Salg af MC, info slutseddel {{forumTopicSubject}}
Goddag
der nu en der har henvendt sig som er seriøs angående købet og derfor vil jeg gerne få lavet en ordenlig slut seddel
med det vejr vi har nu har vi kan han jo ikke rigtig komme ud og prøve køre den.
kan man skrive at den er købt som beset, godkendt den uden prøve kørelse..
vil selvfølgelig gerne lave en fair handel. men vil også gerne have at når den er solgt og taget med så er handlen afsluttet.
hvad med angående omregistrering
skriver jeg det i slut rapporten at han skal gøre det?
og så ringer til forsikrings selskabet og melder at den nu er solgt?
eller
piller jeg selv nummer pladen af og aflevere
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Den har også en afkrydser for MC-prøvekørt eller ej
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 218
Motorcyklen sælges som prøvet og beset uden reklamationsret
der kan jeg jo ikke sætte x i prøvet og beset når det kun er beset..
eller kan vi hvis han går med til det?
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
måske du kunne..
sætte en streg over prøvet..
tænker jeg.
mvh
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Omregistrer på nettet med nemid med det samme og så er det også overstået - på den måde får din forsikring automatisk besked og du har dit på det tørre.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Men jo mere køber undersøger cyklen inden køb - fx ved at prøvekøre den - jo mindre kan køber komme og slå dig oveni hovedet med senere.
Du kan derfor eventuelt opfordre køber til at prøvekøre cyklen (og skrive det i slutsedlen). Uanset om køber så prøvekører cyklen, vil han ikke bagefter kunne kræve penge tilbage pga. fejl, han ville have opdaget HVIS han havde prøvekørt den.
FDMs slutseddel er god, netop fordi den kommer omkring alle punkter, men I kan frit aftale, hvad I vil - dvs. du kan godt skrive et ekstra punkt på eller strege i slutsedlen.
Du bør i så fald få køber til at underskrive ud for overstregningen - så han ikke kommer og siger, at det er noget, du har lavet bagefter.
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
men
hvordan skulle han kunne lave det om på hans slutseddel ..bagefter ...
mvh
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Hvis jeg ikke husker meget galt, kan man afkrydse ja/nej ved prøvekørsel.
aug 2005
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 178
Da jeg købte min nuværende cykel hørte jeg også kun motoren og da alle service var overholdt var det fint med mig.
Jeg lavede derudover min personlige vurdering af sælger og da jeg syntes han virkede fair, så handlede jeg.
Vi omregistrerede cyklen med det samme. På den måde er køber også sikker på det er gjort!
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
Har handlet fire motorcykler herinde, så det virker for mig.
jun 2008
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 15 Emner: 24 Svar: 266
Her kan du vælge "Prøvekørt: Ja / Nej" og når du har sagt "Nej" i det punkt burde der ikke være uoverensstemmelser ved at vælge "Ja" i "Motorcyklen sælges som prøvet og beset uden reklamationsret". Alternativt, som der er nævnt, steg "prøvet og" ud sp den kun er solgt som beset
aug 2005
FDM sedlen er bare god, i det den sikrer at man tager stilling til en række punkter-både som køber og sælger.
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 697
man kan nemt skræmme "kunderne" til at handle i de i fårvejen pressede forhandlere ,der giver udstyr/rabat/billige renter og forsikringer garanti og reklamationsret.
hvad ville man selv ,hvis man stod som køber.
vær glad ,hvis du for solg din buell, det er ikke den nemmeste vare pt.
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
aug 2005
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 121 Svar: 218
tak for alle svarene...
har bare hørt mange historie om folk kontakter folk bagefter for at klage over noget.. og der vil jeg gerne have det fastlagt fra starten så der ikke er noget..
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Man kan ikke blive draget til ansvar for fejl man ikke er bekendt med - og hvis sælger ikke ligefrem er uddannet mekaniker, så er det for alvor svært at komme efter en sælger
Udelader sælger at oplyse om kendte fejl er det naturligvis en anden sag, men så prøver man jo også at tage røven på folk!!!!
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
http://www.bilpriser.dk/guide.do?guideid=80
aug 2005
De skal forhåbentlig aldrig frem, men opstår der senere tvivl, er det dem man fastholder konditioner på!
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.332
hvis i omregistrer på nettet (skat) skal både køber og sælger have nem id ved hånden, hvis han ikke har det med, vil jeg råde dig til at tage nr plade af......
Solgte en mc i efteråret på en uge, som jeg havde taget i bytte, som jeg så ikke nåede at omregistrer og som jeg aftalte med køber at ha kunne beholde pladen og omregistrer, og efter et stykke tid kom ham jeg fik mc'en fra så og sagde at han havde fået en henvendelse fra skat og skulle aflevere pladen,,,,,
nu gik der yderligere 1,5 md inden jeg så fik fat i køberen igen og han fik omrigisteret, men i mellemtiden gik jeg og var nervøs for om han havde lavet numre (tanket benzin o.s.v) og alt besværet med at finde ham, men jeg har ikke hørt mere fra nogen, så alt er nok iorden nu.....
Så omrigistrere med det samme eller behold pladen, aftal det med ham på forhånd inden han kommer og køber. Vh
Salg af MC, info slutseddel