3.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

Bøde for at køre for stor mc? Bøde for at køre for stor mc?

Hej Mc-Galleri!
Ville høre om der er nogle her inde der kunne fortælle mig, hvad bøden ligger på hvis man køre på en for stor mc?

Fx. Jeg er 18 år., og må ikke køre på en mc med mere end,. er det ikke 32 hk?..
Hvad vil bøden så være på hvis jeg køre på en 600cc. 125 hk?

Tak på forhånd!(:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde for at køre for stor mc?
  • #2   15. aug 2013 Hvis du først skal til at begynde på dit kort, så må du kun køre på mc med max 15 HK og max 125 ccm. Så slå du roligt dine tanker ud af hovedet det næste stykke tid.
    Mener bøden starter med kr. 5.000,- og fortsætter opad - hvorefter man konfiskerer kørertøjet tredie gang. - så vidt jeg husker.
    :O/

• #3   15. aug 2013 5000kr hvis du bliver nuppet(det gør man sjælent)

• #4   15. aug 2013 Jeg takker for de hurtige svar!(:
    Jeg skulle bare lige høre om det var maskinen der røg med det samme, eller om det bare var et lille beløb man skulle betale!;)
    Men er det så korrekt forstået, at Første stop= 5000,-
    Og så Tredje stop= Ryger Cyklen.?

• #5   15. aug 2013 fuck de 5000 det er mere når du ryger på røven og forsikring ingenting dækker

• #6   15. aug 2013 Brug nu søgefunktionen, for den ind i !"#¤%&#" da...

• #7   15. aug 2013 Mathias ,; muligt de ikke tjekkede sidst , men sidder der en emsig betjent herinde har du da givet ham alle kortene på hånden nu smiley dit første foto ,i profilen er af din nr plade .

• #8   15. aug 2013 Det har du jo så ret i!(:

• #9   15. aug 2013 J. Rønn : hvad er det for en forsikring du ikke mener dækker ??

• #10   15. aug 2013 Ja en 125 ccm. er ret død at køre, lidt som en knallert.
    Men nyt kørekort + 125 HK. er nok i overkanten for en nybegynder efter min mening.
    Man kan godt leve med en max fart på 120-130 km/t. til at starte med, men en "stor" mc er hurtigere end man kan nå at tænke og jeg synes der lige går noget tid før hjernen kan nå at følge med.
    Nok også det som har gjort at de har endret lovgivningen.
    Fart er dog ikke alt, at køre på snoede veje kan også være en god oplevelse. Over 150 km/t. er det også en kamp at holde sig fast da modvinden bliver ret kraftig.

• #11   15. aug 2013 hvis du køre på en mc hvor du har oplyst den er drossel og den ikke er dette dækker forsikring ikke
    "og du kun har kort et lille"
    (min gør ikke )

• #12   15. aug 2013 J.Rønn ,prøv at søg lidt i forum ,det har været debatteret ganske tit smiley

• #13   15. aug 2013 Tino G. Du har vel ret, men nu er det jo heller ikke ens betydning med at jeg ville køre 200, bare fordi den er stor(:..
    Det var mere for ikke at skulle købe lille mc, også skal den først sælges før man kan få en større når man er så langt..
    Hvis man nu købte 600cc med det samme. Så har man den jo, også må man jo bare holde den tilladte fart(:.

• #14   15. aug 2013 Det er sgu da ikke nok med du holder den tilladte fart, du har slet ikke kørekort til den. du kan da heller ikke sige til hr.betjent, jamen jeg holdte da den tilladte fart jeg ved godt jeg intet kørekort har. men jeg kørte jo pænt? smiley

• #15   15. aug 2013 Du kommer i gabestok på torvet i 14 dage, hvorefter du bliver levende begravet.

nej. mener det er 5000 af de lange, og hvis mcen er forsikret så dækker forsikringen også ( skal de )

men med hendsyn til de der klip, Pas

• #16   15. aug 2013 Forsikringen kan så gå ind og kræve "regras" (tror jeg det hedder) - Altså laver du skade på andre, eller andres ejendom, så betaler forsikringen i første omgang, men kan komme efter dig med regningen bagefter. Det svare til at have været pisse fuld. eller køre uden pap.
    Og f.eks. en smadret lygtepæl kan nemt rende op i 100K -

