598 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Forsikring/Kubik. Forsikring/Kubik.

Som mange af jer sikkert ved så har GF en forsikring som jeg selv med mine 660ccm har haft glæde af. Nemlig en ansvarsforsikring til mellem 2200-2400 for MC op til 999 ccm.
Jeg står og gerne vil have forsikret en med 1002 ccm.
Har I andre erfaringer med især GF's velvillighed for at se igennem poterne med 3 ccm?? -Hvis ikke, river jeg sgu alle mine køretøjer væk og finder et andet sted.
Nogen erfaringer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring/Kubik.
  • #1   20. jul 2006 hmmm - det lyder da fedt nok... Hvis de vil gå agurk pga 3 ccm så river jeg da bare alle mine biler og mine MC ere over til et andet selskab. smiley
    Der er så også forskel på at min ville være en 1000 ccm og din vel en 1100ccm. Det er nok i overkanten

• #2   20. jul 2006 Jeg har faktisk tænkt på det samme, da jeg har kig på både cbr1000f (998) og fzr1000 (1002), så kunne godt tænke mig at vide det samme:).

• #3   20. jul 2006 jeg vender retur. Men var så så smart at søge i forum. En vis Johan herinde har åbenbart sit dyr Thunderace var det vist forsikret netop i Odense... Så den går måske nok. Jeg har skrevet til dem hvilken model det er, og så må de så komme med et bud. smiley

• #4   20. jul 2006 Hey Arne hvad skal du nu ud og have????

• #5   21. jul 2006 Jeg har hørt... kun hørt, at hvis der er tale om f.eks. tre kubik, så er det ikke noget problem, bare der står 1000 og ikke 1100 på papirerne.... Det er også der jeg har min cbr 1000f, for jeg har ikke fundet andetsteds, hvor de vil have mig.... smiley Nu fælder jeg jo næsten en tåre.... Gad vide om det er kombinationen af 135Hk og 25 år? Det giver jo 160 til sammen, det er jo et pænt rundt tal! *G*

• #7   21. jul 2006 Og det var lige præcis det jeg ville undgå Drevi. Jeg venter svar på min mail fra GF/Odense og melder så selvfølgelig retur.

Til dig Lasse min fellow SZR mand. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal have. Jeg har stadig min SZR - men må ikke lave den før den har været til endeligt syn og skøn. Den ER vurderet endda to gange - men ak jeg skal da vente på at retten har fastsat sagens gang - før kan jeg ikke få den vurderet endeligt og komme videre i mit MC liv. Men NU snart halvandet år efter synes jeg - jeg har fået nok. Og nu vil jeg ud at bike igen!

Hvad jeg vil have er usikkert. Kigger på forsikringerne først. smiley

• #8   21. jul 2006 Dennis og Søren. Tusinde tak. Det er de ting jeg skal have med i baghånden hvis de skaber sig. Det ER jo en tusinde kubik der er tale om, så har det jo absolut ingen praktisk betydning.

• #10   22. jul 2006 Tak for det Johan.
    Jamen jeg henter den anden på tirsdag. Det fine er at der slet ikke bliver nogle problemer! På typegodkendelsespladen står der nemmerlig 988 ccm. Den er åbenbart anerledes. Så de kan ikke gøre mig en skid! hihi
    Skrev til GF/odense torsdag. Er HELkunde hos dem. Har intet hørt fra dem.
    Har fået tilbud efter 5 min hos Tryg. på 3000/år for ansvar.
    Tror lige jeg hører Lærerstandens om de kan skaffe en bedre pris. Har jo 3 uger til at lave tingene om. smiley

• #12   24. jul 2006 NÅ!
    Jeg har dags dato talt med GF. Jeg blev spurgt om den var lige omkring 1000 kubik og kunne så blot fortælle at andre havde forsikret samme cykel hos netop deres afd. uden problemer. MEN ku så fortælle at på typegodkendelsespladen står der præcist 988 kubik på den cykel jeg skal købe. hehe SÅDAN.

Derfor ingen problemer for mit vedk. Det er åbenbart et problem når man kommer over 999 ccm, meeen hun virkede nu meget flink og jeg får lidt ekstra her og der.
    Får min FZR forsikret for kr 2200/år og falder til omkring kr 1500 næste år. Kasko ville de have ca. 5500 for/år.

Kommentér på:
Forsikring/Kubik.

Annonce