{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Nr. 2 MC {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Er sku kommet i tvivl om nr. 2 mc..
Har kigget på forskellige mc'ere primært med kardan.
en BMW 65gs (forhenværende militær) 27 hk
Suzuki Kantana 650 gs 68 hk
Yamaha Fj900 98 hk

det skal sige at jeg er en stor dreng (115 kg og næsten 190 cm) så skal have noget der passer i størrelse, samtidig må der gerne være lidt skub i os?
mht. kørekort så er jeg på mellem stadiet (A2) dvs. 48 hk. men har personlig ingen skrupler ved at køre en for stor mc.. og det er vel også mit problem? smiley

hvad siger i? gode eller dårlige ting ved maskinerne?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nr. 2 MC
  • #1   26. sep 2013 Så skal du tage fj900´eren. De andre vil blive for sløve til dig.

• #2   26. sep 2013 Kan ikke svare dig på hvilken mc der er den bedste.

MEN uden at skulle være hellig osv, bliver jeg lige nød til at rette dig.

Ja det er 100% dit problem. Indtil du kører min datter ned og hun er invalid resten af sine dage.. Så er det pludselig ikke kun dit problem så berører det også mange andre. Husk altid på, at det kan gå ud over andre end dig selv. smiley

Mvh Jacob

Ps. kører også for hurtigt, men har et kørekort og en forsikring der passer sammen med cyklen smiley

• #3   26. sep 2013 ja Jacob, det kan man jo sige, men kan køre din datter ned på en scooter med 30 km/t og hun stadig bliver indvalid? så det er jo lidt en dårlig eksempel smiley desuden med større mc. kommer der også større og kraftigere bremser, bedre køre egenskaber smiley og nu gik spørgsmålet jo på hvilken mc smiley

• #4   26. sep 2013 Hvad siger prisen?
    En xtz 750 er da et godt bud... Så kan du stikke af over kantsten/græs og andet smiley

• #5   26. sep 2013 Ja ved godt det var lidt off topic.:)

Tænker nu ikke så meget på farten og dine køre egenskaber. Det jeg vil frem til er at du kører på noget du ikke har kørekort til og derfor dækker forsikringen ikke.
    Det er det samme som du sætter dig bag rattet i en lastbil uden kørekort dertil. Rent juridisk. smiley

• #6   26. sep 2013 Jacob.......Forsikringen dækker altid offeret, men regningen bliver sendt tilbage til ham der kørte ulovlig og så står han med en gæld de færreste kan betale.

• #7   26. sep 2013 Ole. Tak for info smiley så kan jeg jo være ganske rolig.

• #8   26. sep 2013 ja, det er sådan set 100 % et forsikrings spørgsmål og da jeg flere gange har lånt store mc'ere og kørt dem (også uden kørekort), det sammenlagt med flere års knallert kørsel så vil jeg da mene at jeg ikke er farligere end en 50 årig der lige har taget kørekort eller har taget det for mange år siden og først begynder og bruge det nu.
    desuden med min højde og drøjde ville det næsten være farligere at sætte mig på en for lille mc. mht. styreegenskaber osv smiley

Men respektere din måde og se det på Jacob! det skal du ikke være i tvivl om og nej, selvfølgelig er det ikke "okay" at køre på for stor mc. men set på den anden side så er det jo ham med gasrullen i hånden der bestemmer hastigheden smiley

• #9   26. sep 2013 - jalepeños -
    BMW'en skal koste 27.000 (den har gået 15.000 og er fra 1990)
    kantanaen har jeg set til 7500 med 70.000 km (der skal så lige skiftes noget bremse og dæk også skal den synes)
    FJ900 har jeg set til omkring de 30.000 med godt 90.000 på klokken

• #10   26. sep 2013 @ole l
    Der kan ikke kræves regres på ansvarsforsikringen pga. manglende kørekort.

• #11   26. sep 2013 r65gs er en skøn kværn men simpelthen for sløv!
    Hvad med en CX500?

