Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bøde
  • #1   12. feb 2014 ejeren desværre.... smiley

• #2   12. feb 2014 Pis smiley så er det vedtaget åndsvag regel

• #3   12. feb 2014 Blinke af blå blink? Er det en kode eller hvad?

• #5   12. feb 2014 Fotofælderne giver normalt da et rødt blink?????

• #6   12. feb 2014 Det ser blåt ud hvis man ryger for meget hash....... smiley

• #7   12. feb 2014 hvis det er en fotovogn du er blevet blitzet af ryger bøden til ejeren som så selv må stå for at den rigtige får bøden. hvis du bliver stoppet af politiet så er det føreren af køretøjet der får bøden.

• #8   12. feb 2014 Det er endnu kun første behandlet i folketinget ikke endelig vedtaget.
    Ejeren modtager bøden og skal så identificere dig hvis han vil/kan

• #9   12. feb 2014 Men hallo, hvis du har kørt for stærkt i en anden mands bil, så betaler du sku osse bøden. Det er jo ikke ejerens skyld du ikke følger reglerne.

• #10   12. feb 2014 #9 det lyder som om en håber på at nøjes med at betale bøde, og slippe for klip!

Til jer andre, tag nu i betragtning, at der KAN sidde en ordblind, og prøve at skrive, drop mobningen! (tænkte jeg, og gik derfor ind på brugerens profil, for at checke skrive evner....) LOL så istedet, slå nu den iphone ordbog fra smiley

• #11   12. feb 2014 Hvis det er pga et klip dette spørgsmål kommer op så er spørgsmålet unødvendigt.
    Af det forslag der ligger til behandling på borgen er det også beskrevet at bøden kun kan sendes direkte til ejeren af køretøjet i de tilfælde hvor "straffen" kun er bøde.
    Hvis der er klip involveret er det stadig politiet der har bevisbyrden og de skal vise hvem der fører køretøjet.

• #12   12. feb 2014 Jesper:

Det kan også være en der simpelthen har samme retsopfattelse som jeg har. Får jeg et bødeforlæg fra en fotofælde, og man ikke direkte kan dokumentere at det er MIG, der gør noget forkert, så bliver det bragt op for samtlige retsinstanser. Det er min grundlovssikrede ret at jeg er uskyldig indtil man ud over enhver rimelig tvivl har påvist, at det er min person, der har begået noget strafbart!

• #13   12. feb 2014 PS somm eksempel nævnes, at mine børn jævnligt benytter min bil - iflg dansk grundlov kan jeg alrig tvinges til at vidne mod min umiddelbare familie - der er et megaproblem med det lovforslag.

• #14   12. feb 2014 Og så er der jo også lige den der med, at hvis man ikke kan se det er en selv på billedet, så kan ens køretøj jo altid have været til salg hvor der så var en testpilot ude at prøve den, men man har _desværre_ glemt navnet på føreren. smiley

• #15   12. feb 2014 hmmmmmmm knud du har aldrig været uskyldig smiley

• taageaage
    taageaage Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Svar: 18
    #16   12. feb 2014 Jeg er blev blitzet på ring 4 ved Toms fabrikker i start en af januar også her var blitzet blåt. I vejkanten holdt en champagnefarve bus med firmanavnet på.Bussen holdt modsat færdesesretningen med en del af bagenden nærmere køreplanen end rabatten. Blitzet skete gennem dør midt på bussen.
    Intet hørt så måske test af udstyr

• #17   12. feb 2014 Carsten P:

nahhhh... der tager du nu fejl. Selv jeg har en gang været nyfødt...og dengang har det kun handlet om arvesynden, hvis man ellers hælder til den som overbevisning.

