{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.041 visninger | Oprettet:

Brug nu hovedet {{forumTopicSubject}}

Hej.
Kom i går kørende på en ikke helt lille bivej, og skulle ud på en større vej.
Fin oversigt !
Ser først til venstre, så til højre, så til venstre igen, og......lige der var de. 2 stk mcister for fuld spade.
Nåede at se den forreste var en Yamaha ( af de sjove).
Det skal nævnes at der på dette sted er 70 km begrænsning, og jeg vil skyde deres hastighed til MINDST det dobbelte.
Jeg er selv mc kører, men kørte her i bil.
Jeg har selv været ude for et færdsels uheld, med en brækket hals og et smadret knæ som resultat, og ved derfor hvad jeg snakker om når jeg siger: Brug nu hovedet, og pas på jer selv!
Hilsen PL

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brug nu hovedet
  • #1   26. aug 2013 Hej Poul.

Findes der sjove Yamaha´er? smiley
    Nu får jeg nok på puklen for den kommentar smiley

Men ja det går pokkers hurtigt når man først får vredet højre hånd lidt for langt sydover.

Men som Poul skriver: Pas på jer selv!!!

/Christian

• #2   27. aug 2013 Det er i hvert fald svært at klandre Fru Hansen for ikke at overholde sin ubetingede vigepligt, hvis man selv kører dobbelt op af tilladt hastighed..

• #3   27. aug 2013 Den dobbelte hastighed i sig selv er ikke så forfærdelig slem (synes jeg) men er den kombineret med et sted hvor sigtbarheden kun er 100meter, så har man et stort problem..

• #4   27. aug 2013 Så en mc der fylder en femtedel af en bil med 160 km/t synes du giver bilister gode muligheder for at bedømme afstand fart osv. Hmm

• #5   27. aug 2013 Ja det vil jeg mene, jeg kan måske ikke se forskel på 80 og 100km/t.. men jeg kan satme godt spotte en MC som kommer med 160km/t på landevejen, og hvis man ikke kan det så kigger man sig ikke godt for eller man er decideret blind..

men kommer den selvsamme MC rundt om en kurve med sigtbarhed på 100meter, mens han tilbagelægger 44m/s (med 160km/t) så skal han ikke regne med at jeg når at se ham før det er for sent..

• #6   27. aug 2013 Den vigtige pointe er: pas på jer SELV.

Uanset hvilken fart man kører med så gå ud fra man bliver overset og kalkuler så risikoen. Jeg tænker der er en stor del af os herinde der ikke kan sige sig fri for at komme forbi en sidevej med lidt for høj fart en gang imellem.

Så pas nu på med at være for hellige smiley

• #7   27. aug 2013 Eller også spotter den gamle dame slet ingenting når du kommer kørende med 160

Kommentér på:
Brug nu hovedet

Annonce