{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.155 visninger | Oprettet:

Er den MC "kun" legetøj? {{forumTopicSubject}}

Hvor mange her, kører på deres mc dagligt hele året og er ikke bange for, at deres maskine, bliver lidt rusten og beskidt?

Med begrænset budget og valget mellem bus eller den to-hjulet, så tager jeg ind i mellem Viragoen, også selvom den i forvejen har rust og bare generel patina. Selvom vejret ofte er "dårligt" i denne tid, har jeg alligevel nødt friheden og fornemmelsen, på min lille 535er (på nær den dag, det var orkan, det var ikke sjovt!!)

Mange med cruisere, viser sig ikke på vejen, med mindre det er høj sol og ingen udsigt til regn, en hel uge frem. Lidt ensomt for "the filthy few", som gerne kører i "lortevejr"

Nå men god jul anyway:-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er den MC "kun" legetøj?
  • #1   17. dec 2013 Mine er kun lejetøj har ellers bil og firma bil til det daglige...

• #3   17. dec 2013 Godt spørgsmål! Min xt350 er ren legetøj, men den tåler gerne at blive beskidt smiley Det betyder så også at den sagtens kan bruges til/fra skole og arbejde

• #4   17. dec 2013 KUN legetøj

• #5   17. dec 2013 Har brugt en zxr 400 fra marts, til sidst på året sidste år, og syntes bestemt ikke det var galt, måske lige når man skulle handle men så var det bare på med rygsæk, det værste er næsten og skulle have hjælmen med rundt! smiley

• #6   17. dec 2013 Så hvis man kører dagligt på sin mc, bare ikke i de tre vinter måneder, så er det legetøj... ?

• #7   17. dec 2013 Min er "kun" legetøj, men må køre hele året smiley

• #8   17. dec 2013 Mine er principielt også bare legetøj, da jeg faktisk har en bil også.

Imidlertid synes jeg det legetøj er en del for dyrt til IKKE at lege med det:-)

• #9   17. dec 2013 Jeg ser forresten næsten dagligt en cruiser ved haderslev. Typisk kl 06,45

• #10   17. dec 2013 Jeg kører hver dag til/fra job fra 1.mar - 1.Dec hvis der ikke er sne eller islag.
    Vi har også en bil, men den skal konen bruge, så jeg hutler mig igennem med lidt kørselsordninger frra dec-feb.

• #11   17. dec 2013 Jeg vil da også slå en ting helt fast, og det er. At hvis jeg havde en bil til rådighed, så tog jeg helt sikkert den i den trælse sæson. Men ok, bussen er sgu ganske ok og så holder mcen måske også en dag mere, i den anden ende og DET vil jeg gerne smiley

• #12   17. dec 2013 Jeg betragter min mc som et køretøj fra1/3-1/12, men er så heldig at kunne tage bilen på job hvis vejret driller. Dovenskab måske, men at starte sin mc for køre 17 km i kulde og mørke( har natarbejde) , ellers tak. Så måske alligevel mere legetøj end køretøj? smiley

• #13   17. dec 2013 Ja forskellen på mænd og drenge, er jo som bekendt, bare PRISEN, på deres legetøj:-) Og fred være med det! Det er da kun manglen på penge der adskiller mig mellem Ducati og en gammel Virago 535 smiley :-) smiley

• #15   17. dec 2013 Gider ikke fryse, og der er alt alt for meget rengøring

• #16   17. dec 2013 Da min står uden rust, er jeg ej heller interesseret i at få skabt rust, så min kører kun når vejret er godt. Forsøger at holde mig til princippet om 'kun' at køre mellem 1/3 og 1/12. Dog ender jeg nok med at finde den frem lidt før 1. Marts 2014, hvis vejret tillader det. Da jeg alligevel har helårsforsikring, burde det ikke være et problem.

Altså bruger jeg min som transportmiddel, da offentlig transport er noget værre gøgl i mit område. Har 25 minutter til skole på MC, og 1 time ved offentlig transport, på en god dag. Ellers kan der godt gå 2 timer hvis der både er forsinkelser og aflysninger og what not..

• #17   17. dec 2013 Jeg har heldigvis 2. En til sommerbrug og en til vinterbrug og kører derfor hver dag til og fra arbejde. Ingen af dem betragter jeg som legetøj. Sommercyklen bliver i stor stil brugt til hjælp ved cykelløb og til ferieture.