• #17   15. aug 2013 Rasmus - hvorfor skriver du det?
    Det er tydeligvis ikke noget du har den fjerneste idé om.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119
    #18   15. aug 2013 Kan da godt se dit dilemma, med at købe en lille maskine, og senere købe en stor. Men for fanden da, kør nu på det som du har ret til.
    Svarer jo lidt til at jeg har kørekort til bil, men sætter mig i en 25 meters sættevogn og kører afsted. Det kan man jo heller ikke bare gøre.
    Du sætter ikke bare dit eget liv, men også andres liv på spil. Samt at det også er surt hvis man så endelig bliver nappet.

Gør nu det fornuftige og kør det du har ret til smiley

• #20   16. aug 2013 Så man kan bare køre rundt på hvad man har lyst til, uanset om man har førebevis til køretøjet og lade forsikringen betale for ulykkerne man roder sig ud i ???

• #22   16. aug 2013 007 - principielt ja.
    Men kun for ansvarsforsikringens vedkommende.

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/Generel-diskussion/112585-de_mest_stillede_forsikringsspoergsmaal

Kig under:"At køre galt uden kørekort, eller med lille kort på stor MC"

• #23   16. aug 2013 Hvis du køre en anden ned kan du være ret sikker på at du kommer til at sidde i gæld resten af dit liv.

Så du køre bare der ud af alt det du vil!

en anden gang så brug lige søg.

Weihe: Nej forsikringsselskabet skal nok betale for dig men jeg kan love dig for at de skal nok komme og skrabe de penge ind igen ved dig hvis du køre på noget uden føreret. Det er 100%.

• #24   16. aug 2013 Nikolai - kan du forklare hvorfor du har trang til at udtale dig om noget du ikke har sat dig ind i?

Og så belærer du trådstarter om at bruge søgefunktionen, hvilket du tydeligvis ikke selv har gjort.

Der er mange sjove mennesker her på siden.
    De gætter på hvordan tingene hænger sammen, - så formulerer de deres gæt på en måde, så det lyder som en kendsgerning, hvorefter de føler sig kaldet til at oplyse offentligheden.

Det er ikke så lidt vrøvl, der bliver camoufleret som seriøs snak.

• #25   16. aug 2013 Nikolai du tager fejl..

• #26   16. aug 2013 Ok så siger vi det.. Mario J du fyre den bare af smiley

• #27   16. aug 2013 Ellers må du komme med et bevis der siger at forsikringen kræver regres..

• #28   16. aug 2013 Nikolai - der er ingen der siger at det er en god idé at bryde reglerne.

Men at påstå at forsikringen gør regres p.g.a. kørekortet, er direkte forkert.

• #31   16. aug 2013 Hvorfor er det langt ude, der er ingen der opfordrer ham til at køre "ulovligt" men hvis forsikringen dækker så dækker den vel.. og sådan er det indtil at det bliver lavet om..

• #32   16. aug 2013 Og i øvrigt er det jo til grin at be manden om at køre en mc med 15hk, så kunne han jo ligeså godt beholde sin knallert..

• #33   16. aug 2013 Du kan læse en del her

http://koerekort-guiden.dk/koersel-uden-koerekort

• #36   16. aug 2013 Dan, - skurer det i din moralopfattelse, at der kommer lidt fakta på bordet?

Vi er enige om at det er ulovligt at køre på en MC man ikke har kørekort til, og at det skal koste et eller andet at bryde den lov.

Men hvis folk begynder at opfinde konsekvenser, der ikke findes i virkeligheden, - så begynder det at skure i min moralopfattelse.

• #37   16. aug 2013 Hvorfor gider du overhovet tage kørekortet ? det jo spild af tid for dig når du jo bare kører på en stor mc aligevel, det svarre til at kun have kørekort til bil og så køre mc, det gir ingen lempelse af den grund, bid i det sure æble som alle andre og kør på det du må i den tid det nu tar.

