. feb 2014 Jan længere oppe i samtalen har fremskaffelse det nødvendige. Så nu vil jeg forhøre mig ved skat i morgen med stelnummeret

• #22   23. feb 2014 Hvis man ikke har stel nr, så ved man jo ikke hvis cykel det er.

• #23   23. feb 2014 Til info: http://www.bt.dk/nyheder/advarer-mod-at-koebe-paa-politiets-auktioner

• #24   23. feb 2014 #23. Som med så meget andet er der altid 2 sider af en sag, politiets og ja, politiets.
    Dog er dette en gammel artikel og lad os håbe der er mere styr på tingene idag.
    Men ingen tvivl, mange er kommet i problemer uden grund...

• #25   23. feb 2014 Brian:
    Jeg ved ikke hvad der skete, men buddet var vel omkring 3.5-3.800 og resten var salær og moms og banken havde omkring 20 kilo til gode, men åbenbart ikke pant i den.

• #26   23. feb 2014 Ingen pant = ingen penge af ny ejer smiley

• #27   23. feb 2014 Jeg fik 15 for den 3-4 år senere:)

Kommentér på:
Køb af tidliger stjålet yamaha r6 2004 "århus"

Annonce