• #18   17. dec 2013 Jeg ser ingen fornøjelse i at køre mc i "møgvejr"....
    Men hvis vejret tillader det bruger jeg dem gerne til transport fra April til Oktober.

• #19   17. dec 2013 Jeg kører i alt slags vejr da jeg har min som pendler maskine. Regn osv. er jeg ligeglad med, men salt vil jeg ikke udsætte min MC for. Derfor har jeg ingen vinter forsikring. Det hænger også sammen med at jeg sjældent vasker min MC da jeg bor på 2nd sal og ikke har adgang til vaske faciliteter.

Salt + MC + Sjælden vask = dårlig kombo.

• #20   17. dec 2013 Min tidligere maskine blev kørt i alt slags vejr. Min nye har ikke været ude i dårligt vejr endnu, men mon ikke den kommer det i løbet af næste sæson. En MC er vel lavet til at blive brugt... Hvis jeg vil have en pyntegenstand kan jeg finde dem meget billigere smiley

• #21   17. dec 2013 Min er kun legetøj, smiley

• #22   17. dec 2013 På dage hvor vejret er godt, så er min MC et transportmiddel.
    På de dage jeg har god tid, der er den et stykke legetøj.

• #23   17. dec 2013 Har 1 til sommerkørsel og 1 til helårskørsel (primært til af fra arbejde, 2x10 km). Som "vinteren" er lige nu, kan man sagtens køre. Salt vaskes af et par gange om ugen med vand og børste smiley

• #24   17. dec 2013 Legetøj. Undgår meget gerne regn, og hvis du ser min mc mens der er salt på vejen, så er det fordi den er blevet stjålet...

• #25   17. dec 2013 Har kun baneracer, så det må blive udelukkende legetøj smiley

• #26   17. dec 2013 Kun legetøj, men har jeg lyst til at lege er jeg ligeglad med vejret, tænker ikke på om mc'en tager skade, det er livet for kort til.
    Siger heller ikke nej til en trackday bare fordi der kun er ansvar på raceren, og lader ikke være med at give gas når jeg er der smiley

Den nye atv bliver også fyret af i den tætte skov. Selv om det giver nogle skrammer..

Det skal bruges smiley

• #27   17. dec 2013 Min er hverdags køretøj, dog ikke i vintersæson fra 1./12. -28./02.... Her har jeg en gammel rasselkasse med et halv år til syn og så snart vejret tillader det igen til forår, bliver den startet op...

• #28   17. dec 2013 Legetøj meeeen sidste tur var i søndags i støvregn, men pyt en ordentlig omgang med vand og sæbe retter op på snavset. Både mand og maskine er testet i alt dansk vejr, dog minus sne og salt der går grænsen. Er rejsedemontør med firmabil og ca 150 udedage så desværre er det tit kun i weekenden legetøjet luftes.
    Bruges tit som køretøj 2 i weekenden med det blonde afkom som tilbehør.

• #29   17. dec 2013 100% Legetøj. Og noget sjovt af slagsen.

• #30   17. dec 2013 Køretøjet, det jeg er kendt for i min omgangskreds, jeg syntes mere det er en stor del af min livsstil, en ting jeg er stolt af, også når jeg går med fuldt udstyr i 30 graders varme! smiley

• #31   17. dec 2013 Indtil for ikke så mange år siden havde jeg 'Kun' MC.
    Da jeg fik 155 km. på arbejde, løb jeg lidt sur i det over nogle år. Nogle vinterdage med glatte veje osv, så er der langt fra Esbjerg til Viborg!

Nu har jeg bil, bruger toget til arbejde, og tager motorcyklen til stationen (En BMW K75RT af absolut ældre dato).

Så, de fleste km. er rent legetøj.
    Men, til og fra arbejde er også en del af hverdagen.

Og i morgen går det igen til Bramming, på toget og til København.
    Hjem igen torsdag aften.

mvh

Edvard

• #32   17. dec 2013 Udelukkende legetøj!

Dog har jeg også, da jeg var i midt-tyverne, haft flere år udelukkende med MC.
    På daværende tidspunkt fungerede dette helt fint, men det er ikke noget jeg ville gøre den dag i dag. MC er legetøj! smiley

• #33   17. dec 2013 Min er transport og legetøj smiley den ska os ud i regnvejr men den kommer ind igen når der er varsel om salt nu den li er blevet gjort fri for rust smiley

• #34   17. dec 2013 sjovt og billigt transportmiddel. får lov til at prøve stort set alt slags vejr, og det bærer maskinen også præg af efterhånden. den er ikke noget glansbilled men den bare køre og køre. den bliver også snart "ny" igen da spedu snart går i 0 igen. smiley dog bruger jeg den ikke om vinteren blandt andet pga kombinationen af sjælden vask og salt er rigtig rigtig skidt som en anden også nævner. smiley bor også i lejlighed uden vaske faciliteter.

