1.746 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Lovgivning i dk er det mig der skævt på den? Lovgivning i dk er det mig der skævt på den?

Hej all sad lige med en tanke der fik mig til og tænke hvad sker der lige DK,.

lad os sige jeg køre til tyskland køber en mc smider en falsk nr plade på og køre, og en dag bliver stoppet og taget uden afgift så får man en bøde på??

afgift f.eks 50.000
bøde på svaren afgift 50.000?

ergo en bøde på 100.000 plus de penge jeg betalte i tyskland

ergo har jeg en mc der har kostet mig 150.000 da jeg gav 50.000 for den.?

så er man lidt kreativ og langfingeret,

man køre ud med sin kassevogn en nat,
finder en fin mc stjæler den,
montere nr plader som er falske ,
en dag er man så ude og køre og bliver knaldet,
hvad er bøden så hvis mcen er i pæn stand?

et døgn i brummen,
et hak i bogen for forbrugs tyverrig?

og så tar de mc som du aligevel ikke hade betalt for

= udgift på måske 0 kr for forsikringen får jo en perfekt cykkel tilbage og gider sikkert ikke køre en sag for og få selvrisoko pengene retur?

for hvis man stiller det sådan her op så det jo sygt der er sådan en kæmpe konsikvens ved og hente en mc i tyskland kontra og bøffe en

håber ikk det er sådan men har på fornemmelsen at man ikke får nogen straf for og stjæle en mc cykkel, bil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lovgivning i dk er det mig der skævt på den?
  • #1   29. jul 2013 Det grønne botanik i haven skal nok ikke ryges smiley

• #2   29. jul 2013 Vil man snyde er der jo mange muligheder for det...

Begge muligheder er dog tåbelige. Men kan godt følge dug..

• #3   29. jul 2013 Ja sådan kan man godt stille det op.

Dem der nuppet min M5 slap med en over næsen,, det kostet mit selskab en del penge...

• #4   29. jul 2013 det jeg mener det jo vildt nok at folk faktis henter maskiner og løber en Mega bekostelig chance hvis man i teroien kan køre rundt på en stjålet uden konsikvens som sådan

alså der er jo mange job og få i dk hvis man er svindler hvor folk er ligeglade med ens straffeattest

• #5   29. jul 2013 Kan godt følge dig michael L.

Man behøver jo ikke rent faktisk at bøffe den. Bare få en ven i Tyskland til at eje motorcyklen, tag den med til DK, få ham til at melde den stjålet, og så har du ikke generet nogen.
    - Det er jo altid gratis at bøffe en cykel.

Stadigvæk er folk nogle fede svin, hvis du ikke kører med forsikring.

• #6   29. jul 2013 tror forsikrings selskabet vil sagsøge dig for de penge som de har været nød til at udbetale i forsikring, det er en alm tyv knægt sikkert ligeglad med da de intet ejer alligevel, men har du hus arbejdt mm kommer ddu af med pengene

• #7   29. jul 2013 allan Ja måske men de har jo fået en mc der er perfekt så den får de vel bare og hvis du har pant i de ting du har så de ikke kan gøre noget

du kan jo også bo til leje på islandsbrygge til 14,000 om måneden lease dit b&o og bare grine af det hele,

Puha det vildt og tænke på , pludselig forstår jeg hvorfor mange sabelkastere stjæler mc de bliver ikke trukke i løn resten af livet af skat på den måde

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #8   29. jul 2013 Det er vel primært et spørgsmål om hvilke værdier man har i sit liv.

Jeg kan sagtens have en mening som betyder at skattefar kommer til at undvære lidt penge i ny og næ, som jo ret beset betyder at jeg stjæler fra, eller undlader at aflevere noget til alle andre i DK.
    Men jeg ville f.eks aldrig drømme om at hugge noget fra andre mennesker, som de har betalt penge for og har et vist tilhørsforhold til.

Er det i virkeligheden ikke det samme, bare fra to forskellige vinkler?

Hvis man besidder så lille en IQ at man ikke kan kende forskel på "dit" og "mit", plejer det gerne at betyde at man før eller siden selv får gjort en ende på sin tilstedeværelse, hvis ikke medtrafikanter eller mangel på sikkerhedsudstyr gør det først, eller i fald ordensmagten ikke har stoppet showet.

Ja der er jobs at få på trods af en plettet straffeattest, men kender du f.eks nogen der er ellevilde med den slags jobs?
    Jeg gør ikke, og måske det hænger sammen med at arbejdsgiveren er lige så ulden i kanten, som de mennesker han ansætter - eller fyrer for et godt ord.

• #9   29. jul 2013 Ja har også flere gange fået ondt i nakken af at ryste på hoved over systemet.. Er tydeligt at systemet er indrettet til at få flest penge indenbords i statskassen.. Så pyt med dem der knokler for at tjene til afgiften og alt det andet lort.. For derefter at få det stjålet....

SUK

• #10   29. jul 2013 Nu er det jo desværre bare sådan at alle EU lande snakker sammen.. så når den er meldt stjålet i DE og du bliver stoppet i DK, så bliver du lige straffet for tyveri også smiley

• #11   29. jul 2013 straffet ??? forklar lige ....

