Der var engang hvor farfar kørte til Afrika på MC {{forumTopicSubject}}
Har en ide om at køre en vild tur i sommerferien.
Ideen er at komme TIL afrika på MC fra københavn
København - Tarifa - Tangier - Tunis - Palermo - København.
Har 3-4 uger jeg kan bruge på turen.
Ligeglad med hvor jeg sover, har telt med kan det bruges bliver det brugt - ellers små B&B og hoteller undervejs. men det ikke det vigtige!
Mit spørgsmål er: Hvordan er "risikoen" at køre i Afrika.
Bør man revidere planen så det bliver Tarifa - Tangier - Tarifa igen og så køre via Barcelona, Østrig Tjekkiet hjem igen.
Så nøjes med 2-3 overnatninger i Tangier som er en forholdsvis sikker by for en rig europæer i forhold til "bushen" mellem Tangier og Tunis, der er jo mange små provinsbyer fyldt med fattige kriminelle folk.
Havde tænkt mig at køre Alene i mit eget tempo.
Burde kunne klare turen på 3 uger med 4 timer om dagen på MCén.
Gode tips&råd og tanker skal være hjertelig velkommen. men jeg SKAL til Afrika...
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Umiddelbart er det ikke et sted jeg ville være bekymret for at køre rundt alene på MC, "stemningen" er dog heller ikke ligeså rar som den er i Asien, og man vil forsøge at blive hustlet HVER dag MANGE gange om dagen.. men synes ikke det virker som om de døjer med decideret kriminalitet..
Jeg ville dog ikke sove i telt på en rasteplads, men det ville jeg nok heller ikke i Europa
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 32
apr 2009
Der vil jeg foreslå du finder et hotel.. det er ret billigt dernede..
Når det er sagt så synes jeg Tunesien er ret spændende, og har nogle flotte byer (gamle bydele).
Men det er bestemt ikke et sted hvor jeg ville køre MC, vejene er ok, men ikke spændende overhovedet.
Jeg ville opfordre dig til at kigge på Marokko i stedet for. Tæt på Marrakesh er der et område der hedder Tizi N'Tichka, stedet byder på nogle af de fedeste veje i Afrika, eller måske i hele verden.
https://www.google.dk/search?q=Tizi+N'Tichka&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JH3WUsPmDYbB7AbFmIEY&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1507&bih=821
apr 2009
www.youtube.com/watch?v=D8JTVOdfzIk
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.934
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 846
Tjeck lige situationen omkring grænseovergange og hvor fredeligt der er, de har for nyligt haft noget døje med skidte fyre i grænseområdet op mod algeriet...
mvh en udstationeret
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 71 Svar: 494
Marokko er fuld af hustlere, specielt i Marrakesh, men jeg ville ikke have noget imod at tage til Marokko igen. Bo på hoteller/hostels. Betal en for at holde øje med cyklen.
Sørg for at have papirer i orden. Du bliver stoppet konstant og tjekket. Det gjorde jeg ihvertfald både i Tunesien og i Marokko. Atlasbjergene i Marokko er fantastisk smukke, og vejene er rimelig gode.
Jeg har et par billeder fra Marokko på , hvis du vil se:
https://plus.google.com/photos/107657315934237355495/albums/5282927962978778721
Det lyder som en fantastisk idé.
God tur
apr 2009
Vidste jeg skulle vælge Marokko fremfor Tunesien
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 71 Svar: 494
Ja, der er mange fine steder i Marokko.
Jeg ved, at der er flere selskaber, der lejer KTM'er ud, så man kan prøve kræfter med Sahara på 2 hjul. Som du kan se på billederne, var jeg dog kun i Sahara på 4 ben (Kamel)
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 32
Tusinde tak for de mange reaktioner - jeg er i den grad blevet inspireret - tror det ender med at blive i Marokko og tage ned til Tizi området og køre der.
apr 2009
Der var engang hvor farfar kørte til Afrika på MC