• #12   26. sep 2013 Morten N

Og dem der låner dig den For store MC får også en pæn både hvis du bliver stoppet smiley

• #14   26. sep 2013 Jeppe:

For en time siden saagde du at der ikke kan gøres regres i ansvarssager.

Du er ikke den første der siger sådan og du bliver ikke den sidste, men jeg kender personligt to, der har oplevet det!!!! skadelidte kompenseres altid, men skadevolder er i virkeligheden Free Game i sådan en sitiation. En af mine tidligere genboer og meget gode venner måtte sgu sælge et sommerhus for at hjælpe sin søn, der havde skadet en bygning med en bil - inden han fik kørekort! Og det var efter en retsafgørelse:-)

• #15   26. sep 2013 Jeg ku ellers godt tænke mig en Katana.. ved ikke hvorfor, men syntes bare den er møg fed.. er selv +100kg +190cm..
    Nu ved jeg ikke hvordan du definere ryk i.. min GSXR kan stikke forhjulet i vejret, så der er rigeligt ryk i.. men min XS400 derimod, var også rimelig hurtig.. slet ikke på samme måde, men til bykørsel, er jeg sikker på Gixxer og XS kunne køre lige op, hvis ikke XS ville vinde..

Hvad skal den bruges til ? by ? land ? motorvej ?

• #16   26. sep 2013 hold dig til loven, og køb en maskine der passer til dit kørekort. en
    Katana er da en gammel hugorm, hold dig fra den. kan man ikke finde en bmw med lidt flere hypper??

• dingle b
    dingle b Online Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.649
    #17   26. sep 2013 Knud ? havde han kørt i frostvejr ??

var selv møllen igennem for 20 år siden , der blev lagt vægt på , manglende agtpågivenhed da det var glat nogle steder

• #18   26. sep 2013 @Knud
    Man kan kun kræve regres på ansvarsforsikringen hvis handlingen, altså kørslen, er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.

Der har været noget end det manglende kørekort, der har gjort at der er blevet krævet regres i sagen, du omtaler.

Men uanset hvad, er det dybt åndssvagt i mine øjne at køre uden rette kørekort.

• dingle b
    apr 2010

#19   26. sep 2013 Jeppe A

det kommer helt an på forsikringsselskabets jurist/represæntant i retten

• #21   26. sep 2013 @dingle b
    Egentlig ikke, for loven er helt klar omkring ansvarsforsikringen. Forsikringsselskaberne kan ikke skrive sig ud af lovteksten (færdselsloven par. 108 stk 2) i deres betingelser.

• dingle b
    apr 2010

#22   26. sep 2013 det er muligt , men de gør hvad de kan overfor dem der ikke ved bedre /skal straffes alligevel

• #23   26. sep 2013 til dem der bliver ved med at plapre om kortet: jeg ser det ikke som et problem så længe man holder sig inden for hastighederne og altid viser agtpågivenhed-om mc'en har 200 hk eller 20 hk så forvolder de samme skade ved 80 km/t-desuden bliver kortet opgraderet til et kat. 3 kort til oktober næste år så vi snakker 1 sæson mere "ulovligt"..
    Det er lidt ligesom at køre tunet knallert som jeg tror de fleste har og hvis man er gammel nok til at køre ulovligt er man også gammel nok til at tage følgerne-end of Discussion!

Kører pt. Nimbus til dagligt så skub i for mig er det rigeligt med 60 hk (tror jeg) den skal primært bruges til bykørsel men skal os gerne være en god landevejs rytter smiley

Men når nu BMW'en har de få hypper så er den jo ikke nær så hårdt belastet på krumtap og plejlstænger? men jeg ved det ikke, jeg søger bare noget der kan bære mit korpus smiley

Men CX500 lyder som et godt bud smiley

• #24   27. sep 2013 http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/MC/140619-bmw-r606
    hvad med sådan en her? bmw kører nærmest evigt.

Kommentér på:
Nr. 2 MC

Annonce