• #35   17. dec 2013 JaJa, salt i sig selv er jo ikke noget problem, men kombinationen af ingen eller sjælden vask er sgu skidt

• #36   17. dec 2013 De første 12 år, kørte jeg mc året rundt, Kawasaki Z1000, Suzuki An125, Aprilia 250 leonardo og Suzuki AN400 til vinter, samt div til sommer kørsel. Men så skiftede jeg arbejde, og købte hus. Så blev vinter mc solgt, da den ikke dur til, at trække stor trailer fra byggemarked smiley
    Nu har jeg kun veteran mc, til hygge kørsel. og en gammel yamaha til, at rode med smiley

• #37   17. dec 2013 Mine er squ kun legetøj, og bliver luftet når der ikke er for glat - jeg lejer så også hver gang jeg skal nogle steder, meget sjovere end at gå smiley

• #39   18. dec 2013 Jeg havde engang en cbr 600rr 05 som jeg kørte hele året på i frost og regn osv..endda med salt på vejene. Godt med wd40 på skjolde og div steder, så ruster det ik smiley Nåede at køre 14000 km på et år smiley Så op på hesten og frys bollerne til is smiley

OG den fik dog også en vask næsten hver dag på shell tanken med spuleren med en god afstand og lidt autoshampoo smiley

• #40   18. dec 2013 min er kun legetøj, men jeg kørte da 35 km i går d. 17 december. dejlig frisk tur 8-D

• #41   18. dec 2013 god pointe søren

for mit vedkommende er den "degraderet" til legetøj

kørte selv 60km om dagen i al slags vejr , indtil jeg fik job i cykelafstand , samt bekvemligheder som kørekort til bil og en gammel bør at fragte mig frem og tilbage smiley

• #42   18. dec 2013 Kommer til at kører fast på min MC når jeg får en. Og som jeg lærte da jeg voksede op.... der findes ikke dårligt vejr, kun forkert påklædning og har været ude og kører i regn og blæst til køretimer og det generede mig ikke det mindste.

• #43   18. dec 2013 30 km i snestorm er heller ikke noget problem på knoldraceren med grove dæk , men isslag på noget med 2 hjul er ikke for svage sjæle , eller rimtåge med morgensol , øvda havde nær "købt" et byskilt engang jeg lige ville over Nyk. F på vej hjem fra job en morgen , alt var hvidt

• #44   18. dec 2013 Vil faktisk heller være på to hjul med isslag i byen hvor der bliver kørt <30km/t grundet vejr, for der falder man i det mindste bare og stopper forholdsvist hurtigt. det er noget andet at side i en 2 ton tung gammel volvo, som man ikke kan styre, og brase ind i alt og ødelægge andres ting, og skade andre.

• #45   18. dec 2013 Min er Garage Pynt! smiley

• #46   18. dec 2013 De skønneste MC-ture har man om morgenen i februar, når himlen er blå, der er bar frost med masser af rim på marker og træer og solen så står op!!!!

Så mærker man lys, dufte, kulde himmel og jord i en fantastisk pærevælling - ufatteligt smukt.

Man skal dog ikke køre mere end en times tid, for så bliver det sgu koldt!!!!

• #47   18. dec 2013 Dingle, isslag på 4 hjul er da heller ikke særligt sjovt.

• #48   18. dec 2013 Danger Dane

sikkert ikke , men har kun prøvet på 2 hjul , det kan ikke anbefales smiley

• #49   18. dec 2013 Der er 4 hjul på min atv.....og isslag er hammer sjov på den...drifting like a maniac smiley

• #50   18. dec 2013 Brian, det er da også sjovt hvis at man er med på at lege. Men hvis at man ikke er et legebarn etc så er det sqi ikke lige sjovt smiley

• #51   19. dec 2013 Jeg køre gerne fra Påske til den første nattefrost sætter ind og det er i alt slags vejr.

Det bliver nemt til 18-20.000 km pr sæson som er på 8-9 måneder.

Den skal trille så mange kilometer som muligt så det er min 2. bil. Bilen bliver kun brugt til af fragte familien rundt i og mig selv når der er sne.

