1.714 visninger
|
Oprettet:
Den Rigtige Hjælm {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til at købe mig en ny hjelm, og er faldet for en Bell M4X Carbon, er der nogen her der har erfaringer med denne hjelm?
leder efter en let og sikker hjelm med mulighed for Bluetooth.
- Jeg købte en brugt hjelm for et par år siden på DBA, mærket er NEX racing men kan ikke finde noget om dette merke på nettet så er blevet lidt nervøs for om det er noget værre lort...
Nogen der har hørt eller har kendskab til denne hjelm?
vedlægger Billede af min NEX hjelm
mar 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 231
mar 2007
Følger: 16 Følgere: 3 MC-er: 4 Emner: 10 Svar: 110
Vindstøjen er ekstrem i den. Selv ved de ca 60 stykker man kørte dengang.
nov 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 20
Nex hjelmen kan jeg ikke finde på http://sharp.direct.gov.uk/
der er et merke der heder NEXX men den jeg har er en NEX (med et X)
nov 2013
Jeg kan jo læse mig til at Bell M5X er en meget sikker og let hjelm, men hvordan er støj niveauet?
mar 2007
Ikke ligefrem en kvalitetsstempling i mine øjne.
mar 2007
Kører selv med en Caberg hjelm.
Men det er det sikkert andre der kan svare på
dec 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 396
nov 2013
Nex hjelmen er droppet og jeg er nu på udkig efter noget nyt.
Nogen der kendte noget til Bell M5X carbon?
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 923
Jeg kan umiddelbart ikke se hvor man lukker for ventilation på den, selv om den er i Carbon praler de ikke rigtig med vægten.
Kunne aldrig drømme om at købe en hjelm jeg ikke har prøvet.
MC master havde et læs NEX hjelme der blev solgt for en tusse cirka.
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 430
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 245
aug 2009
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 125
Hold dig langt væk fra T Hansen, der er og bliver noget skrammel han sælger, så kast hellere dine penge i kloarken.
Sidste år stod jeg lige som dig, at jeg nu skulle ud og ha' købt mig en ny hjelm, og jeg var MEGET i vildrede, jeg var en tur på Fyn, og på vej hjem derfra kom jeg forbi Fredericia, her blev jeg så fristet af X1 som butikken nu hedder, og BINGO her har de alså bare varen, og nogen der ved hvad de nu taler om, så jeg var jo lidt dum, for jeg skulle helt og holdent have lyttet til hvad ham manden nu ville råde mig til, men som du jo nok ved ( vil selv kan selv ) men her blev jeg rådet til en Schuberth C3 hjelm, og jeg må sige den er virkelig dejlig, den har bare det hele, eller er foreberedt for det, men der hvor jeg ikke lyttede efter, det var at når man bruger briller som jeg nu gør, så skal man vælge den der hedder C3 ???, den er lige en anelse større, og det savner jeg alså, så mit råd det er at du skal kontakte X1 i Fredericia, det vil du aldrig komme til at fortryde.
Her den 19 Feb. var jeg lige ude og lufte min Burgman til et smut til Vejle i +6 grader, og med den hjelm var det slet ikke koldt, det var faktisk en dejlig tur.
Held og lykke med det.
God vind
Den Rigtige Hjælm