957 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Forsikring! Forsikring!

Har lige modtaget forsikringspapire fra mit selskab...

Men jeg blev da desværre ikke helt tilfreds med hvad jeg så...

Udover at de havde regnet præmien forkert... Så lægger de også noget der hedder statsafgift oven i! Hviilket jeg aldrig har hørt om! Så nu står jeg med en regning på over 8000 kr til en ansvarsforsikring på en 250 kubik! Jeg synes det er langt ude!

Men mit spørgsmål! Hvad faen er statsafgift!? Og hvorfor skal jeg betale det? er det noget man betaler ved alle selskaber?

Hjælp hjælp!

mvh simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring!
  • #1   4. apr 2008 statsafgiften er forresten 2281 kr!

• #2   4. apr 2008 Ring til GF i stedet, vil tro de er noget billigere...

• #3   4. apr 2008 Svaret er: GF-forsikring, hvis du bor uden for Kbh, og IDA-forsikring, hvis du bor inde i Kbh smiley

• #5   4. apr 2008 Har ringet rundt hundrede steder.... GF kræver at jeg lægger mindst tre forsikringer hos dem. Og da det er min første forsikring overhovedt havde jeg ikke så meget at byde ind med.

Tilbudet fra Tryg som jeg har bestilt ved lød oprindeligt på 3200 kr.... Og var det næst billigste af alle dem jeg ringede rundt til.

Selskaberne er meget hårde ved de "unge" for tiden tror jeg.

Men betaler i andre også statsafgift på over 2000 kr ved jeres forsikringer?

• #7   4. apr 2008 Det lyder da mærklig med at GF kræver flere forsikringer... De burde da tage imod nye kunder, for at få fat på dem... Du får jo med garanti brug for flere forsikringer med tiden...

Jeg har aldrig betalt en statsafgift på 2000 for nogen mcforsikring... Giver pt 1500.- for min ged ved GF og det er det....

• #8   4. apr 2008 ....275 kr?!

Venter på min forsikringsmand ringer så han kan få en "skideballe" smiley hehe.

Er statsafgiften varierende fra person til person.?

Det jeg troede afgiften var, var at den var et engangsbeløb for oprettelsen af forsikring? Det er forhåbentligt ikke et årligt beløb, så knækker min økonomi da!

• #9   4. apr 2008 En statsafgift på et par hundrede lyder mere rigtig smiley

• #10   4. apr 2008 Jeg havde ansvarforsikring på min gamle mc ved GF. Det kostede ikke ret meget. Det var den eneste forsikring jeg havde ved GF. Min Kæreste har også hendes ved GF, og det er også den eneste forsikring hun har. Så det lyder da mærkeligt. Prøv dem lige igen.

• #11   4. apr 2008 Rettelse....
    Har fundet det her på nettet, så statsafgiften svinger åbenbart smiley

Statsafgift:
    Når du tegner en bil-, motorcykel- eller knallertforsikring, bliver du opkrævet statsafgift for køretøjet. Denne afgift er inkluderet i selve forsikringspræmien, og er en form for "moms" på din forsikring.

Denne afgift svarer til 30% af selve forsikringspræmien på ansvarsdelen af din bil- og motorcykelforsikring.

• #12   4. apr 2008 Okay Michael.... Der kan man bare se.... Men så har de vist også sat den lige lovligt højt!

Så det er altså en engangsafgift?

Snakkede lige med GF forsikring igen! Jeg skal tegne andre forsikringer! Eller kunne det SLET ikke betale sig.... Tilbudet var på 2700 kr hvis jeg også tegnede en anden forsikring... hmmm
    Kan i godt se de er lidt pebbert?!

• #13   4. apr 2008 Nej det er ikke en engangsafgift, den skal betales sammen med præmien hvert år. Jeg syntes stadig det er et meget dyrt tilbud du har fået, da jeg havde en cykel magen til din ved TRYG i sin tid, gav jeg max et par tusinde for den pr. år. Men tiderne skifter jo...

• #14   4. apr 2008 Jeg forstår det heller ikke Michael.... Når jeg læser på forum synes jeg folk får deres forsikringer til 1500 kr ved lignende mc'er som min og alder!

Jeg føler mig snydt! Men hvad kan man gøre? Jeg må se at blive ældre noget hurtigere.....

Det er ikke sjovt at være ung i dag!

• #15   4. apr 2008 Det vil altid være dyrt de første par år at have forsikret sin ged... Men 2700.- er da en god pris, bare surt at du skal tegne andre forsikringer... Hvis du er studerende kan du tegne en studie forsikring ved dem, det er en kombineret indbo og ulykkesforsikring, den burde ikke være så dyr... og det er en god ide med en ulykkesforsikring...

• #16   4. apr 2008 Simon L: Hiv fat i GF.

Jeg havde min GS500 et år hos TopDK..
    Så da jeg fik min R6 havde jeg 1 års anciennitet og slap med 2200 kr ca. for et års ansvarsforsikring (Helårs even).
    Nu giver jeg lige over 1600 for den samme cykel bare med 2 års anciennitet.
    Og den nye skal jeg give det samme for. smiley

-Lasse!

• #17   4. apr 2008 Alternativ er at den bliver forsikret af en af dine forældre... Det optjener du så bare ingen anciennitet ved... Har du snakket med din lokale GF forsikring, det er dem der tager stilling til det...