Jeg her knap 60 km. hver vej til og fra arbejde..

• #52   19. dec 2013 #50.

Hvis man ikke er et legebarn så har man ikke en profil på MCG smiley

• #53   19. dec 2013 Jeg er også afsted, på de 2 hjul i dag, da jeg ikke nåede bussen. Her i syden er det gråt i gråt og det regner. Men hvad gør det, når man kører MORFAR STYLE:-)

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10
    #54   19. dec 2013 Du er ikke den eneste, der kører året rundt. Jeg har den opfattelse, at når jeg har så dyr en maskine, hvorfor skal der så være så stor forskel på, hvordan man behandler bilen - og hvordan man behandler motorcyklen. Jeg vasker den ofte. Kører - bare der ikke er frost. Til gengæld har jeg godt motorcykeltøj fra Stadler og et par gode varme handsker. Deler garage med to, som jeg faktisk ikke har set køre i et år. Så synes jeg det er totalt spild af penge at have en motorcykel..

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    dec 2013

#55   19. dec 2013 Se forresten mine videoer om mine motorcykelture (senest til Balkan) - samt tips og trics til motorcyklister.. http://www.gomc.dk

• Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #56   20. dec 2013 Vi har jo alle vores måde at have mc på, jeg er 57 år, fik min første mc da jeg var 17 år (jo jo den er god nok 17 år) så jeg har kørt et par kilometer siden, jeg køre kun for sjov, og kun når det er godt vejr, ingen af mine mc`er bliver luftet i "dårlig" vejr, men har da stor respekt for dem, der køre hele året, det er bare ikke mig, der er hyggeligere inde i min bil med fuld fart på varmen.

• #57   20. dec 2013 Har kun baneracer, så det må blive udelukkende et arbejds-redskab....!

HRC, Yamaha racing og TEN Kate osv.... har bare glemt at betale min løn i årevis.

Arh pis jeg har ikke kørt en meter i år smiley så det er en pyntegenstand

• Hans M
    Hans M Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Svar: 5
    #58   20. dec 2013 Har en Honda nc700xad 2013 - kører hele året - undtagen når det er glat.
    Og en Honda ST1100 Pan European fra 1995 - kører hele året - undtagen når det er glat.
    Bruger en taxa som alternativ transport.
    MC'erne får det glatte lag "udvendig vinyl makeup" et par gange i løbet af vinteren det holder saltet væk - ingen rust eller saltpletter.
    Kører mellem 25 og 30.000 km hvert år...
    Ingen pyntegenstande her - brugskøretøj
    hVh
    Hans
    Vasker først når forårssæsonen starter.

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 21
    #59   20. dec 2013 Har en BMW k1200gt, årgang 2008.
    Kører hele året, undtagen når det er glat.
    Sovser den ind i AFC50, kønt bliver det ikke, men det beskytter.
    Det eneste som er lidt hærget er boltene på bremseskiven.
    Er nok for nærig med afc50 på bremseskiven smiley

Daglig pendling til og fra arbejde foregår dog oftest på cykel da jeg kun har 4 km til arbejde.

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    dec 2013

#60   21. dec 2013 Hans M. Hvad er "vinyl make-up" og hvorfor vasker du dem ikke fri for salt i løbet af vinteren. Er nysgerrig/ vil gerne lære evt nyt..

• Lars B
    Lars B Tilmeldt:
    dec 2013

#61   21. dec 2013 Erik F: Hvad er "adc50"?

• #62   21. dec 2013 Det der med 'For sjov' kan være svært at sige.
    Har lige været i Esbjerg og hentet forsyninger - Da jeg kom hjem havde jeg kørt 37 km.
    I vindstød af 'Storm' - Så får man lært at køre sidelæns.
    Og det var vældig sjovt...

Undervejs nåede jeg 173.333 km på klokken
    Jeg synes godt nok det er mange km en motorcykel kan køre nu om dage!

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 21
    #63   22. dec 2013 Lars B: AFC-50 er noget rustbeskyttelse som har fået en trofast kunde hos MC'ister, fordi folk generelt er enige om at det er et fremragende produkt.

Jeg har købt mit her: http://www.flightshop.dk/aerosol-p-2436.html

Det er temmeligt dyrt, MEN iflg producenten består det kun af 5% drivmiddel, så man får altså ret meget for pengene.

Google "afc-50 review" for mere info

Kommentér på:
Er den MC "kun" legetøj?

Annonce