{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.962 visninger | Oprettet:

christian o
christian o
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Den første Mc {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg står og skal til at købe min første motorcykel og er meget i tvivl om hvad jeg skal starte på.
Jeg har tænkt på Suzuki gs 500 f og Ninja 250..
Er der nogen der ved noget jeg burde vide eller har andre forslag?
På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den første Mc
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #1   23. maj 2013 Max pris?

Din alder? (Hvilket kørekort?)

Har du styr på forsikring og MC udstyr?

Hvad MC stil er du til?

• #2   23. maj 2013 Vil anbefale dig at købe noget større, nu ved jeg ikke hvilken mc'ist du er, men hvis man har bare lidt benzin i blodet bliver en 500cc kedelig meget hurtig.

• #3   23. maj 2013 Første MC er da så fedt .men hvis du holder dig til Honda vil du ikke blive skuffet,velkommen til MC Verden

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#4   23. maj 2013 Omkring 50000,-
    Har det store kørekort.
    24 år.
    Mht forsikring kommer den til at stå i min far navn.
    Jeg har også tænkt at det bliver kedeligt, men syntes bare folk siger man skal passe på med at starte på f. Eks en 600cc

• #5   23. maj 2013 Hvis du har en smule selvbeherskelde, kan du uden problemer starte på en 1000cc, du styrer selv tempoet smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #6   23. maj 2013 Den med at have den i fars navn er en rigtigt dårlig ide.

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#7   23. maj 2013 Det har du ret i, men tror ikke jeg har behov for en 1000cc.

• #8   23. maj 2013 Kig efter en kawa ER6. Super sjov cykel og mega letkørt

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#9   23. maj 2013 Forsikringen er også kun indtil jeg er færdig med at læse om et år..

• #10   23. maj 2013 Jeg er nystarter og giver 3200 for min bandit 600, ved gf. Få den forsikret i dit eget navn.

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#11   23. maj 2013 Har også fået en pris ved gf på en r6'er til 4000, men nu skal jeg jo lige have er mc først;)

• #12   23. maj 2013 Desuden kan jeg deponere nummerpladen i vinter halvåret, så 1800kr ca.

• #13   23. maj 2013 Rolig nu ,at anbefalle en 1000 cm til en nybegynder ...Comon er det ikke lige for stor en mundfuld ,lad da lige purken prøve kræfter med en Nybegyndermaskine først ,giv dog manden en chance for at prøve om det er noget han vil uden at behøve at brænde en superbike af ,FY altså

• #14   23. maj 2013 Det kommer da 100% an på hvad man er til. Nu er det jo heller ikke en 1000cc racer jeg ville anbefale, der fås mange 1000ccm som er letlørte

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #15   23. maj 2013 Fred være med de motorcyklister, der kører for kræfterne og fartens skyld. Det er sikkert dem, der hver gang anbefaler min. 600cc som første MC. Men jeg må indrømme, at det godt kan virke som om, at man ikke bliver respekteret herinde, hvis man rent faktisk synes, at vi har de rette færdselsregler og fartgrænser i DK, og derfor ikke har brug for 600cc eller mere, og da slet ikke som første MC. Selv en 250cc. babyninja med 33 hk har fartpotentiale som en Golf Gti! Burde det ikke være nok til de fleste? 50 km i byen, 80 på landevej og 110 på motorvej, det kan både Ninja 250cc og GS500 fint klare, og begge kan komme hurtigere derop end stort set alle kvikke biler på vejene... Samtidig er små cykler lette at tumle ved lav fart, nemme at smide rundt med i indkørslen, og tumle i garagen. Livet er andet end kubik og overskridelse af loven..

• #16   23. maj 2013 Jeg startede på min 600 Gsx-R og det fortrød jeg aldrig. Jeg kunne godt styre mig og det har været en god begynder/alm cykel for mig. Andre jeg kender har jeg rådet til det samme, men de har købt en mindre og efter 14 dage fortrudt at de købte en for lille cykel. Som de andre siger, hvis du kan magte opgaven med at tage den med ro, så start på en 600 smiley

• #17   23. maj 2013 Det har de da! Kommer 100% an på hvad man er til smiley

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#18   23. maj 2013 Hvilken 600cc er et "godt valg"

• #19   23. maj 2013 Kan varmt anbefale en Gsx-r 750 srad. =) Fed maskine hurtig maskine men nem at håndtere Køre pisse godt og virker langt fra tung at arbejde med. =) Og køre godt langsomt som hurtigt. Men vigtigst af alt den kan bare bremse. både i for og bag

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#20   23. maj 2013 Har lige været inde og kigge efter srad, gør det noget at de har kørt over 40000km?

• #21   23. maj 2013 Nej slet ikke bare så længe de er velholdt og passet med service. =)

• #22   23. maj 2013 ville tage noget yamse fz eller en kawasaki z750
    de jo behalige med riv i,.

det med om man kan styre en 1000 eller en 500 cc er sku da noget og gøre med hvad man har mellem ørene

jeg tog miin ninja som start maskine den var meget nemmer og mere behalig og køre på end de der klamme skole cykler , du skal jo bare lade være med og flå i gassen som på en yamaha jog så går det galt;)

ang forsikring kan du få den til de priser som du skriver oven over så skal den da ikke i din fars navn,
    i så fald syntes jeg det bedre din far køber den og du så låner den af ham så er alt jo på det rette;)
    dog pas på klausuler i forsikrngen med hensyn til kørsel når du har den alder osv osv og hvor længe du har haft kort ,.

