1.054 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Bøde for musik? Bøde for musik?

Hej derude.

En ven og jeg har snakket om hvorvidt man kan få en bøde for at køre med hørepropper eller høretelefoner med musik/gps-dame i?

Og yderligere skal min ven og jeg til Frankrig/Tyskland/Holland på MC, og hvordan lyder reglerne omkring dette dér?

Hilsen Frederik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Garderobe 500 kr.
  • Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøde for musik?
  • #1   17. maj 2012 Efter § 23 I StVO (tyskland) er reglerne at det ikke må forstyrre din kørsel, dvs du skal stadigvæk kunne høre anden trafik, ambulance osv. Der er inden decideret lov imod dette, så medmindre politiet kan høre musik ud af hjelmen når de stopper dig, så er det helt i orden.

Kender ikke de andre landes regler, men tror ikke du vil opleve problemer heller i hverken Frankrig eller Holland smiley

• #2   17. maj 2012 er det nu blevet ulovligt at køre med en hånd??
    siden hvornår
    jeg kender en mcist der kun har en arm,det går fint, så er det en and??

• #3   17. maj 2012 jeg synes du skulle tage at sætte den hvor du kunne se den, og så proppe et par ørepropper i ørene i stedet, det bliver du meget gladere for i længden

• #4   17. maj 2012 og som desuden ikke færdes på en parkeringsplads (hvor der ikke er hjelmpåbud)

eh ?? det har jeg dog aldrig hørt før ? hvad så med sele i bil ??

• #5   17. maj 2012 jeg fik i hvertfald ikke en bøde for det da de fangede mig.. kun for fart smiley

• #6   17. maj 2012 Stk. 4. Pligten til at bære styrthjelm gælder ikke under kørsel på parkeringsplads, servicestation, værkstedsområde eller under lignende forhold

whiskey tango foxtrot ???

det var dælens ?? det har jeg dog aldrig hørt om men man skal lære så længe man lever og have tæv så længe man lære

• #7   18. maj 2012 Der er udskrevet en bøde for at tale i telefon mens man holdt standset i vejsiden, netop for at undgå at tale håndholdt under kørslen. Betjentens argument var at bilisten jo kunne have kørt. Hun kunne også have smidt tøjet og derved have overtrådt politivedtægten, men den ikke-eksisterende overtrædelse blev hun sært nok ikke skrevet for. Desværre valgte hun at betale i stedet for at gå i retten. Den havde været interessant. Jeg forstår ikke at betjentens overordnede ikke havde stoppet det.

(link fjernet)

Det er ikke forbudt - og derfor tilladt - at rode rundt med GPS'en, hvilket er hammerfarligt, for den sidder som regel dårligt betjeningsmæssigt.

Hvis politikerne ville lade være med at detailregulere, men fastholde at det ikke er tilladt at foretage sig ting under kørslen der fjerner opmærksomheden fra denne, så var det hele lidt lettere. Der skulle en eller to prøvesager til en gang imellem, og så var den ged barberet.

I Norge, som omtales en del her i øjeblikket, er der heller ikke påbud om pigdæk, man skal bare sørge for at køretøjet at vejgrebet er sikkert i vinterføre. Kører man i grøften, har man ikke sørget for det. Man skal også altid have kæder med, for man kunne jo blive overrasket af dårligt vejr, og så skal man kunne sikre vejgrebet. Hvor svært kan det være?

Den norske trafikpolitik er i øvrigt ikke noget at se op til. Masser af grunde, og en diskussion jeg ikke gider.

Kommentér på:
Bøde for musik?

Annonce