• #18   4. apr 2008 DE er godt nok nogle fuskere sådan nogle forsikringsselskaber!

GF tilbud på 2700 er inkl statsafgift! = stor forskel!

Trygs tilbud 3200 eksl. statsafgift!

Nu vil jeg ringe rundt til alle selskaberne igen for at høre om det er med eller uden statsafgift!

Føler det lidt som om at tryg har forsøgt at snyde mig på en eller anden måde! Fuskere!

Det kan jo egentlig bedre betale sig for mig at tegne en ulykkesforsikring oven i hos GF end tryg så!

ARggh! Its a jungle out there!

• #19   4. apr 2008 Gsx-r 250..... fra 90!

• #20   4. apr 2008 GF er ikke helt dumme... Syntes du skal tage den ulykkesforsikring med... Den er sq go at have i rigtig mange tilfælde smiley

God weekend...

• #21   4. apr 2008 jeg har lige tegnet en ansvar hos tryg jeg skulle ikke have andre forsikringer hos dem, han ga mig ennda et par års erfaring hos dem og det er den første mc jeg har på plade. jeg har kørt bil i 3 år og han sagde at jeg var elitebelist næste år hos dem.

• #22   4. apr 2008 Martin IF vil ikke forsikre mig....

Og det er fordi den hedder gsx-r, og jeg kun er 18! smiley

Desværre....

• #23   4. apr 2008 Tryg tog os røven på mig med at give et tilbud, og da regningen kom. var beløbet et helt andet !!!

Dog tog jeg dem lidt på ordet.. men hjalp ikke meget... så jeg betaler 16400 årligt for min med 15000kr kasko !

• #24   4. apr 2008 Inden det bliver til en forbandelse over tryg, så vil jeg da lige vente på deres opkald, kan jo være det hele er en fejl.... Selvom jeg tvivler.

• #25   4. apr 2008 HAHA! Snakkede med fair, deres tilbud, 13800 kr! Det er ikke meget mere end hvad jeg gav for mc'en! smiley

• #26   4. apr 2008 I denne adledning ringede jeg lige og brokkede mig til tryg smiley

DET HJALP !!! 4460kr i kvatalet. 17840 bliver det så... (16400 hvis man betale på en gang)

DOG !!! så er min selvrisiko nu 3700kr... så nu er jeg lidt mere glad

• #28   4. apr 2008 Simon L -> Prøv at ring til GF igen, det eneste de kræver, er at du tegner en ulykkesforsikring ved det samtidig med MC. Og det billigste ulykkesforsikring de har er til små 500 kr, så det synes jeg du skulle gøre..

Så bliver det 3000,- i året ca + du nok har 2 ulykkesforsikringer så smiley

Prøv igen, måske får du fat i en anden, og bare sig at du kan tegne en ulykkesforsikring.

• Petar D
    Petar D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 40
    #29   4. apr 2008 Hej Siimon L, sidste år fik min kæreste sin mc kørekørt og samtidlig sin mc...Virago 535...så kom det sjove med forsikringen... hun ringede til TOP DANMARK 2 gange og fik snakked med 2 forskelige og selvfølgelig fik hun 2 forskelige tilbud hvor prisforskelen var med gode 3000,- og den billigste havde en krav om at hun skulle montere en satelit overvogning... vi bor jo på vesterbro...højeste pris var på ca 11500,-... dyrt...så ringede jeg til samme forsikring smiley selfølgelig 2 gange også :-} første gik ud på at hun skal have en alarm på og den lyd`på 6500,- ...for dyrt igen,syntes jeg det ku blig bedre...TOP DANMARK igen....flink dame, tå alt i betrakning, dvs, vidste sig at nå vi bor på samme adr. har hun ret til at bruge mit ANCIENNITET +20% rabat fordi je er medllem af DANSK TOURING CLUB og ingen krav på alarm eller andrer sjove ting... det er jo heller ikke den mest efter traktet mc hos tyvene.... PRIS knap 2700,- inkl kasko ;-}...pr år...alt i alt, man skal ringe flære gange samme sted eller forskellige steder, hvis du bor sammen med forældrene, så er det mullig at du kan udnytte noget af derres ANCIENNITET hvis du bruger samme forsikring eller hvis du er medllem af et eller anden mc-club som har aftalle med forsikring seskaben...

• #30   4. apr 2008 Har også ringet flere gange til flere steder... Hehe, men de er sku snu nok! De gemmer én i databasen, så når de taster cpr. nummer ind kan de se tidligere tilbud! smiley

Men ja nogen steder går den jo.... Og har storset fået samme pris hele tiden uanset hvor meget jeg forklarede om at den kun prøvede at ligne de store gixxere osv. Og at det er ikke er en rigtig racer bare fordi den hedder R tilsidst. Men de fatter hat de sælgere....

Tror jeg tager den ved GF og laver det nummer som Søren også nævner

• Petar D
    Petar D Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 40
    #31   4. apr 2008 hehehe...ok Simon L,...de fik god nok ikke min cpr. nummer, osv, kun min alder og postnummer ;-} og så spurte jeg om hvilket tilbud de kan give mig i forhold til det...hehe...men bliver jo registrered i computeren først nå man takker ja tilat de sender det skriftlig....hilsen P.D.

Kommentér på:
Forsikring!

Annonce