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#23   23. maj 2013 Vil kigge på dem tak smiley
    Jeg mener godt jeg kan styre er 600cc er hvad det måtte være, men ved jeg ikke skal have en 1000cc
    Hvis den sku i fars navn var det kasko den nævnte pris er ansvar og det kommer an på hvilken jeg køber om der skal ansvar eller kasko på..
    Jeg har haft kortet siden jeg var 18 så 6 år, men har kun kørt lidt på lånte cykler..

• #24   23. maj 2013 ja men juridisk så lad din far købe den og så må du låne den så meget du vil;)

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#25   24. maj 2013 Okay tak for rådet, men tror det bliver ansvar så længe prisen ikke bliver for høj..

• #26   24. maj 2013 honda vfr 750 er min første, og ligegyldigt hvordan man vender og drejer det, kan man blive slået til lirekassemand på dem alle, det drejer sig om hvordan man kører, hvilken maskine kørte du på da du tog pappet ??? jeg kørte på ER5 og prøvede også en 250 suzuki, og jeg vidste med det samme at den jeg skulle have skulle min være 600 cm3, og tænk også lidt over hvis du køber brugt, så er det måske bedre at motoren er lidt større, kan bedre tåle mange km, vh

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#27   24. maj 2013 Jeg kørte på er 250cc og en 500cc der var droslet ned.. 500'eren var helt klart bedst at køre på syntes jeg, 250'eren kæmpede lidt mere..

• #28   24. maj 2013 så må du også ha en fornemmelse af hvad der er rigtigt for dig, jeg kommer aldrig over 130 alligevel, men det er dejligt at ha masser af overskud når man skal overhale, prøv evt nogle cykler hos en forhandler under påskud af at ville købe, men pas på du ikke prøver en vildt dyr en, du bare må eje, haha, god vind

• christian o
    christian o Tilmeldt:
    feb 2009

#29   24. maj 2013 Har jeg da selvfølgelig også, men tænkte bare jeg ville være fornuftig, men det kommer nok ikke til at ske;)

• #30   24. maj 2013 Du må ud og prøve noget forskelligt, En Yamaha FZ6(98hk) eller en Suzuki SV650(72HK) syntes jeg er gode bud, og hvis du keder dig er det fordi du kun kører lige ud. CBR600 er generelt alt for dyre, men man kan være heldig. Kommer du op i en R maskine plejer de at koste kassen i forsikring

God Jagt smiley

NB skal det kun være sjov og balade kunne en Motard være sagen. bla KTM laver nogle fede

• #31   24. maj 2013 Prøv at kigge efter en Kawasaki ER6. Lejede en her sidste weekend.. utrolig sjov mc, let kørt og stadig rigtig sporty.

Den vil give dig rigtig mange sjove timer, som begynder smiley Den holder sig også inden for dit budget.

• #32   24. maj 2013 Du må ud og prøve og prøve og prøve... Når du har et budget på 50 kilo er mulighederne mange. Men HUSK nu at sætte penge af til udstyr.

Jeg er selv startet på en Honda VFR 750. Og sådan en kan jeg klart anbefale. Den har et fedt træk, og er hurtig nok til de fleste. Men tager ikke magten fra dig.

Happy hunting smiley

• #33   24. maj 2013 Hvorfor nu alt den kubik forskrækkelse, det er jo ikke en lille pige fra en svagbørns koloni der spørger om råd.
    Det handler jo mere om typen af mc.
    Der findes potente racere på bare 250 ccm som bestemt ikke er egnet for nybegyndere og der findes 1000 ccm som er utrolig let kørt.
    Så prøv noget forskelligt og vælg den der passer dig bedst og lad være med at bekymre dig om ccm.
    Men mit bud, hvis det nu skal bare lidt sjovt, vil da være en Yamaha TRX 850. Den er så let kørt og dejlig enkel at selv jeg, der bestemt vil foretrække en BMW, syntes det er godt.
    Men ud og prøv noget forskelligt.

• #35   24. maj 2013 Som andre skriver, så skal du usd og prøve lidt forskellige knallerter.

Jeg fik min først MC da jeg fyldte 40 - det var en Intruder VS800. En for mig fantastisk start knallert. Den bragte mig mange km rundt i landet, som jeg har nydt meget.
    Jeg har lige skiftet til VL1500 og der er MEGET stor forskel.

Så ud i landet med dig, så du kan prøve lidt forskelligt. Prøv små, prøv store, så du har noget at sammenligne med.

God jagt smiley

• #36   24. maj 2013 Jeg har nu masser af benzin i blodet, men efter 3 år på en 250'er er den da stridig ikke kedelig. Handler nok om hvordan man kører

• #37   26. maj 2013 Stod i samme situation som dig igår, valget gik på en gs 500.. Var ude og prøvede en 750'er også, fantastisk køretøj også, men man skal jo lære og behærske sig, tror jeg ikke jeg ville kunne hvis jeg startede højere oppe.. :o)

Men husk og snakke med forsikringen først, hvis det er eget navn, det kan hurtigt ændre sig når du går op i hk..

• #38   27. maj 2013 Har selv lige købt og læst en masse om det rundt omkring. En Suzuki sv 650 s, en FZ 6 eller CBF 600 som min er gode bud på en begynder MC smiley

Kommentér på:
Den første Mc

Annonce