• #38   16. aug 2013 Forsikring dækker hvis den er tegnet.
    Jeg vil opfordre til at køre det du, efter grundige overvejelser, mener er det rigtige for dig.
    Hvis det er i strid med loven så opfordrer jeg dig til at bryde/undvige loven.
    Jeg skal også gerne komme med råd og vejledning i hvordan det gøres forsvarligt og med en komfortabel sikkerhedsmargen fra pågribelse.

Mvh

• #39   16. aug 2013 Går ud fra ts har fundet svar andetsteds.
    Ellers er bøden 5k første gang og stigende med 2000 pr gang. Du får ikke køretøjet konfiskeret så længe du har et gyldigt lyserødt kørekort til en eller anden kategori.

• #40   16. aug 2013 Hendrik... Både og, det er ikke det samme som at sætte sig op i en 25 meter lang sættevogn når du har bilkørekort... Det svarer til at have kørekort til en C1, men at køre i en Ferrari.. smiley
    Same same, different name.
    Ser intet galt i det.. Men pas på med at køre på noget som er større end du må... Har også hørt at de kan finde på at tage kørekort, eller udsætte det næste du skal tage. smiley (Nogle af mine venner som snakkede om det... skal ikke vide mig sikker.)

• #41   16. aug 2013 KT: Ja jeg mener det er til grin at lave reglerne sådan at man skal køre på noget som ikke engang kan følge med på motorvejen. Det er i min optik at tvinge unge mennesker til at begå ulovligheder, og sådan har jeg det også med 30knallerter. Jeg siger ikke at det smarteste er en supersport maskine med 125 hk, men synes at de nye grænser er direkte latterlige.

• #44   16. aug 2013 Og hvad??? Herreren spurgte hvad bøden var for at køre større MC? Ikke hvad en forsikring gør, og ikke gør.
    Konsekvenser for at udføre en ulovlighed er ikke lig med forsikringstyper.

• #45   16. aug 2013 Hvornår mon den første får den ide at købe en kreidler med 5 gear og et stort tun ? De koster ikke noget i reg.afgift til staten for at få plade på, er under 125 ccm men kan da køre lige så godt som de andre små knallerter nybegynder skal starte på. Samtidig taber de ikke tilnærmelsesvis så meget i værdi som de andre, nok tværtimod. I denne tid er de jo nok også nemmere at sælge bagefter.

• #46   16. aug 2013 Konsekvensen ved at køre på en tunet knallert er blevet alt for hård... Så det kan slet ikke betale sig..

• #47   16. aug 2013 Jeg mente heller ikke som knallert, man kan få indregistreret en kreidler som mc hos skat, og den er tilmed afgiftsfri. Der kommer nogle stykker på karoline næsten hver ang.

• #50   16. aug 2013 Hvis du kun vil køre det du må 50 - 80 -110 - 130 Hvad skal du så med en stor maskine ? den lille 15 hk kan måske ikke køre 130, men den er nok skide sjov ude på de små veje. Så hvis du ikke vil køre på den lille så vent til du må køre 48 hk.

• #51   17. aug 2013 Man kan vel altid bare købe en billig 150 ccm. kina raket til 1200 kr. som starter, så man ikke taber en masse penge
    Få noget erfaring og så købe den maskine man ønsker senere.
    Det er de færreste på 18år. der lige smider 70-100K. til en 600 ccm. bambusraket

• #54   17. aug 2013 gør hvad du vil og bare slip slanterne til bødekassen når du bliver stoppet, den her tråd er fucked op

• #55   17. aug 2013 Når man bliver kriminel for at gøre noget som var lovligt for et par måneder siden, og oveni købet er lovligt i hele verden, så bliver grænsen for manges moral også automatisk flyttet..

hvis man ikke måtte køre biler over 1600ccm medmindre man var over 45år så ville vi også se mange "kriminelle" just sayin

• #57   17. aug 2013 Mine udtalelser står naturligvis for egen regning.. men om hvorvidt forsikringen kan kræve regres eller ej, er faktuelt og kan ikke diskuteres bare fordi du synes det ikke giver mening at forsikringen SKAL dække

• #58   17. aug 2013 Miraza a
    Nu er der jo lagt en del beviser op for at kasko fosikring ikke dækker hvis det er førens skyld i et uheld og at i særlige tilfælde kan kræve regres på ansvars delen.

