Dansk og tysk model? Dansk og tysk model?
Godeftermiddag
Nogen der er godt inde i reglerne vedrørene syn af tyske motorcykler?
Hvis en motorcykel er lavet i en model, som er marginalt anderledes end den danske model i Danmark fra samme årgang, hvordan er reglerne så?
I mit tilfælde så er det tale om en SR500 fra 78, som i Danmark kun blev solgt med egerfælge, men i Tyskland også blev solgt med stjernefælge.
Nu står jeg så og overvejer at købe en SR500 fra Tyskland, som oprindeligt havde stjernefælge, men som senere fik monteret egerfælge(originale SR500 egerfælge).
Spørgsmålet er som om en synshal vil være ligeglade med om den har egerfælge eller stjernefælge, da motorcyklen er lavet i både egerfælge og stjernefælge modeller. Eller vil de kræve at den er identisk med den tyske stjernefælgemodel. Eller vil de kræve at den er identisk med den danske egerfælge model?
Eller er de ligeglade? Husk på at det er en veteran, så den skal være så original som muligt.
Håber det var ti lat forstå
/Mürer
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 394
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Det er såmænd heller ikke så meget selve synet jeg er nervøs for. Det er mere skat, som jo kræver afgift af maskinen, hvis den ikke er i original stand(så den kan godkendes som veteran)
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 23 Svar: 1.421
Uddrag fra Skad.dk hjemmeside
Vigtigt at vide omkring konstruktive ændringer og krav om syn konstruktive dele skal være godkendt af f.eks. TÜV eller andre anerkendte prøvningslaboratorier til netop din motorcykelmodel!
Ved ikke konstruktive ændringer er der ikke krav om godkendelse eller syn. Vær dog opmærksom på skatteregler.
.
Udskiftning af forhjul er ikke en konstruktiv ændring såfremt man anvender samme størrelse. Anden størrelse (omfang ændres med mere end 5 % op/ned, og ændret breddeforhold for/bag) kræve syn og dokumentation iht. 8.002.003 (1) og (2).
okt 2010
Det er mere et spørgsmål om hvorvidt SKAT forlanger at motorcyklen er har den type fælge, som den er født med, monteret for at motorcyklen kan indregistreres som veteran?
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.941
okt 2010
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
det er kun hder som skal til skattevæsnet og de tager et fotoi fra nettet og ser hvad som ikke er orginal.
jeg har lige fået en tysk sr500 til at køre for en makker årgang 1982-der er også egerhjul på.der skal trampes noget i kicken for at den starter.ham der har den kan ikke starte den så den blir nok opgivet engang her i foråret-
mvh kk
apr 2006
http://www.youtube.com/watch?v=5yc26Pu6HM0
Og mange andre steder på YouTube.
okt 2010
Og det har jo bestemt også sin charme at der skal lidt mere til end bare at trykke på en knap og lade en elmotor klare resten
apr 2006
Dansk og tysk model?