• #12   29. jul 2013 Michael..
    Grunden til der er den store forskelle...
    er at du i den 1 forklaring, stjæler fra staten....skat... og det kan de ikke lide....
    og i nummer 2, "kun" hmm.. sagde jeg kun.... fucker hr hansen.. det er staten GAB = ligeglad med med..

men ja, alle skal købe deres eget , og lade de andres ting og sager være i fred..

mvh

• #13   29. jul 2013 #18 Sajmon ™

Klart der er forskel på dit og mit, det forstår de fleste, men det er jo svært at forstå at du kan nuppe andre ting og slippe næsten godt af sted med det, hvis du så køber en bil i Tyskland som du synes er mere sikker at køre med dine børn i men du ikke har råb til at købe i DK med afgift, så bliver du straffet så hårdt,,, det er et sygt system...

Det danske afgift system er sygt,, bare tænk på man skal betale en afgift for at få vand, det værste af alt alle de penge der kommer ind bliver ikke brugt på at få rent vand, så er det store ? hvem der stjæler fra hvem.

• #14   29. jul 2013 Men stjæler jeg en bike der ikke er betalt afg på så hænger jeg vel på den? Jeg har jo kørt på en bike uden afg, må man jo ikke.

• #15   29. jul 2013 vi alle enige om at man ikke stjæler det er ikke det jeg vil ind på. og tyve er nogle taber .

Men syntes entelig den store taber her er systemet at det nærmest opfordrer folk der gerne vil snyde til og stjæle en Mc i dk for der er ingen straf kontra at man faktis køber sin egen i tyskland og så køre på trykte plader fra en nr plade gejler butik.,

Føj føj føj ,.

vil faktis sige de dumme er dem der køre ned og køber en mc uden afgidt og køre på den og risikere livslang gæld.

for dem der stjæler har jo ligesom forstået ikke og få livs lang kamp.,

og ja personer fra begge verdner er jo dumme og al verdens moralsk pjat.

desværre .

sejmon,

kender massser håndværeker frmer store som små som ikke ser straffe attest og tror du fornærmer mange hvis du mener det er job de fleste ikke ønsker;)

• #16   29. jul 2013 Allan ja men så er man dobbeltop på på dum:) og nu vi jo ude ved noget spørgsmålet ikke gik på;)

• #17   29. jul 2013 Køb motorcyklen i Tyskland uden afgift og få en kammerat til at melde den stjålet.

Så slipper du vel for bøden for at køre uden afgift og får en "lille/mindre" straf for at stjæle den?
    Om det er det værd er vel op til den enkelte, jeg ville ikke gøre det.

• #18   29. jul 2013 michael L

Tror alle forstår hvad du mener,, men vi er da så heldig her i DK at flere tallet bare ligger røven til når staten vil tager det de skal have, men mon ikke det stopper en dag...

For i min verden stjæler staten hverdag fra alle de dansker der passer sit job og betaler det de skal og ikke nok med det de forsøger ikke engang stoppe dem der gør livet surt for dig, husk på nå mere det stjæles i dk nu mere omsættes der for og hvem betaler ?? det gør dem der har en forsikring, det kunne være sjovt at se hvor mange penge der udbetales hvert år,,, husk på der kommer også moms ind af alle de penge, skat ja og igen flere afgifter.

• #20   29. jul 2013 Søren P

Ønsketænkning sådan er dansker ikke, husker du ikke for mange år siden i parken hvor en masse dansker fik røvfuld af en lille folk fra England,, de fleste dansker løb deres vej.

• #21   29. jul 2013 Søren kan godt ske men det der sørgligt med Nogle klubber er jo netop at de selv bøffer løs for og laver deres fine krom maskiner så de kan stå og spille smarte .

så køber ikke den der med klubber der prøver og være fine i kanten;)

men klart søren hvis nogle af jeres cykler forsvinder hader i de personer der napper dem forståligt,.

Intet personligt om dig eller jeres klub misforstå mig ikke;)

men det vel ikke forsjov forsikring kræver alverdens lort for og have en HD i garragen for ny prisen på sådan en er jo ikke nødvendigvis højere end en bmw r eller en zx10r

• #23   30. jul 2013 Det er meget enkelt..... Systemet kan ikke fungere uden kriminalitet....Kriminalitet er et udtryk for at der er noget galt.. Politikerne ville miste deres magt over befolkningen, hvis ikke der var noget galt....... At der findes tyveri er derfor en del af vores struktur, og hjælper med til at fastholde magtstrukturen i landet.... Hvorimod det lille "afgiftsstunt" er et direkte angreb på selve systemet og strukturen, og afsløre hvor meget vi holder os selv for nar... Derfor straffes det langt hårdere.

• #24   30. jul 2013 Falskmønteri straffes også meget hårdt.... Igen fordi det vil undergrave magtstrukturen. hvis det lige pludseligt bliver uklart hvem der sidder på flæsket.

• #25   30. jul 2013 Voldtægt, tyveri, alt muligt----> Fyyyyyy ha, men du er snart ude igen.
    Snyd staten----> Mere ned mord og andre grusomme ting som voldtægt og kiddy fiddeling.

Kan sagtens følge dig i din moralske komplekser i den mærkelige lovgivning ....

Glæder mig sq ikke til at komme til dk på ferie, på min Uk indregistreret motorcykel med mit UK og DK kørekort og mit danske pas smiley tror ikke betjenten bare siger god dag, kør forsigtigt:/

Kommentér på:
Lovgivning i dk er det mig der skævt på den?

Annonce