Hvad er dit bevis for det modsatte er du uddannet jury eller lign siden det er fakta.
    Jeg ser nemlig paragraffer i det jeg finder på google omkring emnet.

Dog er jeg også mod de nye regler de skulle have haft muligheden for 250 cc efter min mening

• #60   17. aug 2013 Jacob.
    Du har ret blev vist lidt forvirret i denne tråd

• #62   17. aug 2013 Du får 3 Klip i dit Pas og en udvisning af Danmark!

• #63   17. aug 2013 Rasmus, vi snakker ikke kasko, men ansvar.. jeg har snakket med flere forsikring selskaber og den kan ikke kræve regres på manglende føreret

• #64   18. aug 2013 Køb nu bare den 600cc og tag det som en mand når du bliver stoppet og hvis du er heldig får du den også taget og udsat dit kørekort, Så kan du lære det smiley
    i sidste ende vil den her tråd være fuldstændigt lige´gyldig for dig.

For du gør jo hvad du føler for. men at sige du ikke vil køre 200 bare fordi den kan det. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH, right, Som om du ville kunne styre det og lade være, for hvis du kunne det, så ville der jo ikke være nogen grund til at købe sådan en stor en.

men kan sagtens forstå det er trist at starte på en 125cc men det er nu sådan reglerne er, og dem er der ingen af os der kan lave om på. og hvis man ikke kan leve med det, ja så burde man nok bare vente.

Men held og lykke med det, det får du nok brug for.

• #67   18. aug 2013 Ja mig.

I sverige kører man 125'er når man bliver 16.. Så er 45 scooteren skuda blevet ubrugelig. 45-knallerter er for 15årige!!

i sverige. Herhjemme er aldersgrænsen for en 45knallert og en dodge ram 1500 (lastet til 3400 kg med 4 passagerer og 3 store motorcykler på ladet, med 130 kmt eller yderligere 750 kg på slæb) fuldstændig ens.

Ja, gu mener jeg det er synd at 19-årige kun må køre 125knallert smiley

Men hvad man ikke ved har man selvfølgelig ikke ondt af.
    Jeg står ikke og deler tudekiks ud på ungdomsuddannelserne. For så ville jeg da få travlt smiley

PS
    -jeg taler ikke om at alle 19-årige, uanset evner, skal have lov at køre det de peger på.
    Jeg taler om muligheden for at gå til en prøve og blive vurderet bedømt.

• #69   18. aug 2013 Ikke siden i torsdags smiley

• #70   18. aug 2013 Dan L, nej da det er helt normalt, danske unge er jo dumme så de kan nemlig ikke finde ud af at håndtere 34hk som de måtte for indtil 6 måneder siden ligesom resten af verden kan...

• #71   18. aug 2013 Mirza
    Hvor har du ret, loven er total skudt ved siden af. Hvorfor fanden skal Danmark altid lave deres egne regler, de ved jo ikke en dyt om motorcykler.15 hk hører til de 16 årige det har tyskerne kørt med i mange år.

• #72   19. aug 2013 Ja, det er for åndsvagt.. faktisk så åndsvagt at hvis man er på vej hjem fra Padborg Park som 19årig med en 20hk maskine og drejer til venstre på motorvejstilkørselen så er man lovlydig statsborger, og hvis man drejer til højre så er man kriminel.. for slet ikke at snakke om hastighedsbegrænsninger..

• #74   22. aug 2013 Giver Leif C fuldstændig ret.
    Du er godt nok for dum, hvis du kører rundt og spiller verdens bedste motorcyklist og udødelig på en 125 hk cykel.
    Jeg fik kortet halvanden år efter bil, hvilket der giver mig noget bedre erfaring, end du som 18 årig. Og jeg kender godt lysten til at pille den drosling af. Men i min verden har den drosling jeg havde på reddet mit skind af og til, for jeg havde ikke lært min cykel at kende. Voks du med din cykel, så du kan lærer at køre. En hver idiot kan give gas og køre lige ud, men det er ikke der, du skal bruge din erfaring. Og så gør dig selv den tjeneste at tage et mc kursus ved FDM.