• #18   12. feb 2014 Innocence Is No Excuse smiley

• #19   12. feb 2014 det bare fordi jeg glemte at blinke så stoppede de mig smiley
    og prøver ikke at slippe for bøden. tænkte bare på om de nye regler som de snakkede om de er ændret (:

• #20   12. feb 2014 blå blink er politiet i patruljevogn (:

• #22   12. feb 2014 Der er to tidspunkter man SKAL give tegn på

Når man skifter vognbane på en motorvej (ikke når man fletter ind på motorvejen da dette er en sammenfletning, ikke et vognbaneskift)

Og så når man finder det nødvendigt til vejledning for den øvrige færdsel.
    Dvs IKKE når man holder i en svingbane!! Medmindre man skal foretage en u-vending fra en venstresvingsbane!!!!
    Dog er det oftest at betragte for nødvendigt til vejledning for den øvrige færdsel at give tegn til at man vil ind i svingbanen.

...
    Det eneste "nye" jeg kender til der har med tegngivning at gøre er reglen om blink, og minimum 2 af dem, inden vognbaneskift på motorvej.

Så går lidt ud fra det er der du har glemt at blinke smiley

• #23   12. feb 2014 hehe det var inde i byen (:

• #24   13. feb 2014 Nr 22: For det første skal man også give tegn, når man sætter igang fra kantsten.
    For det andet skal man give tegn før man svinger/vender, dvs uagtet om man holder i en svingbane eller ej. Mht til vejledningen til den øvrige trafik, så er dette ifm med for eks vognbaneskift, hvor du selv skal vurdere om du vil blinke eller ej.

"Paragraf 32:
    Stk. 2. Kørende skal give tegn før igangsætning fra kanten af vejen og før vending og svingning. Kørende skal endvidere give tegn før vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på motorvej. Ved vognbaneskift eller anden ikke ubetydelig ændring af køretøjets placering til siden på anden vej end motorvej skal kørende give tegn, når det er påkrævet til vejledning for den øvrige færdsel. Tegnet skal gives ved hjælp af blinklys, hvor anbringelse heraf på køretøjet er påbudt eller tilladt, og i øvrigt ved, at en arm rækkes vandret ud til siden."

• #25   13. feb 2014 #22:
    Du må tilbage til teorilokalet:
    Fra undervisningsplanen til kategori A:

7.16.4 Manøvre-færdigheder
    Eleven skal beherske følgende manøvre-færdigheder ved kørsel på motorvej:

Tilkørsel med sammenfletning.
    - Give tegn til indfletning med venstre blinklys.

Tilkørsel med vognbaneskift.
    - Give tegn til vognbaneskift med venstre blinklys.

Frakørsel.
    - Give tegn til frakørsel i god tid med højre blinklys.

Du finder planen her http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/DB9F7DF6-21F6-4106-BB65-EE4BBAC637DF/0/Undervispl_katA_9_06.pdf kig på side 7-71

• #26   14. feb 2014 Lange
    Hvad man skal til køreprøven er kun gældende til køreprøven.
    Retningslinjer for at bestå, ikke færdselslov.

Thomas
    Tak for opfriskeren.
    Så vidt jeg husker nåede vi til den konklusion på kørelærerholdet at hvis bare man gav tegn til at man ville ind i svingbanen, så vár der givet tegn gør svingning.
    Ved vending, derimod, skal man blinke i en svingbane, for at give tegn til at man ikke vare vil svinge, men vende.

Den med at man skal blinke inden igangsætning fra kantsten, den er jeg bange for at min undervevidsthed klipper ud igen.
    Selvfølgelig blinker man hvis ikke der er god oversigt, og ikke man er 100% sikker på man kan undgå at være til ulempe for nogen når man sætter i gang fra "kantstenen" (uanset om der er kantsten eller rabat eller spærrelinie ind til cykelsti etc)

Men tak jeg blev klogere smiley
    Forhåbentlig andre også er blevet det så det måske en dag i fremtiden bliver muligt at give et forståeligt tegn til det når man vil foretage en uvending fra en venstresvingsbane elle vil foretage en standsning i en højresvingsbane smiley

Kommentér på:
bøde

Annonce