1.913 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Der var engang hvor farfar kørte til Afrika på MC Der var engang hvor farfar kørte til Afrika på MC

Har en ide om at køre en vild tur i sommerferien.
Ideen er at komme TIL afrika på MC fra københavn

København - Tarifa - Tangier - Tunis - Palermo - København.

Har 3-4 uger jeg kan bruge på turen.

Ligeglad med hvor jeg sover, har telt med kan det bruges bliver det brugt - ellers små B&B og hoteller undervejs. men det ikke det vigtige!

Mit spørgsmål er: Hvordan er "risikoen" at køre i Afrika.

Bør man revidere planen så det bliver Tarifa - Tangier - Tarifa igen og så køre via Barcelona, Østrig Tjekkiet hjem igen.

Så nøjes med 2-3 overnatninger i Tangier som er en forholdsvis sikker by for en rig europæer i forhold til "bushen" mellem Tangier og Tunis, der er jo mange små provinsbyer fyldt med fattige kriminelle folk.

Havde tænkt mig at køre Alene i mit eget tempo.
Burde kunne klare turen på 3 uger med 4 timer om dagen på MCén.

Gode tips&råd og tanker skal være hjertelig velkommen. men jeg SKAL til Afrika... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Der var engang hvor farfar kørte til Afrika på MC
  • #1   15. jan 2014 Jeg har lige været i Tunesien og køre i bil rundt omkring ved østkysten.

Umiddelbart er det ikke et sted jeg ville være bekymret for at køre rundt alene på MC, "stemningen" er dog heller ikke ligeså rar som den er i Asien, og man vil forsøge at blive hustlet HVER dag MANGE gange om dagen.. men synes ikke det virker som om de døjer med decideret kriminalitet..

Jeg ville dog ikke sove i telt på en rasteplads, men det ville jeg nok heller ikke i Europa smiley

• #2   15. jan 2014 Tænkte nu ikke på tilfældige rastepladser, men mere campingpladser som jeg falder over undervejs. smiley

• #3   15. jan 2014 Nej det forstod jeg godt, men hvad er din plan i Tunesien ?

Der vil jeg foreslå du finder et hotel.. det er ret billigt dernede..

Når det er sagt så synes jeg Tunesien er ret spændende, og har nogle flotte byer (gamle bydele).

Men det er bestemt ikke et sted hvor jeg ville køre MC, vejene er ok, men ikke spændende overhovedet.

Jeg ville opfordre dig til at kigge på Marokko i stedet for. Tæt på Marrakesh er der et område der hedder Tizi N'Tichka, stedet byder på nogle af de fedeste veje i Afrika, eller måske i hele verden.

https://www.google.dk/search?q=Tizi+N'Tichka&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JH3WUsPmDYbB7AbFmIEY&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1507&bih=821

• #4   15. jan 2014
    www.youtube.com/watch?v=D8JTVOdfzIk

• #5   15. jan 2014 Surt at sidde på en 1200GS sådan et sted

• #7   15. jan 2014 de få rigtigt spændende veje i tunesien er nede syd på, i den del af atlas bjergene som løber ind i tunesien... ville ikke være bange for at køre hernede alene på mc, men ville overnatte på hotel da det er billigt og samtidig tror jeg du vil få meget svært ved at finde campingpladser hernede...jeg har ikke set nogen officielle endnu...
    Tjeck lige situationen omkring grænseovergange og hvor fredeligt der er, de har for nyligt haft noget døje med skidte fyre i grænseområdet op mod algeriet...
    mvh en udstationeret

• #8   15. jan 2014 Jeg ville klart vælge Marokko fremfor Tunesien. Jeg lejede en bil i 2012 og kørte 2200 km rundt i Tunesien, og fik set det gamle Karthago og de andre Unesco sites de har, men det er ikke et rart sted at køre rundt. De er meget ugæstfri - specielt i den sydlige del. Man føler sig ikke velkommen.

Marokko er fuld af hustlere, specielt i Marrakesh, men jeg ville ikke have noget imod at tage til Marokko igen. Bo på hoteller/hostels. Betal en for at holde øje med cyklen.
    Sørg for at have papirer i orden. Du bliver stoppet konstant og tjekket. Det gjorde jeg ihvertfald både i Tunesien og i Marokko. Atlasbjergene i Marokko er fantastisk smukke, og vejene er rimelig gode.

Jeg har et par billeder fra Marokko på , hvis du vil se:

https://plus.google.com/photos/107657315934237355495/albums/5282927962978778721

Det lyder som en fantastisk idé.

God tur

• #9   16. jan 2014 Alt for fede billeder Michael.

Vidste jeg skulle vælge Marokko fremfor Tunesien

• #10   16. jan 2014 Tak Mirza.

Ja, der er mange fine steder i Marokko.

Jeg ved, at der er flere selskaber, der lejer KTM'er ud, så man kan prøve kræfter med Sahara på 2 hjul. Som du kan se på billederne, var jeg dog kun i Sahara på 4 ben (Kamel) smiley

• #11   17. jan 2014 Kære Alle.

Tusinde tak for de mange reaktioner - jeg er i den grad blevet inspireret - tror det ender med at blive i Marokko og tage ned til Tizi området og køre der.

smiley

• #12   17. jan 2014 nice smiley ! gad satme også godt afsted, har bare ikke den rette mc til opgaven lige pt..

Kommentér på:
Der var engang hvor farfar kørte til Afrika på MC

Annonce