• #75   22. aug 2013 I tidernes morgen da jeg tog kørekort, var der mange der gik ud og købte en for stor maskine - der tilmed for 25 år siden også havde dårlige køreegenskaber. Desværre var der mange der kørte galt og kom slemt til skade eller det der er værre.
    Jeg kan godt forstå fristelsen. Startede selv på en 750ccm og det er gået godt alligevel. Reglerne er lavet for at beskytte de unge og holde lidt på samfundskronerne, da det er dyrt at lappe færdselsudheld sammen.
    Hold dig til reglerne og glæd dig til hver gang du kan købe en større maskine, de er alligevel for dyre i forsikring.

• #76   22. aug 2013 Start du bare med 1000ccm! så kan du også køre fra dem!!! ej spøg til side, der er en grund til disse regler, men jeg tog kort sammen med en dame som have kørt rundt i 10 år uden kort så ja hvis man kører pænt er det ikke sikkert man bliver stoppet!

• #77   22. aug 2013 Hej Mario
    Jeg kan forstå du har svært ved at se logikken i den lille MC. Forskningen på området er heller ikke rar for yngre mænd. Det handler simpelthen om, at vores (mænds) hjerner ikke er færdigtudviklede (frontallapperne) før vi er ca 25. Det betyder at du (og alle andre i den alder, mig selv inklusive for 20 år siden) træffer nogle dårlige beslutninger i ny og næ. Samtidig er følelsen af udødelighed en dårlig makker i de tidlige manddomsår (hvilket man i alle år har brugt aktivt i væbnede styrker).
    Jeg vedhæfter nogle links:
    http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/indland/ECE4643512/unge-maends-hjerner-goer-dem-trafikfarlige/
    http://www.avisen.dk/forsker-unge-skal-ikke-koere-foer-de-er-21-aar_90691.aspx
    http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=141164708

Så pas nu på dig selv og dem jeg elsker - gør det rigtige, go small smiley

• Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #78   23. aug 2013 Din 600R / 125hk er perfekt til banebrug, og du får bygget dine evner op. Du kan tabe meget mere end en bøde på vejen, hvis du ikke har grundig træning.

• #79   25. aug 2013 ja det bedste råd jeg kan give er at starte på noget lille let og knapt så krævende køretøj der er mere tilgivende over for de fejl du kommer til at give. Selv startede jeg med 150ccm og 15 hk i form af en bette mc scooter, den var kvik nok til at tage gti vognene dengang i optræk til de 100... jeg fik den fornødne erfaring i at læse frem i traffikken, inden jeg byttede til en cbr600 med godt 100 hk. Den holdt jeg på hjulene i yderligere 2 år. Men faktisk er cbr en utrolig brugervenlig cykel, den er meget tilgivende overfor kørefejl, - når du ligger på grænsen for hvad der kan lade sig gøre! - Samtidig er den perfekt til lyskryds race, den napper de fleste 1000 ccm'er fra stilstand da du kan lægger hårdere fra land uden den letter snuden! - men nok næppe med de der 34 hk du kan få lov og køre med.
    Mit råd er at køre med det du må, så ødelægger du ikke noget for dig selv eller andre og kommer ikke af med dumme penge i form af bøder, - du har tiden foran dig, - du har hele livet og nyde på 2 hjul, hvis det er det du vil! - ikke sikkert du har hele livet foran dig, hvis du starter med noget du ikke kan styre! - husk det!

Men jeg kan jo også være ligeglad, hvilket jeg dog sjældent er!

håber du finder en mc du bliver glad ved. halvdelen af mc-livet er vedligehold, samkvem med andre mennesker, sandfærdige løgnehistorier og mangfoldighed og forståelse og respekt for hinanden, om den ene kommer på en motoriseret trillebøre, den anden på en hurtig bambus raket!

Vil du ud og køre race, så tag ud og prøv det i stedet for, der kan du bruge de 125 hk alt det du vil... tæske livet ud af det jern du har med... ryger du af slår du dig måske, men der er som regel en ambulance på stedet i forvejen... og knallerten kan man selv bikse sammen igen når man kommer hjem! - ligeledes er det ikke så dyrt og reppe på noget u. afg. som med. smiley

god vind

Kommentér på:
Bøde for at køre for stor mc?

Annonce